Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، خداداد افشاریان در خصوص اتفاقات اخیر مسابقات لیگ برتر و اعتراض به داوری‌ها اظهار داشت: حدود یک هفته است که ابلاغ کمیته داوران به دست من رسیده است و در این یک هفته به دلیل مسابقات حساسی که در لیگ برتر برگزار شده اتفاقاتی رخ داده است که فوتبالی ها را نگران کرده است و لازم است توضیح دهم چه اتفاقاتی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من لازم است توضیحاتی دهم و ضمن تشکر از دوستانی مثل آقای اصفهانیان و ممبینی و سایر عزیزانی که پیش از این مسئولیت داوران را بر عهده داشتند نیاز است صحبت هایی را مطرح کنم. 

وی افزود: ما در حال حاضر برای ۸ بازی لیگ برتر خودمان ۶۹ تا داور داریم. یعنی ۶۹ داور هستند که وارد فهرست شدند و یک داوری پشت دروازه یا داور چهارمی گرفته و وارد مجموعه شده‌اند و ۱۰۰ نفر کمک داور داریم. این یکی از مواردی بود که داوران ما نتوانستند در طول فصل عملکرد خوبی داشته باشند و باعث عصبانیتشان شد. یک داور با تجربه ما که همیشه تمرین می‌کند و خودش را آماده نگه می‌دارد فقط ۶ بار قضاوت کرده و عملاً انگیزه خودش را از دست داده است و انگیزه ندارد و داور دیگری که وارد لیست شده در طول ۲۰ هفته فقط یک داوری گرفته است. یعنی نه آن داور جدید داور می‌شود نه داور با تجربه می‌تواند عملکرد همیشگی را داشته باشد. داورای بین المللی ما به من زنگ می‌زنند و همه خسته و بی‌انگیزه هستند و این یک اتفاق سمی و خطرناک است که داوران شرایط خوبی ندارند و این موضوع کار ما را سخت کرده است.

افشاریان ادامه داد: ما باید برای فصل آینده این شرایط را تغییر دهیم و مثل کشورهای صاحب فوتبال اروپایی بر اساس تعداد مسابقات یک تعداد داور مشخص تعیین کنیم و به آنها ابلاغ بدهیم تا در رأس کار قرار بگیرند و حضور داشته باشند. این یک موضوع است. موضوع دیگر این است که ۲ سال است به داوران ما کفش و لباس نداده‌اند. داوری که از لحاظ شغلی و مالی ساپورت نشود نمی‌تواند به ما خدمات خوبی ارائه دهد. نه اینکه عمدا بخواهد بد قضاوت کند بلکه تمرکز و حواس او مشغول مشکلات شخصی‌اش است و این یک واقعیت است مگرنه تیم های نساجی و پرسپولیس و سایپا و ذوب آهن می خواهند حق به حقدار برسد و اتفاقی که رخ داده این مشکلی است که داوران دارند. فعلا نمی‌شود کار زیادی انجام داد و باید ادامه فصل را پیش برویم و در پایان فصل با کارشناسان و مدرسان و داوران و کمک داوران و دست اندرکاران یک نشستی داشته باشیم و یک اصولی تعریف کنیم و برنامه ریزی کنیم و بر اساس آن فصل بعد را مدیریت کنیم.

وی در مورد قضاوت اکبریان در دربی هم گفت: در مورد دربی باید بگویم که من خودم اکبریان را با مسئولیت خودم داور دربی انتخاب کردم و مسئولیت اتفاقات رخ داده را هم قبول می‌کنم. برای من راحت‌تر بود که داوری مثل بنیادی‌فر را انتخاب کنم که اگر اشتباه می‌کرد می‌گفتم داور اول خودم را گذاشتم ولی من می‌خواستم فضا را برای همه فراهم کنم. بنیادی‌فر داور اول فهرست ماست ولی اکبریان چون در دپارتمان قبلی به او قضاوت دربی داده نشده بود و آماده بود و نمراتش بیشتر از سایرین بود او را با مسئولیت خودم در دربی گذاشتم و مسئولیتش هم با من. اگر هر بدی برای هر قضاوتی رخ داده من گردن می‌گیرم و خوبی‌هایش بماند برای خود داوران.  آقای بنیادی فر هم قرار است به جام جهانی برود و بعدا شانس قضاوت دارد. شما یک صحنه که نصف پای امیری رفت روی پای قایدی را بردارید، داوری دیگر چه ایرادی داشت؟ همه کشورهای صاحب سبک داوران را آموزش می‌دهند اما در نهایت به این رسیدند که بازهم وی ای آر باشد. کدام آدم در ورزشگاه دید که آن صحنه پنالتی است؟ کدام مربی و کدام بازیکن؟ من ندیدم حتی در صحنه اول تلویزیون. خود آقای مجیدی می‌داند چه می‌گویم. این پنالتی وی ای آری بود ولاغیر. شک نکنید تا صد سال بعد، همین اتفاق می‌افتد مگر این که وی ای آر بیاید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: خداداد افشاریان خداداد افشاریان رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری

مدیرعامل باشگاه چادرملو از اشتباهات داوران در دیدارهای این تیم در لیگ دسته اول انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی عطایی مدیرعامل باشگاه چادرملو اردکان در واکنش به اشتباهات سریالی داوران در بازی‌های این تیم اظهار داشت: در طول فصل تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا فقط روی مسائل فنی متمرکز شویم اما هر چه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم و هفته‌ها را حساس‌تر می‌بینیم، اتفاقات شگفت‌انگیز بیشتری را شاهد هستیم که پرسش‌های مبهم ذهن مان را تکمیل‌تر می‌کند.

صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟

وی ادامه داد: به اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر که نتایج بازی‌های ما را به ضرر ما تغییر داد، نگاه کنید. همه کارشناسان داوری متفق‌القول بر این باورند که امتیازهای فراوانی از تیم ما کسر شده است؛ از پنالتی‌هایی که هر بازی برای ما نمی‌گیرند تا تصمیم‌هایی که به ضرر ما گرفته می‌شود و گل‌های ما را نادیده می‌گیرند. چطور ما باید همه این اشتباهات را سهوی و غیرعمدی تلقی کنیم؟ چگونه است که همه این اشتباهات باید به ضرر ما شود و حتی یک اشتباه داوری به سود ما نیست اما همیشه رقبای ما از اشتباهات داوری سود می‌برند؟ اگر قرار نیست تیم بی‌پناهی مثل چادرملو به لیگ برتر صعود کند به ما اطلاع دهند.

مدیرعامل چادرملو اردکان سپس به لغو بازی استقلال ملاثانی و فجر شهیدسپاسی پرداخت و گفت: مگر بار اول بود که استقلال ملاثانی میزبانی می‌کرد؟ چطور همه بازی‌های خانگی این تیم، بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد و حالا که به مقطع تعیین‌کننده فصل رسیده‌ایم، به یکباره امکان میزبانی این تیم، سلب می‌شود؟ پرسش من از برگزارکنندکان مسابقات این است که آیا اتفاقی که در اهواز افتاد، فیرپلی ورزشی است که همه تیم‌ها بازی کنند و یک تیم که در رقابت با چند تیم است با آگاهی از همه نتایج و بدون اضطراب بازی نکند؟

عطایی در پایان عنوان کرد: وظیفه من و تمام ارکان باشگاه، دفاع از حق مردم شهر اردکان و استان یزد است. من فقط می‌خواهم بدانم در این فوتبال، کسی نیست که به فریاد تیم‌های مظلوم برسد و به اجرای عدالت در روزهای پایانی و سرنوشت ساز لیگ کمک کند؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • فرش قرمز آسیا زیرپای داوران زن ایرانی؛ کولاک گلاره و زری در بانکوک
  • انتخاب یک ایرانی به عنوان داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم