Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نمایش سوء استفاده‌های خیریه‌ها در سریال‌های نمایش خانگی، موجب اعتراض بعضی از خیریه‌ها و تحقیق بیشتر مردم شده است.

 این روز‌ها همزمان سه سریال نمایش خانگی به مسئله‌ فعالیت خیریه‌ها پرداختند که در آن نشان داده می‌شود در این مراکز پول شویی اتفاق می‌افتد یا اساس کار آن‌ها نادرست است.

به هر حال این یک حقیقت است که در هر حرفه‌ای، هم نمونه‌های خوب داریم و هم نمونه‌های بد؛ اما برای پاسخ به این سوال که چرا در این سریال‌ها، چنین سوژه‌ای پر رنگ‌تر شده است، با نویسنده سریال "ملکه گدایان" و یک خیر به گفت‌وگو پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین محمودی، نویسنده سریال "ملکه گدایان" در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: اگر بگوییم که فساد اقتصادی در خیریه‌ها نیست، حرف غلط زده ایم، اگر هم بگویم همه‌ی خیریه‌ها اینگونه هستند باز هم حرف غلطی است.

وی تصریح کرد: هر چیزی که بخواهیم نشان دهیم نسبیت دارد. ما نه خوب مطلق داریم و نه بد مطلق داریم. خیریه داریم که درهایش بسته شده و بعضی‌ها هنوز بسته نشده است. همچنین هزاران خیریه هدفمند و با افقی مثبت داریم.

محمودی اظهار کرد: نمایش فعالیت یک خیریه ای که در آن فساد دیده می‌شود، این دلیل نمی‌شود که ما در سریال بیانیه‌ای علیه خیریه‌ها صادر کرده‌ایم.

طراح قصه سریال "هست و نیست" در ادامه افزود: اصولا آدم‌هایی که با این خیریه‌ها در ارتباط هستند، آن خیریه را می‌شناسند و با دیدن دو سکانس نظرشان نسبت به کلیت ماجرا تغییر نمی‌کند.

وی در پایان گفت: حالا اینکه همزمان در سه سریال به فساد موجود در نمایش خانگی اشاره شده است، احتمالا جنبه منفی خیریه‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. در ملکه گدایان هیچ قصد و نیتی نداشتیم که خیریه‌ها را زیر سوال ببریم. ما باید برای ملکه یک کار تعیین می‌کردیم و جز این نیت دیگری نبوده است.

محسن پرهیزگار از خیرین فعال در جامعه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: فعالان در خیریه‌ها اگر نیتشان کار خیر باشد، کار مثبت انجام می‌دهند، اما اگر بخواهند از طریق این خیریه به عنوان مثال سرمایه گذاری در بورس یا کار‌های دیگر بکنند این خیریه‌ اهداف نادرستی دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر جایی که با ضوابط شرعی و با اهداف درست فعالیت می‌کند کمیته امداد است. چرا مردم نباید به یک جای شناخته شده و درست برای فعالیت خیرخواهانه مراجعه کنند؟ البته من نمی‌خواهم بگویم خیریه‌های دیگر بد است. بعضی از این خیریه‌ها واقعا نیت درستی دارند، اما ضوابط شرعی تنها در کمیته امداد اجرایی می‌شود و در آن افراد نیازمند شناسایی می‌شوند.

وی اظهار کرد: مردم باید بدانند که بعضی‌ها خیریه درست کردند که با آ« طلا، خانه یا دلار بخرند، اما این کار‌های خوبی نیست که انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایش خانگی خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محمدحسن خلعتبری معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درخصوص انتقاد برخی از کاربران شبکه نمایش خانگی از تعدادی از سکوهای صوت و تصویر به علت پخش تبلیغات بازرگانی گفت: ما سه نوع تبلیغات داریم، یک نوع تبلیغات سیاسی است که نزدیک انتخابات پخش می شود،  یک نوع تبلیغات مذهبی و ایدئولوژی است و یک نوع دیگر تبلیغات، تبلیغات تجاری است.

وی افزود: در این تبلیغات تجاری یک نفعی  می رسد به صاحب نمانامی یا صاحب برندی. در این بخش مشخص دستورالعمل داریم ولی نکته اش این است که این یک بخشی است که ذی نفعی دارد. مثلا ۶ سکوی ابتدای ما در نمایش خانگی سال گذشته حدود ۲ هزارو ۶۲۰ میلیارد تومان از این حوزه بهره مند بودند، ۶ سکوی پرکاربرد و اصلی  از منظر مخاطب، این مسئله ای جدی است و بستر نشر این تبلیغات را همه مردم می دانند .

وی گفت: شکایت و حرف مردم در این حوزه چی است؟ مردم اعلام می کنند که ما خیلی تبلغ می بینم. مردم اعلام می کنند که رده سنی در تبلیغات رعایت نمی شود و غیرمتعارف است پس این مسئله ابعاد مختلفی دارد.

وی گفت: پس دستور العمل هایی که داده می شود باید جامع باشد، یعنی نیازهای و دغدغه های مردم و یوزرهای کاربرها را کامل پوشش بدهد. حوزه دیگر این است که حاکمیت یک سری دغدغه هایی دارد مثلا مسئله زندگیف چون تبلیغات پرتکرار است و تاثیری که تبلیغات می تواند روی سطح زندگی و فرهنگ مردم بگذارد قابل توجه است و لایه دیگر خود فعالان صنعت هستند.

وی افزود: در این دستورالعمل ها ما سعی کردیم همه ابعاد را ببنیم، ما نشست هایی با کارشناسان این حوزه و استادان دانشگاه در رشته ارتباطات و رشته های جامع شناسی و مرتبط برگزار کردیم، حدود بیست کشور را مطالعه کردیم که صنعت تبلیغات خیلی جدی دارند. که برسیم به این چه فضای وجود دارد در صنعت تبلیغات دنیا و چه قوانینی دارند. این چارچوب ها خیلی مهم است باید نقطه تعادل همه ذی نفع ها باشد هم مردم در عین حال هم حاکمیت و هم خود فعالان صنعت .

وی گفت: در این دستورالعمل ها باید گزینه های باشد که مردم خودشان بتوانند خودشان کیفیت پخش را انتخاب کنند و اینکه مسئله رد تبلیغ خیلی مهم است.

سکوها ملزم هستند که به کاربر اطلاع دهند برای انواع سرویس هایی که وجود دارند. مثلا ما مشخص کردیم رسانه هایی که اشتراک محور هستند دوتا تبلیع در ابتدای محتوا و دوتا در انتهای یک محتوا داشته باشند.

خلعتبری افزود: هر دستورالعملی مادامی که ضمانت اجرایی نداشته باشه خیلی جدی تلقی نمی شود ما در این دستورالعمل ضمانت اجرا در نظر گرفتیم، بحث  جریمه ریالی و نقدی در نظر گرفتیم برای سکوهایی مختلف.

وی گفت: در تمام سکوها سامانه ساپرا وجود دارد و امکان ندارد سکوی باشد و مجوز ساترا را داشته باشد اما سامانه ساپرا نداشته باشد مردم می توانند شکایت خودشان را در این بخش درج کنند که بررسی و برخورد خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی