Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی فرزاد B ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: امیدوارم رسانه‌ها همیشه صداقت را رعایت کنند و همیشه راست بگویند. مهمترین موضوع در این زمینه گفتن همه واقعیت و به‌ صورت شرافتمدانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هر چیزی را می‌توان فروخت، اما قلم را نباید فروخت. به ویژه در این روز‌ها که بحث انتخابات مطرح است بیشتر باید به این مسئله توجه شود. به ویژه جوان تر‌ها توجه کنند که شرافت خود را به هیچ قیمتی نفروشند.

وزیر نفت در ادامه در مورد میدان فرزاد B اظهار کرد: مدت‌ها دنبال این کار بودم. در شرکت نفت سناریو‌های زیادی را بررسی کردیم که این گاز را چکار کنیم؟ در ابتدا قرار بود هندی‌ها این میدان را توسعه دهند و تبدیل به LNG کنند و ببرند.

او گفت: یک فاز این میدان برابر دو میلیارد دلار و میزان میعانات گازی آن یک هشتم پارس جنوبی است. یعنی، میان دریافت و پرداخت در این میدان مشکل عدم تعادل وجود دارد.

زنگنه گفت: بازپرداخت این طرح با میعانات ممکن نیست پس باید بتوانیم با گاز آن، بازپرداخت را انجام دهیم. باید با منابع خود میدان، هزینه‌ها را برگردانیم.

او بیان کرد: هندی‌ها دو بار به دلیل تحریم نیامدند. هر راهی پیش رویشان گذاشتیم، نیامدند.طرح اجرایی این میدان توصیف شده نبود که برای توصیف آن وقت و هزینه گذشتیم و سناریو‌های مختلفی را بررسی کردیم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

زنگنه گفت:میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد.بخشی از دفتر میدان‌های مشترک بسته شده است، ۹۵ درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافته است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنگنه وزارت نفت میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم باید در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز تحقق یابد.

وی افزود: سهم وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم باید توسط مدیران استانی پیگیری و جذب شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اعتبارات تخصیصی باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرعت جذب و کارسازی شود.

وی تصریح کرد: دولت مردمی با تمام توان در انتقال آب تلاش کرد و با تشریک مساعی به نتیجه رسید.

کد خبر 6082056

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد