Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکخال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد، ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست.

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «تکخال» به کارگردانی «مجید مافی» بدون شک عجیب‌ترین و ناشناخته‌ترین گزینه اکران نوروزی سال جاری بود که پیش از تعطیلات تازه کرونایی سینما‌ها تنها موفق به فروشی معادل ۲۸۰ میلیون تومان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکخال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد، ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست. این خلاصه کوتاه نشان می دهد که این فیلم در ادامه آثار سوپرمارکتی کمدی سالهای دهه هشتاد سینما است که همچنان امید دارند که با همان نسخه نخ نما مخاطب را به سالن سینما بکشانند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی‌خانی، امیر کربلایی‌زاده، مریم قجر، الهام عقیلی و با حضور یوسف تیموری بازیگران تکخال هستند.

اطلاعات کمی از «تک خال» موجود است، یک فیلمساز فیلم اولی آن‌را ساخته و محمدحسین فرح بخش تهیه‌کننده نام آشنا آن را تهیه کرده است. حضور فرح‌بخش مطمئنا تاثیر ویژه‌ای در گرفتن اکران نوروزی برای این فیلم داشته است و اینکه کارگردانش پیش از ساخت این فیلم تجربه دستیاری در سریال‌های تلویزیونی مانند «پدر» و «شهربانو» ‌را داشته است. «تکخال» یک کمدی موزیکال است.

هفته گذشته با تغییر رده شغلی سینما از رده سوم به رده دوم بسیاری از سینماگران خیالشان راحت بود که این هنر به این زودی‌ها رنگ تعطیلی را نمی‌بیند و می‌تواند در وضعیت نارنجی به کار خود ادامه دهد، اما دیروز با اعلام وضعیت قرمز بار دیگر سالن‌های سینما به تعطیلی کشانده شدند.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ سینما‌ها همچنان در بحرانی شدید به سر می‌برند، شروع این بحران را می‌توان در میزان فروش پنج فیلم اکران نوروزی دانست که مجموعا هنوز به دویست میلیون فروش هم نرسیده اند، از سویی اوایل فروردین ماه تنها یک روز پس از شروع کار رسمی ادارات تئاتر و سینما دو روز تعطیل شدند، این تعطیلی طولانی نبود و با تغییر رده شغلی این دو هنر به سرعت بازگشایی‌ها صورت گرفت تا اینکه این بار با اعلام وضعیت قرمز تمام امید اهالی سینما تا اطلاع ثانوی بر باد رفت.

سینمای کشور از اسفند ماه دو سال گذشته با مشکلات فراوانی روبرو بوده و همچنان بعد از گذشت بیش از یکسال همچنان این مشکلات را پشت سر می‌گذارد، مشکلاتی که سال ۹۹ را به شکل کابوسی برای این هنر تبدیل کرد و حالا آینده چندان روشنی پیش روی سینمای سال ۱۴۰۰ به وجود نمی‌آورد.

از سویی توقف چرخه اکران شکستی بزرگ برای اکثریت تولیدات سینمایی رقم زد و از سویی دیگر هم نبود امکان ساخت آثار سینمایی باعث شد تا بسیاری از هنرمندان این عرصه بیکار و یا کم کار شوند. 

تعطیلی سالن‌های سینما، اما ضربه‌ای دیگر به این هنر زد، ضربه‌ای که با تعطیلی کامل برخی سالن‌ها و تغییر کاربری آن‌ها شاید به طور واضح آینده تاریکی را پیش روی هنر هفتم قرار دهد.

بدون شک در نهایت روزی بیماری کرونا به اتمام می‌رسد، اما در آن زمان ورشکستگی و تعطیلی کامل برخی از سینما‌ها معضلی بزرگ در چرخه اکران به وجود خواهد آورد، مشکلی که صف بلند تولیدات برای اکران را طولانی‌تر از قبل خواهد کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ویلای ساحلی» برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت/ «والدین امانتی» و «قطع فوری» در «سینما آنلاین»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، در این هفته سه فیلم سینمایی در فیلم‌نت به‌طور اختصاصی اکران آنلاین می‌شوند.

فیلم «والدین امانتی» در ژانر کمدی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان از ساعت ۸ شب دوشنبه ۲۸ اسفند، «قطع فوری» در ژانر درام از ساعت ۸ شب چهارشنبه اول فروردین و «ویلای ساحلی» در ژانر کمدی از ساعت ۸ شب جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳ در بخش «سینما آنلاین» فیلم‌نت اکران خود را آغاز می‌کنند.

«ویلای ساحلی» ساخته کیانوش عیاری فیلمساز مطرح کشورمان بلافاصله از اکران پرده به اکران آنلاین می‌آید.

فیلم سینمایی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه‌کنندگی رضا رخشان است. رضا عطاران در این فیلم طنز نقش برادرزن یونس را برعهده دارد و پژمان جمشیدی هم در نقش یونس بازی می کند. ریما رامین‌فر، فرگل فربخش، یوسف خسروی، علی پناهی نیز در «ویلای ساحلی» بازی کرده‌اند و این فیلم شووار کریم‌زاده را نیز به عنوان بازیگر معرفی کرده است. زنده‌یاد کیومرث پوراحمد نیز در فیلم عیاری ایفای نقش کرده است.

داستان فیلم «ویلای ساحلی» در یکی از شهرهای شمالی اتفاق می‌افتد. ماجرا از این قرار است که مردی به نام چاوش که صاحب یک ویلا است می خواهد همراه دخترش که در دانشگاهی در خارج از کشور پذیرش شده برای ۶ ماه به سفر برود و ویلا را به مردی به نام یونس می سپارد.

 یونس همراه همسر و ۳ فرزندش ساکن ویلا می شوند و سپس برادرزن یونس هم از راه می رسد و از آن به بعد شاهد وقوع اتفاقات زیادی هستیم.

همچنین نویسنده، تهیه کننده و کارگردان «والدین امانتی» حسین قناعت است.
در خلاصه داستان اثر آمده است: در یکی از روستاهای شمال که بیشتر زمین‌های کشاورزی و بخشی از جنگل‌هایش تبدیل به ویلا هایی برای اسکانِ مسافران تهرانی شده، خواهر و برادری دوازده و ده ساله، زندگی می‌کنند که با دیدنِ علایق و نحوه زندگی کودکانِ هم سنِ شهری شان ،به این نوع زندگی علاقمند می شوند و رغبتی به زندگی با خانواده خودشان ندارند. درختی سخنگو این آرزوی آنها را برآورده می کند به شرطی که آنها هم برای حفظ درختان جنگل کمک کنند...

بیژن بنفشه خواه، شبنم قلی خانی، بازیگران نوجوان: پارسیا شکوری، عسل قرائی، آناهیتا همتی، رامین ناصرنصیر، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری، مرتضی زارع، فاطمه هاشمی، عباس محبوب، مهسا ایرانیان، رها آقازاده و با هنرمندی  شهرام قائدی، نادر سلیمانی برخی از بازیگران فیلم «والدین امانتی» هستند.

«قطع فوری» دیگر فیلم اکران آنلاین فیلم‌نت، بر اساس طرحی از مریم بحرالعلومی توسط گروه فیلمسازی بحرفیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی در روزگار همه‌گیری بیماری کرونا تولید شده است.

این فیلم آخرین نقش‌آفرینی زنده یاد علی انصاریان است و قصه‌ای عاشقانه در شبی را روایت می‌کند که زمین لرزه‌ای پنج ریشتری، تهران را می‌لرزاند.

سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالی‌پور، علی یعقوبی، خشایار بحرالعلومی، احمدرضا معراجی، علی اردلان، رامینا حسینی، گلبرگ محمدی، آرمان درویش و روشنک عجمیان، با هنرمندی شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی و سیاوش چراغی‌پور، با معرفی الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و آخرین نقش‌ آفرینی جاودانه علی انصاریان بازیگران «قطع فوری» هستند.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • رکورد شکنی فیلم فسیل در اکران آنلاین
  • رقم چشم‌گیر فروش «فسیل» در اکران آنلاین
  • «فسیل» در اکران آنلاین چقدر فروخته است؟
  • سینمای ایران به طرحی نو نیاز دارد
  • رونق گیشه در سالی که گذشت/ رکوردهایی که هنر هفتم ثبت کرد
  • نگاهی گذرا به عملکرد سازمان سینمایی
  • «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت/ «والدین امانتی» و «قطع فوری» در «سینما آنلاین»
  • «ویلای ساحلی» برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت/ «والدین امانتی» و «قطع فوری» در «سینما آنلاین»
  • افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید
  • چند تماشاگر برای فیلم‌های نوروزی به سینما رفتند؟