Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد سوژه ثبت شده در فارس من با عنوان «لزوم تحویل مسکن مهر پرند تا قبل از پایان دولت» اظهار کرد: حداکثر تا نیمه اول سال یعنی شهریور ماه پروژه‌هایی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در خصوص پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم سعی می‌کنیم به همین برنامه زمانی برسد ولی بخشی از پروژه‌های زیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در خصوص آنها کار سختی را داریم اما به معنای این نیست که نتوانیم آنها را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: تعداد ۲۸۶۲ واحد در قالب ۲۰ ردیف هستند که پیشرفت فیزیکی همه آنها بالای ۸۵ درصد است همچنین درصدی از پروژه‌ها درصد فیزیکی آنها بین ۶۵ تا ۸۵ درصد بوده که تعداد آنها در ۴ بخش ۴۸۳۴ واحد است.

چراغعلی افزود: یک ردیف دیگری از پروژه‌ها هستند با عنوان دقیق تعاونی‌ها که حدود ۲۲۸۵ واحد است که حدودا ۱۵ درصد عقب افتادگی دارند که باید کامل شوند.

وی ادامه داد: حدود ۱۴۳۴ واحد هم زیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که به شدت در این واحدها عقب افتادگی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه بعد از پیگیری خبرنگار فارس رئیس هیأت مدیره شهر جدید پرند را خواستم، تصریح کرد: بخشی از پروژه که مشکلاتی مثل محوطه‌سازی و بعضاً امتیاز آب و برق و دیگر مشکلاتی از این قبیل دارند با برنامه‌هایی که خواهد بود و صحبت‌هایی که با رئیس هیئت مدیره شهر جدید پرند شد سعی می‌شود سریعتر تکمیل و به بهراه برداری برسد که تعداد آنها ۱۹۴۴ واحد است.

چراغعلی افزود: فردا با یکی از معاونان وزیر مسکن جلسه دارم و این موضوع را پیگیری می‌کنم به خصوص مشکل اصلی ما آن پروژه‌های زیر ۴۰ درصد است که باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های اصلی تاخیر در بهره‌برداری مشکل مالی بوده است، گفت: یکی از علت‌های این تاخیر مشکلات پیمانکار و مطالبات آنها بوده و بخشی از علت هم عدم تعهد مردم به مطالباتشان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه گرانی مصالح هم بی‌تاثیر نبوده است، خاطر نشان کرد: بخش دیگر علت تاخیر، موانع فنی و مهندسی بوده ولی بیشتر علت همان مسائل مالی است و تعهداتی که اعضا داشته‌اند که تمام و کمال پرداخت نشده و صورت وضعیت‌ها نقد نشده است.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح چند منظوره «اومااویا» در کشور سریلانکا، اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

وی ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاورد‌ها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صد‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت. پروژه اومااویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وی با اشاره به روسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند، گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به‌صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو ادامه داد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: و امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به رؤسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند و سایرین گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان بیان کرد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی