Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام خبر افتتاح سه طرح پتروشیمی با فرمان رئیس جمهوری در پایان هفته جاری، گفت: افتتاح 17 طرح با ظرفیت 25 میلیون تن در یک سال، رکورد بی نظیر در کارنامه 58 ساله صنعت پتروشیمی است.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان این که توسعه هوشمندانه صنعت پتروشیمی با جدیت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی دنبال و پیگیری می شود، گفت: یکی از افتخارات صنعت پتروشیمی برنامه ریزی دقیق نقشه توسعه و اجرا براساس برنامه ریزی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای سال 99 بهره برداری از 17 طرح پتروشیمی برنامه ریزی و اعلام شد که تا به امروز 14 طرح به طور رسمی با فرمان ریاست جمهوری به بهره برداری رسید و برنامه افتتاح 3 طرح باقی مانده که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر همراه شد، در هفته جاری به طور رسمی انجام می شود.

بهزاد محمدی با تاکید براینکه با بهره برداری از این سه طرح، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تعهد افتتاح  17 طرح پتروشیمی در یک سال عمل کرده است، خاطر نشان کرد: طرح متانول سبلان با ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن در سال، طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان با یک میلیون و 700 هزار تن در سال و طرح اکسیر حلال عسلویه با ظرفیت 50 هزار تن در سال تولید پنتان و هگزان که برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی اجرا شده است، این هفته به طور رسمی افتتاح می شوند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: افتتاح 17 طرح پتروشیمی با ظرفیت 25 میلیون تن در یک سال، رکورد بی نظیر و درخشان در کارنامه 58 ساله صنعت پتروشیمی است.

وی با بیان این که از سال 1342 تا سال 1398 ظرفیت نصب شده صنعت 65 میلیون تن بود که امروز به 90 میلیون تن افزایش پیدا کرده است، گفت: 25 میلیون تن افزایش ظرفیت در یک سال و رشد 38درصدی حاکی از ثبت رکورد بی نظیر در این صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه NPC  ، معمار توسعه صنعت است،گفت: افزون بر برنامه های توسعه ای باید به این نکته اشاره کرد که پتروشیمی امروز در حوزه ارز آوری، تامین  و عرضه ارز از طریق سامانه نیما پیشتاز است.

وی ادامه داد: تا سال 1404 ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی حداقل به 130 میلیون تن خواهد رسید و با توجه به طرح های جهش سوم، طرح های پیشران و نیز طرح های خوراک ترکیبی سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع می شود و تنوع در سبد محصولات طی سال های آتی منجر به کاهش واردات محصولات راهبردی پایین دستی خواهد شد.

محمدی، با بیان اینکه با متنوع شدن سبد محصولات چهره صنعت پتروشیمی نیز تغییر خواهد کرد، افزود: طرح های پیشران صنعت در 6 زنجیره و با 33 طرح تعریف شده در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی تعریف شده اند.

 

 

برچسب هابهزاد محمدی تامین خوراک شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بهزاد محمدی تامین خوراک شرکت ملی صنایع پتروشیمی NPC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی صنایع پتروشیمی صنعت پتروشیمی طرح پتروشیمی بهره برداری میلیون تن یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید