Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@01:07:04 GMT

ساخت دستگاه ریل‌گذار برای نخستین بار در ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۳۶۰۹

ساخت دستگاه ریل‌گذار برای نخستین بار در ایران

ایران اکونومیست- مدیر هماهنگی شرکت‌های عمرانی بنیاد مستضعفان از ساخت دستگاه ریل گذار و کشنده دو منظوره آن برای نخستین بار در کشور خبر داد.

 به نقل از بنیاد مستضعفان، مجید شاهسواری با اعلام خبر ساخت ماشین آلات مکانیزه ریل گذار در کشور برای نخستین بار و تکمیل مجموعه دستگاه‌ها و تجهیزات ریلی شامل تجهیزات زیرکوب و بالاست ریز (شن ریز) خطوط ریلی، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با توجه به لزوم گسترش خطوط ریلی کشور به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی و تسریع در انجام پروژه‌های ریلی، بنیاد مستضعفان برای نخستین بار در کشور توانست دستگاه جرثقیل پانل گذار و کشنده ۲ منظوره ریلی و جاده‌ای را با تکیه بر توان مهندسان ایرانی طراحی و تولید کند که با به کارگیری این دستگاه‌ها و ماشین آلات، ریل گذاری در تونل‌ها، پل‌ها و مسیرهای کوهستانی تسهیل می‌شود و علاوه بر ارتقای کیفیت اجرای پروژه روسازی ریلی، سرعت اجرای کار را نیز تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بنیاد مستضعفان برای طراحی و ساخت این تجهیزات بیش از ۶ میلیارد تومان (به نرخ سال ۹۸) هزینه کرده و این در حالی است که قیمت خرید نمونه‌های مشابه آن از خارج کشور، بالغ بر ۱.۵ میلیون یورو بود که این به معنای صرفه جویی ارزی و اقتصادی بیش از ۸۵ درصدی در تأمین این تجهیزات است.

شاهسواری با بیان اینکه در حال حاضر این ماشین آلات در احداث خط راه آهن میانه به اردبیل به کار گرفته شده اند گفت: با به کار گیری جرثقیل پانل گذار ساخته شده در این پروژه که طول دهانه‌ای معادل ۱۱ متر و دارای ۲ کنسول ۱۰ متری در طرفین آن است، در صورت فراهم بودن مصالح ریل گذاری، امکان نصب روزانه ۶۰۰ متر خط ریلی فراهم شده است.

این مقام مسئول در بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید یک دستگاه جرثقیل پانل گذار به همراه ۲ دستگاه کشنده دو منظوره آن که قابلیت تردد در جاده و خطوط ریلی را دارد و در کنار تأمین ۴ دستگاه واگن لبه کوتاه قرقره دار، یک دستگاه زیرکوب، ۴ دستگاه واگن بالاست ریز و تعدادی دیگر از ماشین آلات سبک ریلی توسط بنیاد مستضعفان، این تجهیزات می‌تواند در احداث خطوط ریلی در نقاط کشور با مزیت افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها، ارتقا کیفیت اجرا و همچنین کاهش هزینه‌ها به کار گرفته شود.

به گفته شاهسواری شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان در ۱۰ سال گذشته در حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی در نقاط مختلف کشور احداث کرده و در حال حاضر نیز مسیر ۲۱۷ کیلومتری میانه به اردبیل را به عنوان یکی از مگا پروژه‌های ریلی کشور در دست اجرا دارد.

گفتنی است طراحی و ساخت این دستگاه که از ۲ سال پیش با هدف خودکفایی کشور و حمایت تولید ملی در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان آغاز شده بود، در پایان سال ۹۹ و همزمان با سال جهش تولید تکمیل شد.

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برای نخستین بار بنیاد مستضعفان ماشین آلات خطوط ریلی ریل گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستاهای اردبیل