Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:54:33 GMT

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۸۰۱

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با شروع زمان برداشت محصول کلزار در طرح جهش تولید در دیمزارها، امسال نخستین سال از اجرای برنامه پنج ساله در شهرستان کلاله با حضور مسئولین و کارشناسان جهاد کشاورزی و نیز ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

محمدمهدی سلمان زاده اظهار کرد: بر اساس عقد تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور با وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ابتدا در برخی از استانها و از جمله استان گلستان به صورت پایلوت برای سال زارعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نام گذاری شد و این اقدام در همین راستا و با اهدافی در کشور صورت گرفت و قرار است این طرح به مدت پنج ساله با جدیت تمام ادامه یابد. 

سلمان زاده هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان تولید محصول در مزارع دیم با اتکا بر دانش کشاورزی برای ارتقاء امنیت غذایی کشور دانست و گفت: اجرای این طرح موجب افزایش درآمد کشاورزان در دیمزارها و تقویت خاکها و کاهش خطراتی مانند سیل و نابودی زمین می‌شود. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان بیان کرد: با منابع اختصاص یافته از سوی این ستاد در سه ماهه اول سال زراعی در استان گلستان کارشناسان پهنه بندی اقدام به عقد قرارداد با ۳۵۲۵ بهره بردار با ۲۲ هزار و ۱۴۹ هکتار اراضی تحت پوشش در ۸ شهرستان و ۴۰۶ روستا کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر به کارگیری کارشناسان طرح از سوی این ستاد، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی نیز در این طرح موظف شده اند به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع در کنار بهره برداران باشند و تمام اقدامات آنان را بر اساس این یافته ها هدایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام گلستان، سلمان زاده در پایان گفت: در این طرح، ستاد اجرایی فرمان امام استان خدمات زیادی را به کشاورزان اختصاص داد که از جمله آن می توان به حمایت های بیمه ای به کشاورزان و تقبل ۷۰ درصد بیمه از سوی ستاد در صندوق بیمه کشاورزان، به کارگیری کارشناسان جوان جهت رصد میدانی مزارع طرح، برگزاری کارگاه های آموزشی بصورت میدانی در محل مزارع توسط کارشناسان خبره و ترویج و نیز توزیع رایگان کودهای NPk و کود کامل و پرداخت بخشی از هزینه های ادوات و ماشین الات کشاورزی از جمله هد برداشت اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلستان ستاد اجرایی فرمان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، مهدی ضمیری رئیس امور HSE  شرکت بیان کرد: با توجه به تفکیک  پسماندهای عادی و مشارکت کارکنان برای دستیابی به جامعه ای برخوردار از محیط زیستی سالم، پویا و با نشاط و تعامل با سازمان مدیریت پسماند، شرکت گاز استان گلستان موفق به کسب گواهینامه مدیریت پسماند در پنج سال متوالی شد.
وی ادامه داد: با عنایت به ضرورت رعایت اصل (50) قانون اساسی ، قانون مدیریت پسماند و آیین نامه های اجرایی آن و بر اساس آیین نامه  اجرایی بند (ز) ماده ( 38) برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شاخص مدیریت سبز در پسماند عادی شامل  استقرار و اجرای تفکیک پسماند است که این امر در شرکت گاز استان گلستان محقق شده است.

ضمیری گفت: بر اساس تعریف، پسماند به مواد یا اشیایی گفته می شود که آن را دور انداخته یا قصد دور انداختن آن را دارند، از این رو مدیریت پسماند به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی از یک طرف و همچنین محدودیت منابع از سوی دیگر بسیار ضروری و مهم است.

رئیس امور HSE شرکت گاز استان گلستان اظهارداشت: خوشبختانه با حمایت مدیریت عامل و همکاری بسیار خوب کارکنان شرکت ،پسماندها مدیریت شده و این شرکت موفق به نگهداشت و استمرار مدیریت پسماند و اخذ گواهینامه مدیریت پسماند برای پنجمین سال متوالی شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان