Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@10:41:40 GMT

قرارداد توسعه میدان مشترک گازی فرزاد B امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۵۲۲۲

قرارداد توسعه میدان مشترک گازی فرزاد B امضا شد

قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار میان شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان کارفرما و گروه پتروپارس به‌عنوان پیمانکار امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B امروز با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به امضای رضا دهقان، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و حمیدرضا مسعودی، مدیرعامل گروه پتروپارس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این قرارداد که به‌صورت بیع متقابل اجرا می‌شود دستیابی به تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش طی پنج سال است.   گاز تولیدی این میدان برای فرآورش به تأسیسات خشکی منطقه پارس ۲ کنگان منتقل می‌شود، در تأسیسات خشکی ابتدا میعانات گازی از گاز ترش تفکیک و سپس به‌منظور تثبیت به پالایشگاه فازهای ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی منتقل خواهد شد.   گاز خروجی از تأسیسات خشکی طرح فرزاد «ب» نیز برای فرآورش میان پنچ پالایشگاه موجود در منطقه پارس ۲ توزیع می‌شود.   میدان مشترک گازی فرزاد B در محدوده بلوک فارسی در نوار مرزی ایران و عربستان و در فاصله نزدیک ۲۰ کیلومتری جزیره فارسی واقع شده که بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مقدار گاز درجای آن حدود ۲۳ هزار میلیارد فوت‌مکعب برآورد شده است و مقدار میعانات گازی آن حدود ۵ هزار بشکه در ازای هر میلیارد فوت‌مکعب گاز تخمین زده می‌شود.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت ملی نفت گازی فرزاد B

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور مسئولان شهری و صنایع پتروشیمی، بیش از ۱۰۰ دستگاه کولر گازی ساخت داخل، توسط شرکت پتروشیمی رازی به عنوان بخشی از تعهدات مسئولیت‌های اجتماعی به مدارس بندر امام خمینی اهدا گردید.

امام جمعه بندر امام خمینی در این مراسم اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت امید و ایمان در مردم است که مصدایق آن همین اقدامات شرکت‌های پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

حجت الاسلام عبادی افزود:عزم جدی شورای راهبردی و مدیریت انقلابی آن برای خدمت به مردم است و امیدوارم عقب ماندگی‌هایی که در سالیان گذشته وجود داشته، با عزم شورای راهبردی و شرکت‌های پتروشیمی جبران شود. 

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: آموزش و پرورش زیرساخت فرهنگ، آینده و اقتدار کشور است و توجه به آموزش و پرورش در واقع توجه به آینده کشور است.

پیام برزگر افزود: شرکت‌های پتروشیمی اقدامات خوبی را برای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش و رفاه دانش آموزان در سطح شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی انجام داده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: برای نخستین بار است که در بندر امام خمینی شاهد چنین اقدام ارزشمندی هستیم و ۱۰۸ کولر گازی بطور یک جا توسط شرکت پتروشیمی رازی به مدارس شهر اهدا می‌شود.

محمودی افزود: در سطح شهر بندر امام خمینی (ره) ساخت مدارس، ترمیم و بازسازی و همچنین تجهیز مدارس توسط شرکت‌های پتروشیمی در حال انجام است که نشان از اهتمام ویژه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی به مقوله آموزش و پرورش و فرهنگ بویژه در بندرامام است و صمیمانه از شرکت‌های پتروشیمی و شورای راهبردی از این بابت تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!
  • دلیل اصلی جدایی لیونل مسی از بارسلونا چه بود؟