Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییسی درباره واکسیناسیون خبرنگاران و خبرنگارانی که در اولویت تزریق واکسن در فاز سه قرار دارند، توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه صورت می گیرد و خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست ها و برنامه های خبری حضور پیدا می کنند و مصاحبه نزدیک با افراد انجام می دهند در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند و انجمن و نهادهای متولی باید لیست خبرنگاران در معرض خطر را به ما اعلام کنند تا این خبرنگاران در فهرست واکسیناسیون فاز سه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مدیران تخلف کنند و فهرست افرادی خارج از لیست و خبرنگاران دورکار را که در معرض خطر نیستند، قرار دهند اما نباید اسم این خبرنگاران هم ردیف افراد پرخطر اعلام شود.

رییسی در ادامه درباره شناسایی موارد ابتلا به کرونای جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در کشور بیان کرد: یک سری کارگر و مسافرهندی در جنوب شناسایی شدند و نیروهای بهداشت در گشت شهری یک سری اتباع هندی مشاهده و بررسی کردند که 18 نفر در یک هتل اسکان دارند که 4 نفر آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از این گروه مشخص شد که این اتباع به کرونا مبتلا هستند و بعد این افراد قرنطینه شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در پارسیان و عسلویه در هرمزگان و آذربایجان غربی موارد ابتلا به کروناهای جهش یافته همین گونه رصد شد و همه مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند و خوشبختانه این دوره در رصد و پایش اتباع خارجی مشکوک دانشگاه های علوم پزشکی به سرعت عمل کردند و افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شدند و از آنها تست گرفته شد.

رییسی با تاکید بر قرنطینه سریع مبتلایان به کرونای جهش یافته و اطرافیان این افراد گفت: خیلی سریع مبتلایان و تمام اطرافیان آنها در این دوره سفت و سخت قرنطینه شدند و نکته جالب این بود که تاکنون 40 تا 50 نفری که به کرونای هندی و آفریقای جنوبی مبتلا بودند بستری نشده اند.

وی با اشاره به احتمال جهش کرونا در ایران گفت: ما نباید فکر کنیم قرار است ویروس از هند، آفریقای جنوبی و برزیل به ایران بیاید و این احتمال وجود دارد که در ایران ویروس جهش پیدا کند البته باید توجه داشت زمانی می گوییم کرونای ایرانی که ویروس جهش یافته ای در کشور شناسایی کنیم که سوش غالب باشد؛ ویروس انگلیسی و هندی و آفریقای جنوبی چون سوش غالب این کشورها بودند به کرونای انگلیسی و هندی مشهور شدند و باید دانست که ما هنوز چیزی به نام کرونای ایرانی نداریم و سوش غالب کشور کرونای انگلیسی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما نگران کرونای آفریقای جنوبی هستیم چرا که واکسن گریز است و این می تواند خطرناک باشد و ویروس هندی قدرت سرایت بالاتری دارد و باید توجه داشت که جهش قدرت چسبندگی و نفوذپذیری به سلول را بالا می برد و می تواند میزان کشندگی را بالا ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خبرنگاران واکسن خبرنگاران واکسن کرونا کرونا ویروس سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آفریقای جنوبی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هماهنگی این اداره کل با دستگاه دیپلماسی کشور، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «حسین عباس نژاد» با اشاره به حضور «ای. کی. سودهاکاران» بر روی شناور توقیف شده با پرچم پرتغال در تنگه هرمز و دیدار و گفت و گو با 16 نفر از خدمه های هندی این شناور اظهار کرد : این اقدام در راستای پایبندی  جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون های بین المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی (MLC) صورت گرفته است.

 وی ادامه داد : کنسول هند نیز در این دیدار از روابط انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن مقدمات دیدار و گفت و گو با خدمه های این کشتی ابراز رضایت کرد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

 عباس نژاد ادامه داد: در دیدار خدمه های هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی، برقراری تماس با خانواده هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته های به حق آنان در کم ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد.

 وی خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدامات انسان دوستانه برای سایر خدمه های کشتی یاد شده (فلیپین، پاکستان، روسیه و استونی) نیز قابل اجرا خواهد بود و تمامی این خدمه ها پس از طی شدن فرآیند قانونی  می توانند به کشورشان بازگردند.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛ قبل از حضور سر کنسول هند روز پیش نیز طی دو مرحله ارتباط تلفنی وی با فرمانده کشتی یادشده برقرار شده بود.

 عباس نژاد یادآور شد : اگر چه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه همواره کوشیده تا ثبات و تسهیل تجارت دریایی در منطقه را در تراز قابل قبولی حفظ کند؛ اما ممانعت با انجام عملی مغایر با قوانین و مقررات بین المللی و حقوق دریایی را بر اساس مسئولیت های حاکمیتی، حقوق حقه خود دانسته و امور مربوط را تا حوصله نتیجه در مجامع بین المللی دریایی دنبال خواهد کرد.

 لازم به ذکر است ؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه 25 فروردین ماه 1403 با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم