Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام مسئول بنیاد مستضعفان از تولید دستگاه ریل گذار و کشنده دو منظوره آن برای نخستین بار در کشور خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید شاهسواری یادآور شد: با توجه به لزوم گسترش خطوط ریلی کشور به عنوان یکی از نیاز‌های زیرساختی و تسریع در انجام پروژه‌های ریلی، بنیاد مستضعفان برای نخستین بار در کشور توانست دستگاه جرثقیل پانل‌گذار و کشنده ۲ منظوره ریلی و جاده‌ای را با تکیه بر توان مهندسان ایرانی طراحی و تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با بکارگیری این دستگاه‌ها و ماشین آلات، ریل گذاری در تونل ها، پل‌ها و مسیر‌های کوهستانی تسهیل می‌شود و علاوه بر ارتقای کیفیت اجرای پروژه روسازی ریلی، سرعت اجرای کار را نیز تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: بنیاد مستضعفان برای طراحی و ساخت این تجهیزات بیش از ۶ میلیارد تومان (به نرخ سال ۹۸) هزینه کرده است. قیمت خرید نمونه‌های مشابه آن از خارج کشور، بالغ بر ۱.۵ میلیون یورو است، در واقع تولید این دستگاه به معنای صرفه جویی ارزی و اقتصادی بیش از ۸۵ درصدی در تامین تجهیزات ریل‌گذاری است.

شاهسواری با بیان اینکه در زمان حاضر این ماشین آلات در احداث خط راه آهن میانه به اردبیل بکارگرفته شده است، اضافه کرد: با بکارگیری جرثقیل پانل گذار ساخته شده در این پروژه که طول دهانه‌ای معادل ۱۱ متر و دارای ۲ کنسول ۱۰ متری در طرفین آن است، در صورت فراهم بودن مصالح ریل گذاری، امکان نصب روزانه ۶۰۰ متر خط ریلی فراهم شده است.

وی گفت: علاوه بر طراحی و تولید یک دستگاه جرثقیل پانل گذار به همراه ۲ دستگاه کشنده دو منظوره آن که قابلیت تردد در جاده و خطوط ریلی را دارد و در کنار تامین ۴ دستگاه واگن لبه کوتاه قرقره دار، یک دستگاه زیرکوب، ۴ دستگاه واگن بالاست ریز و تعدادی دیگر از ماشین آلات سبک ریلی توسط بنیاد مستضعفان، این تجهیزات می‌تواند در احداث خطوط ریلی در نقاط کشور با مزیت افزایش سرعت اجرای پروژه ها، ارتقاء کیفیت اجرا و همچنین کاهش هزینه‌ها به کار گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی ریل گذاری بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان ریل گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • دستگاه بلوک زنی
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون