Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهرداد جمال ارونقی در نامه ای به محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از تعدد بخشنامه های صادراتی انتقاد کرد.

معاون فنی گمرک اعلام کرد: همانگونه که استحضار دارند اراده قانونگذار با تصویب و ابلاغ مواد ٤ و ۵ قانون مقررات صادرات و واردات و مواد ٢ و۳ آئین نامه اجرایی همان قانون بر این واقع شده تا ضوابط و مقررات مرتبط با امر تجارت، به ویژه در ارتباط با صادرات کالا در پایان هر سال مشخص شده و حداقل برای یکسالِ بعد، از یک ثبات نسبی برخودار باشد تا صادرکنندگان توان و امکان برنامه ریزی و توسعه صادرات خود بر اساس قوانین و مقررات با ثبات را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن متأسفانه طی سالهای اخیر این امر بسیار کمرنگ شده است، به گونه ای که به عنوان مثال از ابتدای سال جاری تاکنون در طول کمتر از ٢ ماه ١١ فقره بخشنامه در خصوص ایجاد محدودیت در صادرات کالاها از سوی آن وزارتخانه ابلاغ گردیده است که این خود موجبات بی اطمینانی صادرکنندگان و بی اعتمادی بازارهای بین المللی نسبت به صادرات از مبدأ ایران را فراهم نموده است؛ لذا به نظر میرسد لازم است اقدامات قانونی لازم جهت ایجاد ثبات نسبی در شرایط و مقررات مرتبط با امر صادرات معمول گردد. از این رو با امعان نظر به تبصره ذیل ماده ٤ مقررات صادرات و واردات و با توجه به اختیارات آن وزارتخانه در این خصوص، خواهشمند است دستور فرمایید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده تا انشاءا... شاهد تغییر شرایط جاری به سوی ثبات و پایداری در بخشنامه ها و دستورالعمل ها باشیم.

پربیننده ترین ۱.۴میلیون دوز واکسن آسترازنکا ترخیص شد + فیلم صادرات شمش فولاد آزاد شد عرضه آهن اسفنجی را از فردا در بورس کالا آغاز می کنیم کشت و صنعت هفت تپه زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی ایدرو می‌ شود مانع‌ زدایی‌ های فولاد مبارکه از طریق بومی‌ سازی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت