Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@11:26:40 GMT

آخرین وضعیت قیمت شکر و روغن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۱۵۹

آخرین وضعیت قیمت شکر و روغن

روز گذشته نامه‌ای از سوی یکی از شرکت‌های تولیدکننده روغن به سازمان بورس اوراق بهادار منتشر شد که بر اساس آن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش ۳۵ درصدی قیمت انواع روغن مایع و ۳۰ درصدی انواع روغن جامد موافقت کرده است.

چند ساعت بعد از انتشار این خبر، افزایش قیمت شکر هم منتشر شد. البته طولی نکشید که این خبر توسط دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تکذیب شد و وی در گفت و گویی اعلام کرد که"هیچگونه افزایش قیمت قانونی در این زمینه اتفاق نیفتاده است و فعلا هم قرار نیست اتفاقی بیفتد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در خصوص افزایش قیمت روغن، شکر و حتی نان صحبتهای ضد و نقیض بسیاری در این مدت مطرح شد ولی تاکنون این موضوعات هیچ واکنشی را از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به همراه نداشته و هیچ مقام رسمی در این وزارتخانه تا به این لحظه این افزایش قیمتها را رد یا تایید نکرده است. سوال اینجاست که چرا وزارت صمت در مورد افزایش قیمت این کالاهای اساسی هیچگونه روشنگری انجام نمی دهد و دقیقا مشخص نمی کند که این اقلام چند درصد گران شده اند و علت افزایش قیمتها چیست؟ آیا این سکوت وزارت صمت باعث آشفتگی بیشتر بازار نخواهد شد؟ آیا با صحبت نکردن در خصوص افزایش قیمت ها مردم متوجه گرانی نمی شوند؟

با این حال اگر سری به بازار بزنیم متوجه خواهیم شد با وجود اینکه هنوز افزایش قیمتها اعمال نشده، ولی شکر و روغن همچنان گرانتر از نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد؛ به طوری که در حال حاضر قیمت هرکیلو شکر در بسته های ۹۰۰ گرمی در مغازه ها ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان است؛ در حالی که براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت شکر مصوب برای مصرف کنندگان باید ۸۷۰۰ تومان در بسته های یک کیلوگرمی باشد. روغن مایع آفتابگردان نیز که بایستی برای مصرف کننده ۹۹۰۰ تومان و هر بطری روغن مایع سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی ۹۶۵۰ تومان باشد، در خرده فروشی ها با قیمت ۱۳ هزارتومان به فروش می رسد. 

۲۲۳۲۲۹

کد خبر 1516070

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روغن های خوراکی شکر افزایش قیمت مصرف کنندگان افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم