Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه عرصه انتخابات و مذاکرات دو بستر متفاوت از هم هستند،گفت: مجلس اجازه نمی‌دهد برای یک تاثیر موقت انتخاباتی، منافع درازمدت ملت در مذاکرات آسیب ببیند. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه نه تنها تحریم‌های زمان ترامپ بلکه تحریم‌هایی که تحت هر عنوان بر علیه ایران اضافه شده است باید لغو شود، گفت: اینکه طرف مقابل ایران بگوید تحریم‌هایی با اتهام واهی تروریسم، حقوق بشر، موشکی و منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای علیه ایران وضع کرده، قابل قبول نیست و همگی موارد باید لغو شود چرا که ایران برجام را مشروط پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به نامه ۹ بندی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور پیرو توافق برجام تصریح کرد: یکی از بند‌های ۹ گانه این بود که طرف مقابل هر تحریمی را تحت هر عنوانی علیه ایران وضع کند، نقض برجام کرده است و دولت موظف موظف است پیرو این موضوعات تعهدات برجامی خود را قطع کند.   رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بنابراین موارد مورد ذکر شرط پذیرش برجام بوده و برای دولت الزام‌آور است لذا آمریکا اگر این تحریم‌ها را لغو نکند، یعنی نقض برجام استمرار داشته و در این شرایط جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند به تعهدات خود بازگردد.   ذوالنور در ادامه با اشاره به تأثیر مذاکرات بر انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: عرصه انتخابات و مذاکرات ما در وین و موضوع برجام، دو بستر متفاوت از هم هستند لذا کسانی که باید در موضوع مذاکرات و برجام فعالیت کنند، باید فعالیت خود را ادامه و کسانی هم که باید در عرصه انتخابات فعال باشند هم باید کار خود را انجام دهند.   وی تاکید کرد: آن‌چیزی که برای ما اصل و مهم هست این است که مجلس اجازه نمی‌دهد که برای یک تاثیر موقت انتخاباتی، منافع درازمدت ملت در مذاکرات آسیب ببیند.   طبق بند دوم نامه ۹ بندی رهبر حکیم انقلاب به رئیس‌جمهور، در سراسر دوره هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشور‌های طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.   بیشتر بخوانید: آمادگی ایران و ایتالیا به عنوان شریک قدیمی برای دوران پس از مذاکرات وین   انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد

دیوان بین‌المللی کیفری (International Criminal Court)، دادگاهی دائمی واقع در شهر لاهه هلند است که رسیدگی به جرائمی همچون نسل‌کشی و جنایت جنگی، بخشی از وظایف آن به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، شکایت آفریقا علیه رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه، در این دادگاه طرح و بررسی شد. دادگاه لاهه همواره به عنوان یک نهاد مستقل در نظام بین‌الملل معرفی می‌شود.

اما اخیرا تام کاتن، سناتور آمریکایی از ایالت آرکانزاس، قضات دادگاه لاهه را تهدید کرد و گفت: «من به مقامات دادگاه بین المللی کیفری (ICC) هشدار می‌دهم. اگر در کنار ایران و حماس (متحدان پوتین) بایستید و وارد نبرد سیاسی در مقابل اسرائیل شوید، تحریم خواهید شد. همین حالا دلار‌های خود را از ایالات متحده خارج و با سفر مجدد به آمریکا خداحافظی کنید.»

ساختار نظام بین‌الملل، ساختاری است که بعد از جنگ جهانی دوم پایه‌ریزی شده و به وضوح حفظ منافع آمریکا در آن به چشم می‌خورد. نمونه مهم آن، اعضای دائم شورای امنیت با حق وتو هستند. این اعضا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین می‌شود.

روند چند دهه‌ای شورای امنیت سازمان‌ملل ثابت کرده است که قطع‌نامه‌ها و وتوها، اغلب در کفه منافع کشور‌های غربی به ویژه آمریکا قرار دارد و همچنین در راستای منافع اشغالگران صهیونیست استفاده می‌گردد. به عنوان مثال، در چند ماه گذشته، آمریکا بار‌ها قطع‌نامه آتش‌بس دائم در غزه را وتو کرد.

توییت اخیر سناتور آمریکایی در کنار چندین بار وتو آتش‌بس، نشان داد که ایالات متحده نه تنها با سو استفاده از نهاد‌های بین‌المللی و حقوق غیرعادی خود، برای تامین منافع رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، بلکه حتی این نهاد‌ها را به طور علنی تهدید می‌کند.

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!
  • آغاز تلاش جمهوری خواهان برای مبارزه با تقلب در انتخابات
  • تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات
  • اعلام زمان دقیق تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم /تعرفه های جدید انتخاباتی در راه است
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند