Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در حوزه های مختلف اقتصادی استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۳۰ طرح شاخص در دست اجراست.

به گزارش ایسنا ماندانا زنگنه در نشست بررسی طرح های اقتصادی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: از این میان حوزه کشاورزی با ۸۸۲۵ طرح بیشترین سهم را دارد که برای اجرای آنها بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و تکمیل آنها می‌تواند ۱۹ هزار نفر را مشغول به کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سال گذشته برای احیا ۱۱ طرح راکد در حوزه کشاورزی تحت عنوان امهال تسهیلات و تسهیلات ارزان قیمت اعطا شد، در کنار آن ۴۹ طرح آبزی‌پروری به میزان ۷۰۶ هکتار احیا شدند همچنین برای ۳۸۹ طرح سرمایه‌گذاری جدید در حوزه کشاورزی ۵۷ طرح صید و صیادی جدید و دو طرح جدید آبزی‌پروری به میزان ۷۵۰ هکتار نیز مجوز سرمایه‌گذاری گرفتند.

زنگنه افزود: در بخش صنعت و معدن هم ۱۲۶۰ طرح مهم در دست اجراست که برای آنها بیش از ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و می‌تواند برای ۳۰۴۸ نفر اشتغال پایدار ایجاد کند، در همین بخش ۴۲ طرح راکد هم با دریافت تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت احیا شدند و ۲۴۹ واحد جدید هم مجوز سرمایه‌گذاری دریافت کردند.

وی اظهار کرد: خدمات گردشگری هم یکی از حوزه‌های اقتصادی فعال استان است که ۴۲ طرح شاخص در دست اجرا دارد و اجرای آنها ۷۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشت و تکمیل آنها برای حداقل ۱۲۰۰نفر اشتغال به همراه می آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در حوزه انرژی‌های پاک استان سه طرح مهم نیروگاهی در دست اجرا دارد که برای آنها ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و  برای ۵۰ نفر اشتغال زایی دارند، اما به طور مجموع تکمیل طرح‌ها شاخص اقتصادی استان برای ۲۳ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در بر خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان طرح اقتصادی استانی اقتصادی اقتصادی استان سرمایه گذاری نفر اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست