Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@06:06:06 GMT

بازگشت نفت شیل توازن بازار جهانی را برهم می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۸۸۳۱

خبرگزاری آریا - تحلیلگران مؤسسه آکسفورد معتقدند افزایش تولید نفت شیل آمریکا تعادل بازار جهانی نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری عرب‌نیوز، تحلیل مؤسسه مطالعات انرژی آکسفورد نشان داد افزایش قیمت نفت سبب بازگشت قابل توجه نفت شیل آمریکا به بازار در سال 2022 می‌شود که به‌طور بالقوه توازن بازار جهانی نفت را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس جدیدترین گزارش ماهانه این مؤسسه، نفت شیل آمریکا با آغاز سال 2022، عامل بی‌ثباتی خواهد بود، زیرا تردید بسیاری درباره نحوه عملکرد تولیدکنندگان نفت شیل وجود دارد. نفت شیل آمریکا همچنان از عوامل مهم مؤثر در پیامدهای بازار خواهد بود.
با حرکت قیمت جهانی نفت به سمت حدود 70 دلار برای هر بشکه، فشارهای مالی واردشده بر صنعت نفت شیل آمریکا کمتر شده است و تولیدکنندگان با فشارهای ناشی از تقاضای کم سازگار شده‌اند.
شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا - تعداد فعالیت‌های حفاری در حال انجام در میدان‌های نفت شیل - تا پایان سال جاری میلادی به 602 دستگاه می‌رسد که نسبت به 222 دستگاه موجود در تابستان سال گذشته میلادی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
در حالی که رابطه مستقیم تعداد دکل‌ها و مقدار تولید پیچیده است، تحلیلگران این مؤسسه معتقدند افزایش تولید نفت شیل، برنامه‌ریزی‌های ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای برقراری توازن در بازار جهانی نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
در گزارش مؤسسه آکسفورد آمده است: افزایش 950 هزار بشکه‌ای تولید نفت شیل آمریکا می‌تواند مجموع کمبود عرضه را به 660 هزار بشکه در روز برساند. اگر رشد نفت شیل آمریکا به یک میلیون و 220 هزار بشکه در روز برسد و روند بهبود تقاضا کندتر از حد انتظار باشد، این افزایش تولید مانع توازن دوباره بازار خواهد شد و مازاد عرضه نفت در سه ماه چهارم سال 2022 را در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفت شیل آمریکا بازار جهانی جهانی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است

احمدرضا حیدرنیا امروز یک شنبه در یک کنفرانس خبری ضمن تشریح دستاورد‌ها و برنامه‌های آتی این شرکت، بر لزوم اتخاذ رویکردی نوین برای مقابله با چالش‌های پیش رو و حضور موفق در عرصه رقابت بین‌المللی تأکید کرد.

او با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، همچنان از ظرفیت‌های عظیمی برای رشد و توسعه برخوردار است، اظهار داشت: ما با تکیه بر دانش و تخصص داخلی و اتکا به توان جوانان نخبه، می‌توانیم قله‌های موفقیت را در این صنعت فتح کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در ادامه با برشمردن موانع موجود در مسیر پیشرفت صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: مواردی مانند فرسودگی تجهیزات، بروکراسی‌های اداری، نوسانات نرخ ارز و کمبود نقدینگی، مانند سرعت‌گیر‌هایی هستند که حرکت رو به جلو این صنعت را کند می‌کنند.

حیدرنیا بر ضرورت رفع این چالش‌ها هم تاکید و تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و برنامه‌ریزی دقیق، این موانع را از سر راه برداریم و زمینه را برای جهش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی فراهم کنیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: برای استفاده حداکثری از این فرصت، باید به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه برای تولید محصولاتی با کیفیت برتر و قیمت تمام‌شده رقابتی باشیم. همچنین، لازم است با توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل فرآیند‌های مرتبط، حضور خود در بازار‌های جهانی را بیش از پیش تقویت کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سبد محصولات با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست و استقرار نظام‌های مدیریت نوین و کارآمد، گفت: برای بقا و پیشرفت در بازار جهانی، صنعت پتروشیمی ایران باید به دنبال راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه در دو بخش مدیریت و محصولات و خدمات باشد.

حیدرنیا بر لزوم استفاده از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه هم تاکید کرد و افزود: برای نوآوری در این صنعت، باید از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه بهره ببریم. همچنین، باید با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی همکاری کرده و از آخرین دستاورد‌های علمی و فناورانه در این صنعت استفاده کنیم. علاوه بر این، باید با استقرار نظام‌های مدیریت نوین و کارآمد، فرآیند‌های تولید و خدمات خود را بهینه کرده و راندمان را افزایش دهیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بالقوه بازار‌های جهانی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در سطح جهانی، فرصتی طلایی برای حضور پررنگ‌تر تولیدکنندگان ایرانی در این بازار‌ها فراهم شده است.

مدیرعامل شرک پتروشیمی شیراز معنقد است که بازار‌های جهانی پتروشیمی ظرف چند سال آینده رشد‌های خوب و چشمگیری را تجربه خواهند کرد و این رشد به‌خصوص در کشور‌های درحال توسعه بیش از سایرین مشهود خواهد بود.

حیدرنیا اضافه کرد: این موضوع سطوح رقابتی در تولید را از یکسو و کسب بازار‌های مختلف از سوی دیگر را افزایش خواهد داد و باعث می‌شود تولیدکنندگان و غول‌های پتروشیمی دنیا طی سال‌های آتی برای کسب این بازار‌ها از استراتژی‌های جدید، متنوع و کالا‌های باکیفیت‌تر و با هزینه کمتر استفاده کنند.

او اظهار داشت: در چنین مسیری آینده تولیدکنندگان ایرانی که با انواع چالش‌های مختلف در زمینه تولید و صادرات روبه‌رو هستند چگونه خواهد بود؟ از چالش‌های حوزه خوراک گرفته تا حمل‌ونقل و تا موانع مرتبط با سیاست‌های دولتی و… موضوعاتی هستند که مانند یک سرعت گیر در این مسیر رقابتی عمل خواهند کرد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز در ادامه با اشاره به این موضوع گفت: با توجه به چالش‌های پیش روی صنعت پتروشیمی ایران، باید از فرصت‌های پیش رو نیز به نحو احسن استفاده کرد. بازار‌های جهانی پتروشیمی در حال رشد هستند و این فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان ایرانی است تا سهم خود را از این بازار‌ها افزایش دهند. برای این کار، باید به دنبال راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه برای تولید محصولات باکیفیت‌تر و با هزینه کمتر باشیم. همچنین، باید با رفع چالش‌های موجود مانند مشکلات مربوط به تأمین خوراک، موانع صادرات و بروکراسی‌های اداری، مسیر را برای حضور موفق در بازار‌های جهانی هموار کنیم. "

حیدرنیا در بخش پایانی این نشست، ابراز امیدواری کرد که با همدلی و تلاش تمام دست‌اندرکاران، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی ایران و حضور موفق تولیدکنندگان ایرانی در عرصه رقابت بین‌المللی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!
  • شکلات از دسترس خارج شد!
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • شکلات هم کالای لوکس شد
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟
  • پیش‌گویی یک نماینده درباره قیمت دلار
  • دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد