Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه مدعی شد دنیا وارد مرحله «آپارتاید واکسن» شده است.

به گزارش فارس، «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه با اشاره به وضعیت نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا مدعی شد دنیا وارد وضعیت «آپارتاید واکسن» شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی در «مجمع صلح پاریس» سخنرانی می‌کرد گفت: «مشکل بزرگ، عدم توزیع است، بنابراین، راه حل توزیع بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیشتر، چین اعلام کرده بود در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

«هوا چانیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «آمریکا ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد که معادل تنها چهار درصد جمعیت دنیا است. با وجود این، ۲.۶ میلیون دوز واکسن خریداری کرده که معادل یک چهارم کل دوزهای واکسن موجود در دنیا است.»

او در ادامه گفت: «در حالی که کشورها در تلاش هستند از تمامی ابزارهای موجود برای به دست آوردن واکسن‌هایی که به آن نیاز اضطراری دارند استفاده کنند صدها میلیون دوز واکسن در انبارهای آمریکا است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد مقام‌های آمریکایی خواستار ادامه سیاست «اول آمریکا» که از دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» آغاز شد هستند.

او گفت: «مقام‌های آمریکایی کماکان تأکید دارند که آمریکا باید رویکرد "اول آمریکا" یا اولویت‌دهی به توزیع واکسن در داخل را ادامه دهد. آمریکا علاوه بر این، برای صادرات مواد خام واکسن هم محدودیت ایجاد می‌کند.»

لینک کوتاه: asriran.com/003I8j

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان بهداشت جهانی نسبت به حمله به یک بیمارستان دیگردرغزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص حمله به بیمارستان امل در خان یونس و بازداشت کارکنان و بیماران این بیمارستان و خسارات وارده به آن به شدت نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: ما خواهان حمایت فوری از بیماران و کارکنان بیمارستان امل هستیم. باید در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده‌اند.

لازم به ذکر است که خبرنگار شبکه المیادین صبح امروز گزارش داد که اطراف بیمارستان شفا شاهد حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی در کنار تیراندازی‌های گسترده از سمت نظامیان صهیونیست بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای طی ساعت‌های گذشته توپخانه رژیم صهیونیستی طبقه فوقانی بیمارستان شفا را هدف قرار داده است.

این در حالی است که در کنار تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان شفای نوار غزه خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به محاصره بیمارستان امل واقع در غرب شهر خان یونس و جمعیت هلال احمر فلسطین در این منطقه ادامه می‌دهند.

حمله به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از جنایات جنگی واضح و آشکار در قانون‌های بین المللی محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر بدون توجه به هشدارهای نهادهای جهانی به ارتکاب آن مشغول هستند.

کد خبر 6062055

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد
  • نگرانی سازمان بهداشت جهانی نسبت به حمله به یک بیمارستان دیگردرغزه