Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهمن رحمتی در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بی‌کیفیتی مصالح ساختمانی گفت: بی‌کیفیت مصالح ساختمانی تنها مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و در کل کشور با این مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کیفیت مصالح ساختمانی استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است، افزود: اگر بی‌کیفیتی در مصالح ساختمانی استان وجود داشته باشد متعلق به واحدهایی است که مجوز تولید و بهره‌برداری ندارند این واحدها مصالح بی‌کیفیت تولید می‌کنند و به استاندارد، شورای فنی و سازمان صمت هم پاسخگو نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این واحدها در ابتدا باید به قانون تمکین کرده و پروانه بهره‌برداری و مجوز تولید دریافت کنند، در شورای فنی دی ماه گذشته تاکنون ۱۸ واحد مصالح ساختمانی غیراستاندارد پلمب شد اما به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع داده شدند.

این مسئول عنوان کرد: مصالح ساختمانی به گروه‌های "الف و ب" تقسیم شدند و مقرر شد گروه الف تا پایان خرداد  و گروه ب تا پایان مرداد  آزمایشگاه کنترل کیفیت خود را راه‌اندازی کنند تا کیفیت مصالح ساختمانی آنها روزانه کنترل شود.

در ادامه سید انتظام سهمگین معاون فنی سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد ماسه به عنوان یکی از مصالح ساختمانی با مشکل مواجه است، افزود: واحدهای غیراستاندارد  مصالح ساختمانی پلمب می‌شوند اما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می‌شود مجددا فعالیت خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: مانع‌زدایی شامل تولید کنندگان محصولات استاندارد باشد، همه کسانی که محصول غیراستاندارد تولید می‌کنند نباید از این چرخه حمایتی برخودار شوند.

در ادامه این نشست وضعیت پروژه‌های عمرانی استان مورد بررسی قرار گرفت که معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از آفات پروژه‌های عمرانی در استان طولانی شدن آن است، گفت: عدم برآورد مناسب، عدم انتخاب پیمانکار مناسب و خبره و عدم تعامل پیمانکار با دستگاه‌ها از دیگر علل عقب ماندگی پروژه‌ها است.

کیامرث حاجی‌زاده بیان کرد: تعامل میان بخش دولتی و خصوصی از جمله سیاست‌های استاندار و حوزه عمرانی است و تلاش می‌کنیم پروژه‌ها به خوبی پیش روند.

در پایان این نشست هم رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص قیمت شن و ماسه گفت: واحدهایی را که پروانه بهره‌برداری ندارند واحدهایی هستند که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند.

سالار حسین‌پور افزود: در حال حاضر قیمت شن و ماسه افزایش داشته  که درصورت بروز هر‌گونه مشکل این موضوع نیز بررسی می‌شود.

به گزارش فارس؛ در این نشست وضعیت پروژه عمرانی پل‌های" بره مل و تنگ مونه شهرستان لنده"، بهسازی و آسفالت راه روستایی "پوله به چاهن موشمی علیا و سفلی، بازسازی راه روستایی  "تاکسیسه به مورزرد زیلایی" و بهسازی راه روستایی از "فیلگاه به قلعه‌ جلو" مورد بررسی قرار داده شد و به پیمانکاران این پروژه‌ها برای به نتیجه رساندن پروژه‌ها فرصت داده شد در غیر اینصورت خلع ید شوند.

همچنین پروژه آبرسانی چین به تهلیان به دلیل عدم حضور آب منطقه ای در نشست امروز شورای فنی از دستور کار خارج شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد شورای فنی کیفیت مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد مصالح ساختمانی شورای فنی بی کیفیت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در راستای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و اجلاسیه ۴۲۴ شهید شهرستان کهگیلویه، یادواره نخستین شهید مدافع وطن پس از انقلاب در بقعه امامزاده پهلوان برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این مراسم با اشاره به اینکه شهید برفی‌پور اولین شهید مدافع وطن کهگیلویه بعد از پیروزی انقلاب بوده است، گفت: پیش از این در یادواره‌هایی از قبیل یادواره ۴۸ شهید ارتش که با حضور مسئولان کشوری در گلزار شهدای دهدشت برگزار شده بود یاد و خاطره و رشادت این شهید گرامی داشته شد. سرهنگ علی اصغر پوربهشت افزود: ششم اردیبهشت امسال اجلاسیه شهدای ارتش در گچساارن برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه شهدا به یادواره نیاز ندارند، ادامه داد: هر یادواره برای یادآوری آرمان‌های شهداو بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت به خود ما است. فرماندار کهگیلویه هم در این آیین معنوی اقدام تنبیهی سپاه پاسداران را اقدامی مهم در دفاع از کیان میهن اسلامی خواند و گفت: هدف استکبار جنگ با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است. حمزه محقق‌زاده افزود: دشمن اهداف اقتصادی را با تحریم تحمیل می‌کند پشت سر این تحریم، اما اندیشه‌ای است که به سمت فرهنگ اصیل ما تهاجم می‌کند. وی ادامه داد: شهیدان در راه خدا جنگیدند درجه بالایی نزد پروردگار دارند از همه داشته‌های خود گذشتند تا امروز سرافراز باشیم.

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد