Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کابینه دولت در آنکارا با بیان این که شرایط موجود نشان می‌دهد که باید راهکار جدیدی برای قدس در نظر گرفته شود، گفت که اداره شهر قدس توسط یک کمیسیون متشکل از نمایندگان سه دین (اسلام، مسیحیت، یهودیت)، مناسب‌ترین و صحیح‌ترین راهکار در شرایط امروزی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که اسرائیل دولت تروریستی است که از یک سو به تعدی حریم قدس و از سوی دیگر حمله بی‌رحمانه به غیرنظامیان غزه اقدام کرده و همچنین ساختمانی که گروه‌های رسانه‌ای در آن قرار دارند، را بمباران می‌کند.

اردوغان با بیان این که اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا و کشورهای پیرو آن در اواخر سال ۲۰۱۷، اشتهای این دولت قاتل را برای خونریزی افزایش داد، گفت: اینها (اسرائیل) قاتلانی هستند که کودکان پنج شش ساله، زنان و سالمندان را می‌کُشند، اینها شبیه و مانندی ندارند.

رئیس‌جمهوری ترکیه خطاب به «جو بایدن» همتای آمریکایی خود در رابطه با توافق فروش سلاح از سوی این کشور به اسرائیل گفت که بایدن در مسأله به اصطلاح «نسل‌کشی» در کنار ارمنستان قرار گرفت. متاسفانه اکنون شما با دستان خون‌آلود در زمینه حملات نامتناسب به غزه که موجب شهادت صدها هزار انسان شده است، تاریخ می‌نویسید.

اردوغان همچنین اقدام اتریش در نصب پرچم اسرائیل بر ساختمان نخست‌وزیری را محکوم کرد و گفت که دولت اتریش پرداخت تاوان نسل‌کشی یهودیان را به مسلمانان تحمیل می‌کند.

وی افزود که کسانی که نسبت به مرگ کودکان فلسطینی در زیر بمباران بی‌توجه هستند، در قبال ترس کودکان اسرائیلی از صدای موشک‌ها وحشت‌زده می‌شوند. در اصل باید نه در هنگام کشته شدن بلکه در هنگام خواباندن کودکان باید سکوت کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد که کسانی که به فاجعه در حال اتفاق در فلسطین پشت کرده و آشکارا از آن حمایت می‌کنند، فراموش نکنند که در واقع بذر فاجعه‌هایی را می‌کارند که فردا بر سر خودشان خواهد آمد.

اردوغان اضافه کرد که کشورهای دیگری که از اقدامات اسرائیل در قدس و غزه پشتیبانی می‌کنند، شریک جرم قتل کودکان بوده و جنایت‌شان علیه بشریت، به عنوان لکه ننگ در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان این که از همه اقدام‌های بین المللی برای آزادسازی قدس و محافظت از مردم فلسطین در برابر حملات، هرگونه حمایت سیاسی و نظامی ارائه خواهیم داد، تاکید کرد که از سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که به خاطر مظلومان فلسطینی و قدس وارد عمل شوند.

رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر تصریح کرد که امروز بار دیگر یادآوری می‌کنم، با ۸۴ میلیون جمعیت کشورمان به کشیک قدس ادامه خواهیم داد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی تاکید کرد: جنبش حماس همانند جنبش آزادی‌بخش ملی است که قبل از تاسیس جمهوری ترکیه، آناتولی را از اشغال نجات داد.

وی افزود: رژیم اشغالگر در غزه و کرانه باختری اقدام به پاکسازی نژادی فلسطینیان می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: من به دفاع از آرمان فلسطین ادامه می‌دهم و مادامی که زنده باشم، حتی اگر تنها هم باشم صدای فلسطینیان مظلوم خواهم بود.

وی افزود: حماس جنبش تروریستی نیست، بلکه جنبش مقاومت برای آزادسازی سرزمین خود است.

اردوغان در پایان تاکید کرد: به زودی میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس خواهم بود.

کد خبر 6081308 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد