Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:20:58 GMT

فجایع نوار غزه و مسجدالاقصی تجاوز به جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۳۶۳۶

فجایع نوار غزه و مسجدالاقصی تجاوز به جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، گفتگوی تلفنی راشد الخریجی الغنوشی، رئیس مجلس نمایندگان تونس با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ۲۶ اردیبهشت ماه انجام گرفت و رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با راشد الخریجی الغنوشی ضمن تبریک عید فطر، حول محور جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی، با اشاره ماهیت تجاوزگر رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم مسلمان فلسطین به ویژه زنان و کودکان بی دفاع گفت: امروز جهان اسلام شاهد است که رژیم غاصب صهیونیستی با تمام توان به قتل عام مسلمانان فلسطین برخاسته است.

وی در ادامه افزود: اکنون که این رژیم غاصب علاوه بر هتک حرمت مسجدالاقصی قبله اول مسلمین به جنایت علیه بشریت و کشتار مردم غزه و فلسطین ادامه می دهد ، ضرورت دارد که پارلمانهای کشورهای اسلامی به عنوان نماینده مردم به دفاع تمام عیار از فلسطین برخیزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی جنایات آشکار رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین المللی وحقوق بشری در فجایع نوار غزه و مسجدالاقصی را تجاوز به جهان اسلام خواند و اظهار داشت: دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس وحمایت گسترده از آرمان های جهان اسلام، تکلیف همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

قالیباف با اشاره به نیاز بیشتر جهان اسلام به انسجام و وحدت نظر تأکید کرد: همبستگی ، تعامل و مراودات کشورهای اسلامی راه را بر جنایات رژیم اشغالگر قدس خواهد بست.

در ادامه این دیدار، راشد الخریجی الغنوشی، رئیس مجلس نمایندگان تونس نیز ضمن تبریک عید فطر و تشکر از این تماس تلفنی گفت: عید فطر امسال، بر امت اسلامی تلخ شد و به خاک و خون کشیده شدن مردم مسلمان فلسطین شادی را از مسلمانان گرفت.

وی تأکید کرد: تشدید تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه و رام الله، عید فطر را برای همه مسلمانان با درد و غم همراه نمود.

الغنوشی تصریح کرد: در شرایطی که جامعه جهانی توان توقف ماشین تجاوز رژیم اشغالگر قدس را ندارد، مسلمانان باید با تمام توان از فلسطین، قدس و مردم مسلمان این منطقه دفاع کنند.

وی همچین تأکید نمود: مسأله فلسطین صرفا مربوط به فلسطینی ها نیست بلکه مربوط به مسلمانان، اعراب و همه انسانهای آزادیخواه است که حق زندگی و آزادی دارند.

رئیس مجلس نمایندگان تونس در پایان این دیدار، تلاش همه جانبه پارلمان های کشورهای اسلامی را در حمایت از مردم فلسطین خواستار شد و گسترش و توسعه همکاری های دو کشور مسلمان تونس و جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 5213887

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی قدس رژیم اشغالگر قدس رژیم صهیونیستی فلسطین غزه تونس انتخابات 1400 ستاد انتخابات کشور شورای نگهبان وزارت کشور آیت الله سید ابراهیم رئیسی علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری فلسطین مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف عید سعید فطر محمد جواد ظریف رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین رژیم اشغالگر قدس جهان اسلام رئیس مجلس عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیام های جداگانه ای به «عالیجناب پاتریارک کیریل رئیس کلیسای ارتدوکس» و «شیخ راویل عین الدین رئیس اداره مسلمانان روسیه» حادثه تروریستی در یکی از تالارهای مسکو را محکوم و با مردم و علما و شخصیت های دینی این کشور ابراز همدردی کرد.

کد خبر 6063000

دیگر خبرها

  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • وظیفه جهان اسلام است از ملت غزه حمایت کند
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند
  • جهان اسلام وظیفه دارد از ملت غزه حمایت کند
  • تمام جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • همه جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد