Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و توان مؤسسات خیریه برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل استفاده می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، شهریار فولادوند در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خیریه مهر هوشمند، با اشاره به اهمیت کار در زمینه تعلیم و تربیت و تأثیرگذاری آن بر تمامی مؤلفه‌های مؤثر در زندگی فردی و اجتماعی افراد، بیان کرد: توجه به این مهم، در حوزه‌های مختلف توانمندسازی انسان‌ها، در روابط فردی، بین فردی و اجتماعی آن‌ها از یک‌سو و پیشگیری از آسیب‌ها و جلوگیری از ورود آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه از سوی دیگر، نقش بسیار جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: این موضوع باعث شده در دنیا مسئله آموزش‌وپرورش، یک مسئله جدی باشد و در کشور ما نیز این بحث مطرح می‌شود که آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت باید کلید حل مسائل و مشکلات جامعه باشند.

وی با اشاره به گستردگی و اهمیت بحث تعلیم و تربیت و ضرورت استفاده کنترل‌ شده از ظرفیت همه بخش‌های جامعه، بیان کرد: با به اشتراک گذاشتن مسائل و مباحث آموزش‌وپرورش، باید حساسیت‌های مسئولانه نسبت به موضوعات ایجاد کرد تا هرکسی به‌اندازه توان خود، آموزش‌وپرورش را برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت حمایت کند.

فولادوند ادامه داد: با توجه به مأموریت‌های این سازمان، توجه به بازگرداندن تارکان یا بازماندگان از تحصیل به این چرخه، یک اولویت است و علی‌رغم این‌که بسترهای معمول برای این افراد فراهم‌ شده، اما به دلیل شرایط خاص مخاطبان این بخش، نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند؛ بنابراین ناگزیر به استفاده از مسیرهای ثانویه و طراحی بسترهای جدید برای بازگرداندن آنان به این چرخه هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در اسناد بالادستی در سند تحول و زیر نظام‌های آن گفت: یکی از اولویت‌های سازمان، این است که از مؤسسات، خصوصاً مؤسسات خیریه در فرآیند تعلیم و تربیت به‌صورت کنترل ‌شده استفاده نماید و از ظرفیتشان برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک بگیریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسسه خیریه حمایت از کودکان تعلیم و تربیت آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان تربیتی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تعلیم و تربیت در دولت و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان اولویت اصلی اعلام شده و راهبرد جدی این اولویت را در تعامل با فعالان مردمی در حوزه آموزش و پرورش در نظر گرفته است. جلسات منظمی نیز با وزارت آموزش و پرورش در قالب قرارگاهی و با مصوبات اجرایی در حال انجام است. انصافا هم دکتر صحرایی، تمام توان خود را در این کار گذاشته است و برای اولین بار است که سند تحول آموزش و پرورش در این وزارت خانه در حال اجراست و نقشه راه برای آن نوشته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در مدل حکمرانی ولایی که می‌توان لایه‌های مختلف آن را حکمرانی مردمی یا شبکه‌ای نامید، سندیتی در کار نیست و، چون تعاملات در شبکه، سیستماتیک و در هم تنیدگی است و این حکمرانی در تعلیم و تربیت باید در گام اول با مسئله شناسی در تعلیم و تربیت رسمی در قالب آموزش و پرورش یا در قالب‌های غیر رسمی با این مسائل مواجه است، روشن است که برای حل این مسائل، باید سیاست‌گذاری شده و فرآیند برنامه‌ای به وجود بیاد و کنشگران حل مسائل را با شناختی که از ظرفیت هر استان داریم، مشخص کنیم.

خسروپناه ادامه داد: گاهی برای حل یکی از مسائل، نیاز است قانون یا ماده واحده‌ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود. در این نظام شبکه‌ای، وظایف هر کدام از اعضا مشخص می‌شود، هم اکنون نیز این شبکه در دولت و آموزش و پرورش بسیار همراه است، تشکیل میز‌های تخصصی برای مسائل مرتبط با آموزش و پرورش نیز با حضور تشکل‌های مردمی از کل کشور در دبیرخانه شورا فعال شده و اعضا به صورت مجازی یا حضوری در این میز‌ها مشارکت دارند.

وی افزود: در برخی از مدارس نخبگانی کشور، تأکید بر مهاجرت نخبگانی است و با تعابیری اغواکننده، موضوع مهاجرت را مطرح می‌کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سرمایه عظیمی که در کشور در قالب دانش آموزان تربیت شده اند را تحویل کشور‌های دیگر می‌دهیم تا در بعضی مواقع، تئوری‌ها یا تولیداتی از آن حاصل شود، محصولات نظامی برای حمله به کشور‌های اسلامی باشد. در این زمینه باید گفت ما مقصریم و باید تدبیری در این زمینه داشته باشیم. این یک نمونه از مسئله شناسی در آموزش و پرورش است.

خسروپناه ابراز کرد: بعد از مسئله شناسی، سیاست‌گذاری و تدوین راهبرد مناسب و اینکه کدام کنشگران با چه ویژگی‌هایی باید این مسائل را حل کنند. گاهی مصوبه لازم است و زمانی نیز لازم است تعامل با وزیر آموزش و پرورش انجام شود یا روش دیگری که تا حل نهایی آن مسائل، همه مسائل بررسی و اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته برای معرفی شیعه در جهان گفت: برگزاری جلسات گفتگوی بین ادیان و تأثیرات آن در سطح جهان مسیحیت و حتی بوداییان و دیگر فرقه ها، نشانگر ظرفیت‌های عظیم تمدنی شیعی است که باید این معارف هر چه بیشتر به جهان معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • بازطراحی سامانه نماد برای کاهش بازماندگی از تحصیل
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت