Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:32:06 GMT

آمریکا ارتش میانمار را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۰۲۵

آمریکا ارتش میانمار را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سه کشور آمریکا، کانادا و انگلیس در اقدامی مشترک تحریم‌های جدیدی را علیه نیرو‌های نظامی و افسران ارتش میانمار اعمال کردند. این آخرین اقدام کشور‌های غربی علیه میانمار پس از قدرت گرفتن نیرو‌های نظامی در کودتای چند ماه پیش در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این تحریم‌ها اموال ۱۳ مقام نظامی حاضر در ارتش میانمار مسدود می‌شود و هر گونه ارتباط خارجی این افراد ممنوع شد.

مقامات کانادا هم اعلام کرده اند تمامی افراد و نهاد‌های وابسته به نظامیان و نیرو‌های نظامی در میانمار را تحریم می‌کند. انگلیس هم کلیه شرکت‌های دولتی وابسته به ارتش میانمار را در لیست تحریم‌های خود گنجانده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیمات در جهت محدود کردن فعالیت نظامیان در میانمار و کاهش ارتباطات خارجی آن‌ها اتخاذ شده است.

بلینکن مدعی شد این اقدام می‌تواند در کاهش تنش و خشونت‌ها در میانمار موثر باشد.

بهمن ماه سال گذشته، در پی اعتراض به نتیجه انتخابات در میانمار و دولت منتخب آنگ سان سوچی نظامیان دست به کودتا در این کشور زدند و با حمله به مخالفان و بازداشت آن‌ها قدرت را در دست گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودتای میانمار تحریم های آمریکا کودتای نافرجام ترکیه ارتش میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیرو‌های مسلح اردبیل در روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل آیین رژه روز ارتش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، اعضای شورای تامین و فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا در میدان ارتش اردبیل برگزار شد.
در این آیین نیرو‌های مسلح مستقر در اردبیل به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
نواختن مارش نظامی توسط رزم نوازان نیرو‌های مسلح و رژه یگان‌های منتخب نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه و تمثال مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این آیین بود.
نیرو‌های مسلح مستقر در دیگر شهرستان‌های استان اردبیل نیز به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۸ با صدور پیامی ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند و به همین مناسبت هر سال برای بزرگداشت حماسه‌آفرینی دلاورمردان نیروی زمینی ارتش، رژه نیرو‌های مسلح در نقاط مختلف کشور از جمله استان اردبیل برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم رژیم صهیونیستی
  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • سپاه و ارتش، بازوان اقتدار کشور
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • رژه نیرو‌های مسلح اردبیل در روز ارتش
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است