Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سهامداران شرکت‌های نورد و قطعات فولادی، سرمایه‌گذاری ملی ایران و سیمان شمال در بورس و معامله‌گران شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، زغالسنگ پرورده طبس و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت 14 هزار و 139واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 174هزار و 671واحد به کار خود پایان داد و بیش از 6میلیارد و 375میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 722میلیارد تومان در بیش از 343هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس سهامداران شرکت‌های نورد و قطعات فولادی، سرمایه‌گذاری ملی ایران و سیمان شمال بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سیمان بجنورد، سرمایه‌گذاری استان هرمزگان و گروه صنایع بهشهر ایران بیشترین افت را تجربه کردند.

دومین عرضه امسال چهارشنبه این هفته روانه میز فرابورس می‌شود

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 920میلیون ورقه به‌ارزش 21 هزار و 197میلیارد تومان در 106هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 89واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 757واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، زغالسنگ پرورده طبس و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سبحان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و سرمایه‌گذاری و عمران استان کرمان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرابورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس شاخص بورس بورس تهران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با بخش خبری ۱۴ با بیان اینکه امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه اشتقلال و پرسپولیس در فرابورس ایران به بخش غیر دولتی واگذار شد گفت:  سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم در شرایطی بر روی کار آمد که هر دو باشگاه به دلیل عدم رعایت  برخی از ضوابط کنفدارسیون  دچار محرومیت شده بودند که  در همان سال ۱۴۰۰ با  هماهنگی دستگاه‌ها و کارگروه اجرایی فی مابین وزارت ورزش و جوانان،   سازمان خصوصی وسازی، سازمان بورس و وزارت اقصاد تشکیل شد و اسنفد ماه اولین گام برداشته شد.

به گفته وی  در سه دوره واگذاری‌های انجام شده دولت‌های قبلی برای واگذاری این دو باشگاه تلاششان ناکام ماند.

او گفت: تا اسفند سال ۱۴۰۰،   ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای  افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه  و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود  که مشکلی برای  مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی  از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

خاندوزی بیان کرد: قیمت هر سهم طبق اطلاعاتی که در فرابورس اعلام شد ارزش نهایی سهام این دو باشگاه به ارزش تقریبی ۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان،   برای استفلال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس  امروز نهایی شد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: با توجه به آنکه ۱۰ درصد معامله به صورت تسه نقدی و ۹۰ درصد اقساطی است بخش نقدی آن امروز قطعی شد و بخش اقساطی آن  در طی مهلت ۶ ماه هم از سوی بانک‌ها و هم از سوی شرکت‌های پتروشیمی باید پرداخت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس