Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بازپرس ویژه جرائم اقتصادی داسرای مرکز استان در مراحل رسیدگی به تخلفات صورت گرفته، بلاتکلیف رها شدن پروژه علیرغم دریافت تسهیلات ارزی و ریالی و به منظور دفاع از حقوق بیش از ۹۴ هزار سهامدار در استان گلستان دستور بازداشت (الف. ک) رئیس هیئت مدیره پتروشیمی گلستان را صادر و این فرد بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۸۵ بود که در نخستین سفر دولت نهم به گلستان، هیئت دولت بنا به درخواست مسئولان استان با احداث مجتمع پتروشیمی موافقت و آن را مصوب کرد و در آبان ماه همان سال با حضور وزیر وقت نفت، کلنگ نخستین طرح صنعتی بزرگ در این استان به زمین زده شد.

این طرح قرار بود در کمتر از ۵ سال تکمیل و وارد مدار تولید شود و با تولید سالانه ۶۷۷ هزار تن آمونیاک و یکهزار و ۷۳ تن کود اوره، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال درآمد زایی برای استان به همراه داشته باشد. ضمن اینکه زمینه اشتغال ۳ هزار نفر را هم فراهم کند. پروژه‌ای که امید را در دل مردم محروم استان گلستان زنده کرد، اما نخستین گام بزرگ این استان برای صنعتی شدن با شکست تلخی مواجه شد.

مردمی که به این پروژه امید بسته بودند با پس اندازهایشان و حتی فروش خودرو و طلا سهام مجتمع پتروشیمی گلستان را خریداری کردند و آنطور که گفته شده در سال ۸۵ چیزی بیش از ۲۸ میلیارد تومان از سرمایه مردم وارد این پروژه شد.

دولت سهمی حدود ۲۰ درصدی در این پروژه داشت، اما در همان شروع کار ترجیح داد که سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کند و پای خود را از این پروژه بیرون بکشد. حالا حدود ۱۵ سال از آن زمان می‌گذرد و حدود ۹۴ هزار سهامدار باقی ماندند که دست شان هم به جایی بند نیست و البته صدایشان هم کمتر شنیده می‌شود.

هادی حق شناس، استاندار گلستان گفته بود: علت اصلی عدم موفقیت پتروشیمی ذینفعان آن هستند. هیئت مدیره پروژه اختلافاتی با هم دارند و همین موضوع سبب وضعیت امروز این پروژه شده است.

وی این را هم گفته بود که در تمام این سال‌ها از مجتمع پتروشیمی گلستان فقط یک سوله ساخته شده و زمین پروژه هم متعلق به دولت است که هر وقت بخواهد می‌تواند آن را پس بگیرد. بستن نماد پتروشیمی گلستان در فرابورس به دلیل اینکه این مجتمع صرفا شرکتی کاغذی بوده و برگرداندن حکم دادگاه مبنی بر عدم ورشکستگی پروژه از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

با این همه قرار بود تا پایان بهمن ماه پارسال اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد و بار دیگر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود، اما این اتفاق رخ نداد تا این بار دستگاه قضایی وارد میدان شد تا شاید روزنه‌ای امیدی برای ۹۴ هزار سهامدار این پروژه ایجاد شود.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی گلستان تسهیلات ارزی پتروشیمی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان

علیرضا نورانی گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه پروژه‌های عمرانی استان رخ داد و توانستیم، پروژه‌های عمرانی استان را با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان با محاسبه قیمت روز تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

او افزود: همچنین تنها در اسفندماه سال گذشته مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های کلیدی و مهم استان در حوزه آب، راه و دیگر زیرساخت‌ها ترزیق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته، مبلغ ۲۷۴ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای رفع مشکلات آب‌ شرب روستایی تخصیص پیدا کرد و تلاش داریم تا امسال بخش مهمی از مشکلات آب‌شرب روستایی را برطرف کنیم.

او ادامه داد: استان گلستان در سال‌های گذشته دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه‌های مهم زیرساختی شده‌است و برای رفع فقر استان، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی هفت ساله با رشد ۱۸ درصدی هستیم تا بتوانیم به میانگین نرمال رسیده و از فقر خارج شویم.

نورانی گفت: دولت سیزدهم با راهبری استاندار در گلستان تلاش‌های زیادی برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها دارد و نیاز است در کنار تلا‌ش‌های شبانه‌روزی دولت، مردم و دیگر مسئوولان نیز مشارکت و همکاری داشته‌ باشند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد
  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • (عکس) مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است!