Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@04:30:22 GMT

مردم جهان از شنیدن زبان فارسی لذت می‌برند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۴۶۰۹

مردم جهان از شنیدن زبان فارسی لذت می‌برند

به گزارش خبرآنلاین از چابهار : نصیراحمد ملازهی در ویژه برنامه پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: زبان فارسی از شیرین‌ترین زبان‌ها است که با وجود هزاران شاعر و ادیب پر آوازه در طول تاریخ افراد زیادی در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا این زبان شیرین را فرا بگیرند و با مفاهیم غنی که با این زبان تولید شده است آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزاران سال است که مردم بلوچ با زبان فارسی ارتباط دارند و از زمان‌های دور در بلوچستان به افرادی با سواد گفته می‌شد که می‌توانستند زبان فارسی را خوب بخوانند و بنویسند، در مکتب‌های قدیمی کتاب‌های بوستان، گلستان، مخزن الاسرار، حافظ و شاهنامه تعلیم داده می‌شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: لذا بر ماست که در حفظ، پاسداری زبان و واژگان شیرین فارسی بکوشیم و ارزش حکیمی همچون فردوسی را بدانیم که از زبان سترگ فارسی حراست و پاسداری کرد تا امروز ما و میلیون ها انسان دیگر در سراسر دنیا از خواندن و شنیدن این زبان لذت ببریم.

محمدامین محمدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برگزاری برنامه پاسداشت روز زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی وظیفه هر نهاد فرهنگی است.
وی گفت:۲۵ اردیبهشت مصادف است با سالروز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی بزرگ، لذا وظیفه نهادهای فرهنگی است که در پاسداری و گرامیداشت زبان فارسی که افتخار و غرور ملی ما ایرانیان است بکوشند.

همزمان با سالروز زبان فارسی و بزرگداشت ناجی زبان و ادبیات فارسی، فردوسی بزرگ، ویژه برنامه‌ایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با همکاری هنرمندان و شاعران شهر چابهار به صورت مجازی برگزار شد.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها، این برنامه کاملا به صورت مجازی و به طور زنده از صفحه اینستاگرام پخش شد.
محتوای این برنامه شامل سخنرانی توسط استاد کریم باشنده، اجرای شاهنامه خوانی و نقالی توسط هنرمندان، اجرای موسیقی سنتی ردیف دستگاهی و شعر خوانی توسط شاعران بود.

46

کد خبر 1515843

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد زبان فارسی و بزرگداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • عکس| استوری جالب ستاره خارجی پرسپولیس به زبان فارسی
  • (ویدئو) کارشناسان رسانه‌های فارسی‌زبان درباره تنبیه اسرائیل چه گفتند؟
  • قمر آریان؛ خورشیدی در قلمرو فرهنگ فارسی
  • (عکس) استوری جالب ستاره خارجی پرسپولیس به زبان فارسی
  • ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی!
  • ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!
  • ببینید | کلماتی در زبان فارسی که استاد ادبیات معروف را عصبی می‌کنند!
  • پیامی برای درگذشت محمود مدبری
  • به بهانه بزرگداشت عطار نیشابوری؛ بزرگ‌ترین معلم عرفان فارسی