Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در این بخشنامه که از سوی مصطفی سالاری ابلاغ شد، آمده است، همه مستمری‌بگیران بازنشسته، از کارافتاده کلی و بازماندگانی که در تاریخ اجرای متناسب‌سازی پرونده آن ها فعال بوده یا افرادی که حداکثر تا پایان دوره برنامه ششم توسعه مستمری آن ها برقرار شده یا مجددا فعال می‌شود، مشمول این بخشنامه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم از ابتدای سال جاری است و درخصوص احکام برقراری بازنشستگی و بازماندگان در سال جاری، تاریخ اجرای متناسب‌سازی از تاریخ برقراری و در خصوص احکام برقراری ازکارافتادگی‌کلی، از تاریخ پرداخت مستمری خواهد بود.

آیتم‌های متناسب‌سازی مرحله دوم شامل ۷۵ درصد اعاده سطح نسبت به زمان برقراری؛ تفاوت تطبیق متناسب‌سازی با حداقل ۵۰ درصد افزایش؛ تفاوت تطبیق متناسب‌سازی حداقل دریافتی براساس سابقه و متناسب سازی کمک هزینه‌های مسکن، تأمین معیشت، عائله مندی و اولاد است.

متناسب‌سازی  ۷۵ درصد اعاده سطح نسبت به زمان برقراری

با اجرای این بخشنامه فاصله حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر با اولین حکم بازنشستگی آنان به میزان ۷۵ درصد ترمیم می‌شود. مبلغ متناسب‌سازی ۷۵ درصد اعاده سطح نسبت به زمان برقراری با مبلغ پایه مستمری ماهیانه جمع و در سنوات آتی، مشمول افزایشات موضوع ماده ۹۶ قانون خواهد بود.

متناسب‌سازی مزایای جنبی

مزایای جنبی بازنشستگان و مستمری بگیران نیز مشمول متناسب سازی قرار گرفته است و بر همین اساس کمک به تامین معیشت مستمری‌بگیران که پس از افزایش سالیانه در سال جاری به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است و با متناسب سازی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین کمک هزینه مسکن از ۷۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان، کمک هزینه عائله مندی از ۸۸ هزار و ۵۱ تومان به ۳۷۰ هزار و ۲۷۱ تومان و کمک هزینه اولاد از ۱۷ هزار و ۷۸۲ تومان به ۹۵ هزار و ۹۹۶ تومان رسید.

تفاوت تطبیق متناسب‌سازی حداقل دریافتی براساس سابقه

مستمری آن دسته از افراد مشمول ماده (۱۱۱) قانون تامین‌اجتماعی که ۲۰ سال و کمتر سابقه پرداخت حق‌بیمه دارند، بعد از افزایش سنواتی حقوق سال ۱۴۰۰ و اجرای متناسب سازی مرحله دوم کمتر از ۳ میلیون تومان نخواهد بود و این مبلغ به ازای هر سال سابقه بالاتر از ۲۰ سال به میزان ۴۰ هزار تومان افزایش می یابد.

میزان سابقه مورد احتساب بر اساس مجموع سوابق اصلی و ارفاقی بیمه شده تا سقف ۳۵ سال است و حداقل ناخالص پرداختی بابت مستمری و مزایای جنبی پس از اعمال متناسب‌سازی با احتساب کمک‌هزینه عائله‌مندی، کمک‌هزینه حق اولاد بابت ۲ فرزند کمتر از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

تفاوت تطبیق متناسب‌سازی با حداقل  پنجاه درصد افزایش

 پس از اجرای مرحله دوم متناسب سازی، مجموع افزایش مستمری و مزایای جنبی سال ۱۴۰۰ هیچ یک از مستمری‌بگیران نباید کمتر از پنجاه درصد و بیشتر از صددرصد مجموع مستمری و مزایای جنبی ناخالص دریافتی وی در اسفندماه سال ۱۳۹۹ باشد.

به منظور اطلاع مستمری‌بگیران، احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی Es.tamin.ir در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۱۰ اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال ۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت گرفت. ۷۵ درصد عقب ماندگی  مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده  ۹۶(افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی همسان سازی  مصطفی سالاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی همسان سازی مصطفی سالاری سازمان تامین اجتماعی همسان سازی مصطفی سالاری اخبار کنکور اجرای متناسب سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی هزار تومان کمک هزینه مرحله دوم سال سابقه ۷۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت

بابک رضایی به نحوه خدمت رسانی مطلوب به مراجعه کنندگان اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته سطح درمانی درمانگاه شهدای خرمدره از سطح عمومی به تخصص ارتقاء داده شد.

وی اظهار داشت: همچنین پلی کلینیک حکیم هیدجی و درمانگاه روزبه در مرکز استان نوسازی شد و با حضور شرکای سازمان تامین اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: از آنجایی که نیروی انسانی، نیرو محرکه و قوه اصلی بخش درمان است، در راستای تقویت نیروی انسانی در حوزه درمان نسبت به جذب ۳۶ پزشک به صورت قراردادی اقدام شد.

رضایی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای خدمات درمانی، برای کنترل چهار بیماری اصلی دوران سالمندی شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های ریوی و سرطان کلینیک های غربالگری در واحدهای تابعه به ویژه برای کانون های بازنشستگی و مستمری بگیری اقدام کرده است.

معاون خدمات در مانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: در ارزیابی سطح رضایتمندی مراجعین از واحدهای درمانی مدیریت درمان بر اساس اطلاعات ماخوذه از سامانه CRM " سامانه ارتباط مدیریت با مشتری" بیش از ۸۰ درصد مراجعین از مراکز درمانی اعلام رضایت کرده اند.

این مسوول به کشف ۵۲ مورد سرطان (شامل ۲۷ مورد سرطان پستان و ۲۵ مورد سرطان روده بزرگ) در مراحل اولیه اشاره و خاطرنشان کرد: واحدهای درمانی این مدیریت در بحث غربالگری هم فعال هستند.

به گفته وی، غربالگری انواع سرطان اگر در مراحل اولیه انجام و تشخیص داده شود برای درمان بیمار هم از نظر موفقیت درمانی و هم اقتصادی بسیار مؤثر و مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند