Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:06:18 GMT

افزایش 7.5 درصدی پالایش نفت چین در ماه آوریل

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۵۹۰۴

خبرگزاری آریا - نفت خام فرآوری‌شده چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال 7.5 درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، داده‌های اداره ملی آمار چین در روز دوشنبه (26 اردیبهشت‌ماه) نشان داد که نفت خام فرآوری‌شده این کشور در ماه آوریل 2021 نسبت به مدت مشابه پارسال 7.5 درصد افزایش یافته، اما همچنان به‌دلیل اینکه چند پالایشگاه دولتی در پی حاشیه سود کم و افزایش ذخیره‌سازی فرآورده‌ها در حال انجام عملیات تعمیر و نگهداری بودند، کمتر از اوج آن در سه‌ماه پایانی 2020 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس داده‌های این نهاد، مقدار نفت خام پالایش‌شده در بازه زمانی یادشده 57 میلیون و 900 هزار تن، معادل 14 میلیون و 90 هزار بشکه در روز بوده است.
در حالی که این رقم بیشتر از نفت خام فرآوری‌شده در آوریل 2020 (13 میلیون و 100 هزار بشکه در روز) بوده، اما بسیار کمتر از نفت پالایش شده در نوامبر پارسال (14 میلیون و 200 هزار بشکه در روز) است.
چین در چهار ماه نخست سال 2021، 232 میلیون و 100 هزار تن معادل 14 میلیون و 120 هزار بشکه در روز نفت پالایش کرد که 14 درصد بیشتر از سال قبل است.
تحلیلگران انتظار دارند که میانگین پالایش نفت خام ​​چین در ماه مه در مقایسه با آوریل ثابت باقی بماند، زیرا پالایشگاه‌های مستقل بیشتری کار تعمیرات دوره‌ای و نگهداری را آغاز می‌کنند و بعضی از پالایشگران مورد حمایت دولت تولید خود را ازسر می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار بشکه در روز نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در احکامی جداگانه مدیر انرژی و کربن این شرکت، مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم و مدیرعامل شرکت گاز استان یزد را منصوب کرد.

به گزارش شانا، مجید چگنی در این احکام «ساجد کاشفی» را به‌عنوان مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران، «رضا نوری‌زاده» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم و «حامد خواجوی» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان یزد منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • افزایش بهای جهانی نفت