Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:37:59 GMT

شهر جهانی زیلو میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۶۳۹

شهر جهانی زیلو میزبان شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

ایسنا/یزد شهردار میبد با اشاره به برگزاری نشست شهرهای جهانی و روستاهای جهانی صنایع دستی در میبد،‌ از راه‌اندازی موزه شهرهای جهانی صنایع دستی در این شهر خبر داد.

«علیرضا نقوی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی با حضور شهرداران این شهرها، فرمانداران روستاهای جهانی صنایع دستی و برخی از مدیران کل میراث فرهنگی چهارشنبه به میزبانی میبد برگزار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در سال  ۹۴ شهرهای اصفهان و تبریز شهرهای جهانی صنایع دستی شدند، گفت: پس از آن تاکنون بیش از ۱۴ شهر و روستا از سوی شورای صنایع دستی شناخته شدند اما استفاده از ظرفیت شهرها و ارتباطات گسترده‌تر آن‌ها فراهم نشده بود.

به گفته‌ی شهردار میبد، این نشست نقطه آغازی برای اعلام موجودیت شهرها و صنایع دستی‌های آن‌هاست که به دنبال تعامل  و ایجاد شبکه‌ای ارتباطی گسترش بازار و توسعه اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که سوق یافتن به سمت اقتصادی با درآمد پاک در شهرها ضروری است، گفت: پویایی اقتصادی شهرها با درآمد پاکی مبتنی بر توسعه صنایع دستی و گردشگری، محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشست با حضور معاونان وزیر کشور و میراث فرهنگی همراه خواهد بود و طی این برنامه اولین موزه شهرهای صنایع دستی نیز راه‌اندازی و همزمان نیز دبیرخانه مجمع، فعال و ارائه خدمات آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ثبت شهرهای جهانی صنایع دستی شهرداري میبد زيلوي ميبد موزه جهانی صنایع دستی شهرهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • اعلام شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال