Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، بختیار رحمانی‌پور ظهر امروز در دومین جلسه مبادلات مرزی استان کردستان در سنندج، مجموع واریز به خزانه در سه بازارچه مرزی( خانم شیخان، مله خورد و سیرانبند) را ۴۰ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال معادل هفت میلیارد و ۲۷۷ هزار دلار عنوان کرد و افزود: مجموعا سه هزار و ۸۹۹ نفر مرزنشین در این سه بازارچه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو اولین استان‌هایی است که مصوبه تجمیع مرزنشینان را انجام داده است اظهار کرد: کردستان در میان چهار استان جزو استان‌های فعال است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه تجمیع در بازارچه  خانم شیخان ۸۳ میلیارد ریال تشریفات کالا انجام شده است.

وی تخفیف مرزنشینان را ۲۷ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تعداد سه هزار و ۸۵۳ نفر از تخفیفات برخوردار شدند.

وی میزان وصولی گمرک را یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: لوازم خانگی مانند چرخ گوشت، کلرگازی، ظرفشویی عمده کالاهای ترخیص شده بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون تعداد هشت کامیون در بازارچه خانم شیخان نگهداری می‌شود.

واردات بازارچه مله خور سه میلیون و ۳۰۷ هزار دلار است

مدیرکل گمرکات استان کردستان بیشترین آمار واردات را با ۱۴۰ میلیارد ریال معادل سه میلیون و ۳۰۷ هزار دلار را مربوط به بازارچه مله خور دانست و گفت: تخفیفات اعمال شده ۴۴ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال و نیز پرداختی خزانه دولت ۱۹ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال بوده است.

رحمانی‌پور افزود: ۱۷ کانتینر در بیرون بازارچه به دلیل کمبود فضا نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل مسایل تجمیع نتوانستیم کالا در مرز سیرانبند ترخیص کنیم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مرز سیرانبند ۷۳ میلیارد ریال به ارزش یک میلیون و ۷۴۳ هزار دلار کالا ترخیص شده است.

وی میزان واریز به خزانه را ۹ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال ذکر کرد و اظهارکرد: تعداد سه هزار و ۵۱۷ نفر نیز مشمول ۲۴ میلیارد ریال تخفیفات شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مساحت کردستان ۲۹ هزار کیلومتر مربع است حدود ۲۰۰ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد.

بازارچه خانم شیخان در مریوان، سیرانبند در بانه و بازارچه مله خورد در سروآباد واقع شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات کردستان مرز سنندج میلیارد ریال میلیون ریال خانم شیخان هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت های مخابراتی کردستان