Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@13:26:34 GMT

افشاگری فایننشال تایمز از اختلاف میان دموکرات و بایدن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۸۱۸

افشاگری فایننشال تایمز از اختلاف میان دموکرات و بایدن

باشگاه خبرنگاران جوان: نشریه فایننشال تایمز در گزارشی از وجود اختلاف ها میان دموکراتهای آمریکا بر سر درگیری های کنونی در فلسطین اشغالی خبر داد.

فایننشال تایمز در گزارش خود نوشت: جو بایدن، هم اکنون با شکافی درون حزب خود بر سر درگیری ها غزه روبروست؛ به طوری که «دموکراتهای مترقی» رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده اند تا موضعی سخت تر در برابر رفتار اسرائیل با فلسطینی ها اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، شماری از اعضای دموکرات کنگره آمریکا در خصوص دفاع دولت بایدن از اسرائیل که نمایانگر سیاست خارجی آمریکا در دهه های متمادی است، موضعی انتقادی داشته اند و با عقیده بنیادین حزب (در خصوص حمایت از اسرائیل) مخالف هستند.

در حالی که خشونت ها در منطقه ادامه یافت، دموکراتها به شکل علنی با همدیگر در خصوص چگونگی پاسخ آمریکا به این تحولات به جنگ و مخالفت پرداختند. برنی سندر، سناتور ایالت ورمونت آمریکا روز یکشنبه گفت: زمانی که شما آمریکایی دارید که 4 میلیارد دلار سالانه به اسرائیل کمک می کند، این حق را داریم که از آنها بخواهیم تا به حقوق بشر در خصوص تمامی انسانها، از جمله فلسطینی ها احترام بگذارند.

برنی سندرز همچنین در گفت و گو با شبکه «ام اس ان بی سی» تصریح کرد: آنچه اکنون ما نیاز داریم، این است که سیاست عادلانه ای داشته باشیم که از امنیت اسرائیل حمایت کند و آنها نیاز دارند تا در صلح و امنیت بدون حملات تروریستی زندگی کنند؛ منتها مردم فلسطین نیز حق دارند تا در صلح و کرامت زندگی کنند.

این سخنان سندر یک روز پس از آن بیان می شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از چند روز درگیری ها، با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکبلات خودگردان فلسطین صحبت کرد.

همچنین چند تن از اعضای کنگره از دولت آمریکا در مناظره ای پرشور در مجلس نمایندگان که روز پنجشنبه برگزار شد، انتقاد کردند.

«الکساندر اوکازیو کورتز» نماینده نیویورک در خلال این مناظره گفت: رئیس جمهور و بسیاری از دیگر چهره ها این هفته اعلام کردند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و این احساسی است که مدام تکرار می شود؛ اما آیا فلسطینی ها حق زنده ماندن ندارند؟

این در حالی است که سایر دموکراتها نیز به نسبت گذشته، تمایل بیشتری برای انتقاد از اسرائیل داشتند. باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و از حامیان جدی اسرائیل، روز شنبه در بیانیه ای گفت از برخی اقدامات نظامی اسرائیل به شدت نگران است.

بن رودز، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره باراک اوباما نیز اعلام کرد این مسأله ای به شدت غیر قابل دفاع برای آمریکاست که ببیند جان غیر نظامیان در غزه از جمله بسیاری از کودکان از دست می رود؛ اما علنا خواستار آتش بس نباشد.

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به محمود عباس گفت حماس می بایستی شلیک راکت به اسرائیل را متوقف کند. این در حالی است بایدن در گفت و گو با نتانیاهو نیز مدعی شده بود از حق اسرائیل برای دفاع از خود به شدت حمایت می کند. طبق گزارش فایننشال تایمز، در بیانیه کاخ سفید درخواست آتش بس مطرح نشده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فایننشال تایمز بایدن فایننشال تایمز رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت