Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زالی فرمانده مقابله با بیماری کرونا در نشست ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا استان تهران امروز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) اظهار کرد: باتوجه به آخرین آمار شیب کرونا دراستان تهران ملایم، اما همراه با نوساناتی بوده و رفتار و الگوی پیک چهارم در این استان کاملا متفاوت‌تر از سایر استان‌ها است و انتظار می‌رود تا تغییراتی را در هفته‌های آینده شاهد باشی، لذا تقاضا داریم از مردم تا در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در روز‌های گذشته در کشور شرایط آرامی را شاهد بودیم، ولی در تهران وضعیت قابل قبول نبود و ممکن است نوساناتی در هفته‌های آینده ایجاد شود چرا که شرایط در استان تهران شکننده است.

وی افزود: نسبت به هفته‌های قبل ویروس‌های جهش یافته سرعت بیشتری را پیدا کرده‌اند و ممکن است پیک پنجم را در شرایطی متفاوت تجربه کنیم، اما زمان آن قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح کرد: باتوجه به جمعیت گسترده تهران و حضور عمده گروه‌های هدف در این استان روند واکسیناسیون در حال انجام است و نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها هستیم و خوشبختانه مراکز واکسیناسیون در این استان روبه افزایش بوده و امیدواریم دیگر شاهد ازدحام جمعیت برای زدن واکسن نباشیم.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا اضافه کرد: با مساعدت معاونت بهداشتی، وزارت بهداشت برنامه‌ای درخصوص استفاده از امکانات نرم افزاری و دیجیتالی برای ثبت و تزریق واکسن کرونا هستیم تا روند انجام واکسیناسیون را تسهیل بخشیم.

زالی دامه داد: راه اندازی مجموعه‌های خودرویی واکسیناسیون را در برخی از مناطق داشتیم که بار سنگینی از دوش کادر درمان برداشت و در صدد افزایش این فضا‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند به محض تزریق واکسن بدن آن‌ها در برابر ویروس کرونا مقاوم شده است، تاکید کرد: اینگونه نیست چرا که حداقل بعد از تزریق دوز دوم، ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد تا ایمنی لازم برقرار شود بنابراین لازم است تا شهروندان حتی بعد از تزریق واکسن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

زالی گفت: مشکل کمبود برخی دارو‌های تخصصی برای درمان ویروس کرونا را در هفته‌های گذشته داشتیم که خوشبختانه با تدابیر لازم این مشکل نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های تولید داروی کرونا با تلاش روز افزون توانسته‌اند از طریق علم پیچیده‌ای به مواد اولیه برای درمان این بیماری برسند و در تلاش هستیم تا با وارد کردن آن به بازار ایمنی و سلامت مردم را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران لازم مردم از هرگونه ازدحام خودداری کنند چرا که شرایط ناپایدار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن تعداد زیاد مبتلایان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن