Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:12:27 GMT

کمک مومنانه به ۳۰ خانواده آسیب دیده از کرونا 

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۲۵۱

کمک مومنانه به ۳۰ خانواده آسیب دیده از کرونا 

سهیلا بهادری گفت: با هدف کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا به ۳۰ خانواده کمک شد که از این تعداد اجاره بهای ۱۵ خانواده و همچنین کمک هزینه درمان ۱۵ بیمار پرداخت شد.

«سهیلا بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، یکی از اهداف برنامه ها و فعالیت های کانون ام ابیها در دوران کرونایی را دستگیری از نیازمندان برشمرد و گفت: در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان بنابراین عمده فعالیت ها و برنامه های کانون به کمک مومنانه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد افزود: در همین راستا در اولین گام نیازمندان واقعی و اقشار آسیب دیده از کرونا شناسایی شده و سپس به مناسبت های مختلف با کمک خیرین موسسه نسیم مهربانی و مردم از آنها حمایت کرده ایم.


وی بیان کرد: یکی از این مناسبت هایی که به نیازمندان کمک شد، عید فطر است که در این روز تعداد ۸۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان شامل اقلامی همچون برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات تهیه شده و در بین ایتام توزیع شد.


بهادری ابراز کرد: همچنین هم زمان با این عید سعید به همت بچه های مسجدی عضو کانون طرح توزیع نان صلواتی اجرا شده و در این طرح نیز تعداد یکهزار قرص نان به صورت رایگان در بین نیازمندان توزیع شد.


رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد اضافه کرد: طرح اطعام و افطار نیازمندان در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه هایی بود که در شب های پایانی این ماه مبارک اجرا شده و در راستای اجرای این طرح نیز تعداد یکهزار پرس غذای نذری در ب منازل نیازمندان تحویل شد.


وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی در طرح نان صلواتی و نیز در طرح اطعام و افطار نیازمندان کلیه نکات بهداشتی رعایت شده و قرص های نان و غذای نذری بسته بندی شدند.


بهادری ادامه داد: علاوه بر این نیز ۳۰ دست لباس به عنوان عیدانه به خانواده های نیازمند محله مسجد و ساکن محله های همجوار اهدا شد.


رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد عنوان کرد: با هدف کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا به ۳۰ خانواده کمک شد که از این تعداد اجاره بهای ۱۵ خانواده و همچنین کمک هزینه درمان ۱۵ بیمار پرداخت شد.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: همواره در کمک به نیازمندان سعی ما بر این است که نیازمندان محله مسجد را در اولویت قرار داده و نیز کمک به آنها همراه با حفظ کرامت انسانی نیازمندان باشد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا طرح توزیع نان صلواتی کمک مومنانه آسیب دیده از کرونا ام ابیها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاجعه، خطر یا رخدادی است طبیعی یا توسط فن‌آوری ساخته انسان که در پی آن آسیب فیزیکی، تخریب، از دست دادن جان یا تغییر شدیدی به محیط زیست وارد می‌شود.

معصومه کمال‌ا‌لدینی (عضو گروه جامعه‌شناسی مصائب و بلایای طبیعی انجمن جامعه‌شناسی ایران) درپژوهشی با عنوان «تأملی بر مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه» به واکاوی این موضوع پرداخته است که فاجعه در همە جوامع قابلیت اتفاق افتادن دارد، و زندگی انسان همیشه در طول تاریخ با بحران مواجه بوده است. فجایع و بحران‌هایی مثل جنگ، فقر، آتش سوزی‌های شهری و...با ورود به زندگی انسان‌ها وضعیت زندگی‌شان را دچار آشفتگی می‌کند. 

* پیامدهای فاجعه در جوامع انسانی

یکی از مهمترین پیامد‌های فجایع، مسائل و مشکلات اجتماعی است

به زعم این پژوهشگر امروزه مخاطرات طبیعی مثل، سیل، زلزله، خشک‌سالی و طوفان بر حسب عمق و شدت و وسعت و سطح مقاومت، آمادگی عینی و ذهنی جوامع و انسان‌ها و اقدامات پیش‌گیرانه با پیامد‌هایی فاجعه‌آمیز و بسیار متفاوت در جوامع انسانی همراه است.

او در ادامه می‌نویسد: تحقیقات جامعه‌شناسی نشان داده که یکی از مهمترین پیامد‌های فجایع، مسائل و مشکلات اجتماعی است. متخصصان علوم اجتماعی از منظری متفاوت با اندیشه‌مندان مهندسی و فنی به موضوع فجایع طبیعی می‌نگرند و فاجعه در این علم پدید‌ه‌ای اجتماعی تعریف می‌شود که از ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی تأثیرپذیر است و با خود اختلالات اجتماعی نیز به دنبال دارد.

* جامعه‌شناسی فاجعه

کمال‌ا‌لدینی در این مقاله با اشاره به مطالعات انجام شده در عرصه جامعه شناسی فاجعه می‌نویسد: پژوهش‌هایی که از سال ۱۹۲۰ میلادی در جهان با تحقیقات پرینس و سوروکین و سپس کوارنتلی مطرح شد، امروزه اندیشه‌مندان اجتماعی را به مطرح شدن گرایشی جدید از جامعه‌شناسی با نام جامعه‌شناسی فاجعه سوق داده که به مطالعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و پیامد‌های آن بر رفتار‌های انسان‌های آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده و فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی می‌پردازد. 

جامعه‌شناسی فاجعه به مطالعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و پیامد‌های آن بر رفتار‌های انسان‌های آسیب‌پذیر و آسیب دیده و فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی می‌پردازد

او می‌نویسد گروه جامعه‌شناسی فاجعه یا مصائب اجتماعی در ایران عمری کوتاه دارد و از سال ۱۳۶۹ پس از فاجعه زلزله منجیل آغاز و در سال ۱۳۸۲ با وقوع زلزله بم به اوج فعالیت خود رسید.

به زعم کمال‌ا‌لدینی نشر مقاله‌های تحقیقی علمی و بررسی آثار جامعه‌شناسان، هر چند اندک، در گسترش و کارآمد شدن این گرایش در نظام دانشگاهی ایران و سازمان مدیریت بحران تأثیر مهمی دارد، و در زمینه‌های مختلفی به توصیف مختصات گوناگون اجتماع حادثه دیده می‌پردازد.

این پژوهشگر در نهایت با اشاره به این موضوع که تحلیل رابطە بین متغیر‌های گوناگون، محدودیت‌ها، ظرفیت‌ها و اسطوره‌زدایی از رفتار مردم مصیبت‌دیده و خنثی کردن پندار‌های ناروا، ایجاد مدیریت مردمی و خردمندانه در زمان فاجعه می‌پردازد و به مدیریت بحران کمک می‌کند.

در انتها لازم به ذکر است که در کنار سایر حوزه‌های مطالعاتی، پژوهش‌های متعددی توسط محققان علوم اجتماعی و به صورتی محدودتر توسط جامعه‌شناسان در چند دهە گذشته انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • ترمیم محورهای مواصلاتی آسیب دیده از سیل بلوچستان