Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:20:23 GMT

مبارزه با آفات در هزار و ۲۷۰ هکتار مزارع اصفهان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۴۳۲۱

مبارزه با آفات در هزار و ۲۷۰ هکتار مزارع اصفهان انجام شد

منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت در سطح یکهزار و ۲۳۰ هکتار از باغ ها و مزارع استان مبارزه با ملخ و ۴۰ هزار هکتار مقابله با آفات غلات از جمله سن گندم در چند روز اخیر انجام شده است.

وی اظهار داشت: طرح‌های مقابله با ملخ در شهرستانهای کاشان، تیران و کرون، لنجان و  سمیرم صورت گرفت که بطور عمده ملخ‌های بومی بودند و هیچ نوعی از ملخ‌های صحرایی گزارش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه ردیابی‌ها برای دفع آفات نباتی بویژه ملخ در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع و باغ های استان افزود: امسال استفاده از سم، پایش و کنترل کرم خراط، ردیابی مگس مدیترانه‌ای، کنترل سن غلات، جوندگان و بیماری آتشک درختان دانه‌دار  انجام و در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته مجموع خسارات آفات نباتی به مزارع و باغ های استان در مجموع بالغ بر پنج میلیارد تومان برآورد شد و به این منظور برای پیشگیری از این خسارتها و با توجه به اینکه بسیاری از این باغ های و مزارع بیمه نیستند ارائه آموزشهای لازم و کنترل ضروری است.

 ادامه شرایط ناپایداری جوی در اصفهان تا آخر اردیبهشت 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شرایط ناپایداری‌های جوی همرفتی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد گفت: این وضعیت بیشتر از بعداز ظهرها تا اوایل شب در مناطق مختلف استان با افزایش تراکم ابر و رگبارها و تندبادهای لحظه‌ای روی می‌دهد.

وی میانگین بارندگی  از اول مهر سال گذشته تاکنون در استان را ۱۲۵ میلیمتر برشمرد و گفت: این میزان بیش از ۳۴ درصد کاهش نسبت به بلند مدت دارد که این کاهش در مناطق شرق مانند ورزنه با ۵۰ درصد کاهش و در  سرشاخه ها و سرچشمه‌های آبی استان با ۳۴ درصد کاهش مواجه است.

شیشه‌فروش افزود: بارشهای پاییز و زمستان در استان موثر نبود و در فرودین هم بارشی صورت نگرفت و سامانه‌های جوی به علت عدم تغذیه رطوبتی، انرژی خود را بصورت وزش باد شدید تخلیه می‌کردند.

وی به خسارتهای ناشی از رگبارها، ابگرفتگی و وزش تندباد در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت و همچنین در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش مسکن ، راه و کشاورزی استان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیشتر این خسارتها را مربوطه به شهرستانهای شرقی و شمالی استان از جمله خور و بیابانک، نایین، اردستان،کاشان و نطنز ذکر  و اضافه کرد: در چند روز گذشته وزش تندباد و بارش های رگباری در منطقه مرکزی از جمله اصفهان، شاهین شهر و برخوار، فلاورجان، خمینی شهر و نجف آباد و غرب استان خسارتهایی در برداشت.

وی از جمله این خسارتها به آسیب به جاده ورتون در منطقه شرق اصفهان و مسیر جاده قدیم کاشان، نطنز، زیرگذر شاهین شهر ، آب شُستگی ۲ کیلومتر از راههای این مسیر و خسارت به ۲ دهانه پل اشاره کرد.

شیشه‌فروش از وارد آمدن خسارت به ۴۸۰ هکتار از باغ های پسته در چوپانان نایین، آران و بیدگل، ابوزیدآباد به علت سیل و بارش تگرگ اشاره کرد.

برچسب‌ها آفات کشاورزی مدیریت بحران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آفات کشاورزی مدیریت بحران اصفهان آفات کشاورزی مدیریت بحران اصفهان اخبار کنکور مدیریت بحران باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شرق استان باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و ورود رواناب و جریان سیلابی به مسیر جاده‌ها و آب‌گرفتگی در محور بزرگراه نائین - اردستان - کاشان در محدوده مهراندوی ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج اردستان - کاشان، زیرگذر زواره و کندی تردد شد.

وی افزود: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان نیز باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق دو، سه و چهار شهر کاشان، آب‌گرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا، بالادست مسکن مهر، محور خرم دشت روستاهای دره، یزدل و جوینان، شهرک صنعتی جعفرآباد، محور فرودگاه کاشان و آب‌گرفتگی جاده ابوزید آباد شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آب‌گرفتگی و بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملااحمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین نیز باعث آب‌گرفتگی معابر روستا و دو منزل مسکونی شد و شاهد آب‌گرفتگی جاده انارک، بودیم.

شیشه فروش ادامه داد: بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح و در شهر اصفهان و مناطق مرکزی از بعدازظهر امروز تا فردا صبح ادامه دارد، همچنین امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش‌نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری، شهرداری‌ها و دهیاران با تخلیه آب از منازل و معابر، ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل‌گیر ادامه دارد و آماده‌باش عوامل امدادی با ابلاغ مدیریت بحران تا فردا تداوم خواهد داشت.

کد خبر 747271

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم