Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@09:44:00 GMT

فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید صرف انتخابات باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۳۰۳

فعالیت تشکل‌های سیاسی نباید صرف انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه،  حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شب گذشته در دیدار با دبیر و اعضای مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه استان مرکزی و شهرستان ساوه با بیان این مطلب گفت: احساس تکلیف برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب نباید مقطعی و منوط به مناسبت‌های ملی مانند انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه این نوع احساس تکلیف یک وظیفه ملی و شرعی بوده و باید به صورت مستمر انجام شود افزود : استمرار این نوع فعالیت ها باید در همه مقاطع دیده شود و نقش آفرینی ها به زمان های خاص موکول نشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ارتباط موثر با دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و بسیج دانشجویی توسط مجمع نخبگان حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت : در دانشگاه ها و حوزه های سطح شهرستان ظرفیت های قابل قبولی وجود دارد که باید با بهره مندی از این ظرفیت ها دستاوردهای نظام را بیان و از آن صیانت کرد .

حجت الاسلام حسینی افزود : ارتباط مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه با شورای فرهنگ عمومی باید در جهت دست یابی به تمدن اسلامی و تقویت فرهنگ عمومی باشد و شورای فرهنگ به عنوان مرجع عالی تصمیم‌گیری های فرهنگی ظرفیت مهمی برای تصمیمات موثر در حوزه فرهنگ به شمار می رود .

وی بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود : این مهم با تقویت ارتباط موثر مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه با شورای فرهنگ عمومی عملیاتی خواهد شد.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات بر لزوم بصیرت افزایی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشت و خاطر نشان کرد : یکی از مهم ترین کارکردهای مجمع نخبگان انقلابی حوزه و دانشگاه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم است.

وی افزود:این موضوع را باید به جامعه القا کرد که انتخابات صرفا یک حرکت نمایشی نبوده و نیست بلکه حضور حداکثری مردم مهر تاییدی بر اقتدار نظام و جمهوریت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جمهوریت از ارکان نظام اسلامی بوده و به هیچ وجه قابل بازنگری نیست قلمداد کرد : حضور مردم در صحنه از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است که در آن مقطع از آن به عنوان بیعت یاد می‌شده و اکنون از آن به انتخابات تعبیر می‌شود.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه دشمنان نظام بدنبال حذف کردن جمهوریت نظام هستند، تصریح کرد : عدم صداقت برخی مسئولان و برخی سو مدیریت ها منجر به همراهی با دشمن در تقویت این فرضیه شده که نتیجه آن نیز فراکیری فضای ناامیدی و یاس در کشور خواهد شد در حالیکه با مدیریت صحیح و صداقت با آحاد مردم میتوان نسبت به تقویت اعتماد عمومی مردم به حاکمیت قدم برداشت .

وی بیان صحیح شرایط کنونی کشور و پاسخ به شبهات جامعه را از مهم ترین وظایف نخبگان برای تشویق مردم جهت حضور حداکثری برای حضور در پای صندوق‌های رای دانست و تصریح کرد :حوزویان و دانشگاهیان نقش بسزایی در این امر دارند که باید با استفاده از ظرفیت های موجود این اقدام را عملیاتی کنند .

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان مرکزی نیز در این جلسه به فعالیت مجمع نخبگان حوزه و دانشگاه در کشور از 12 سال قبل اشاره کرد و گفت : با پیگیری های صورت گرفته در استان مرکزی فعالیت این تشکل سیاسی - فرهنگی با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه ها شکل رسمی به خود گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
رضا رحیمی بصیرت افزایی را یکی از مهم ترین رویکردهای مهم این تشکل دانست و اضافه کرد : این مجمع در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به دنبال تقویت بینش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انقلابی جامعه بوده تا آرمان‌های امام و رهبری را محقق کند 

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را رویکرد و انگیزه دوم فعالیت مجمع نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و گفت : انتخابات خرداد ماه از حساس ترین انتخابات تاریخ کشور است چراکه دشمنان تلاش فراوانی برای کاهش میزان حضور مردم در انتخابات کرده اند تا عدم حضور مردم را نه به جمهوری اسلامی ایران تلقی کنند.

وی افزود : بنابراین تمام تلاش خود را در جهت بصیرت افزایی مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات به کار خواهیم برد تا بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان این نظام بزنیم.

رحیمی با بیان اینکه انتقادات موجود از وضعیت فعلی معیشتی و اقتصادی را می پذیریم گفت : امیدواریم سکان هدایت قوه مجریه به دست فردی برسد تا با تقویت امید آفرینی و ساماندهی وضعیت فعلی بتواند مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را رفع کند.

خسرو آرام با اشاره به اینکه بسیاری از نخبگان جامعه مورد فراموشی قرار گرفته اند افزود: شناسایی نخبگان در حوزه های مختلف و کشف استعداد آنها بخشی از کارکرد مجمع میباشد تا با بررسی دقیق ماهیت انقلاب ضمن صیانت از دستاوردهای انقلاب ، عدالت اجتماعی را در جامعه حاکم و برای رفع مشکلات مردم قدم های مثبت برداریم 

وی تدوین و توصیف ماهیت انقلاب و شناخت و ماهیت دانشگاه را در جهت تلاش برای تحول علمی و ساختاری دانشگاه ها از اهداف فعالیت این مجمع دانست و گفت : ارتقا شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجویان در راستای تحقق اهداف تمدن اسلامی ، ارتقای معرفت دینی و بصیرت افزایی جامعه را از جمله اهداف فعالیت این مجمع است که این مهم با مشارکت همه اعضا محقق دست‌یافتنی خواهد بود .

وی با بیان اینکه این مجمع به دنبال صدور مکتب و گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی به سایر کشورهاست خاطرنشان کرد : باید بستری فراهم کنیم که گفتمان انقلابی برگرفته از تمدن اسلامی در دانشگاههای خارج از کشور نیز تدریس شود .

گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای این مجمع در خصوص اهداف فعالیت و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه به بحث و تبادل نظر پرداخته و نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کردند

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات امام جمعه دانشگاه استان مرکزی نخبگان حوزه و دانشگاه مردم در انتخابات حداکثری مردم حضور حداکثری بصیرت افزایی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد

به گزارش خبرنگار مهر، شادی پریدر که از ۲۷ آذر با حکم کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب شد روز سه شنبه با حضور در وزارت ورزش از سمت خود کناره گیری کرد.

این استعفا در راستای آغاز پروسه انتخاباتی فدراسیون شطرنج و به منظور تصمیم شادی پریدر برای ورود به انتخابات اتخاذ شد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در حالی مترصد ورود به انتخابات این فدراسیون است که حمایت اعضای مجمع انتخاباتی را هم پشت سر خود می بیند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که بیش از ۴۰ نفر از اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج از جمعیت روسای هیات ها، ورزشکاران، داوران، مربیان، ملی پوشان و ... خواستار تصدی این فدراسیون توسط یکی از اهالی شطرنج مانند شادی پریدر هستند.

به همین منظور پریدر که برای دوره پیشین مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج نیز نام نویسی کرده بود تصمیم به حضور در این دوره انتخابات گرفته است. این در حالی است که وزیر ورزش در بخشی از حکم صادره برای وی به عنوان سرپرست بر عدم ورود به انتخابات تاکید و یادآور شده بود که «انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی رییس و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون اقدام نمایید.»

با این اوصاف شادی پریدر روز سه شنبه استعفای خود را تقدیر کیومرث هاشمی کرد اما وی هنوز واکنشی نسبت به این استعفا نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج از ۱۵ فرودین آغاز شده و روز چهاشنبه ۲۹ فروردین به پایان می رسد. طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار مهر، تا به امروز به جز کمال جوانمرد دبیرکل پیشین کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست فعلی فدراسیون سه گانه، هیچ فردی دیگری برای ورود به انتخابات شطرنج اقدام نکرده است.

فدراسیون شطرنج از خرداد سال گذشته و به دنبال استعفای حسن تامینی وارد پروسه انتخابات شد. ابتدا شهرام عظیمی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد و در ادامه هم این مسئولیت به شادی پریدر سپرده شد.

پریدر در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس بانوان با این فدراسیون همکاری داشت.

کد خبر 6079847 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد