Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@14:29:25 GMT

رونق هپکو به گسترش و نوسازی صنایع سپرده شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۳۸۸۵

رونق هپکو به گسترش و نوسازی صنایع سپرده شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت صمت با موضوع فعال‌سازی و رونق تولید شرکت هپکو اراک  در تهران  برگزار شد.

در این جلسه با دستور وزیر صمت، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مسئول اصلی رونق هپکو شد و سایر معاونین وزیر صمت هم موظف به همکاری با ایشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر لزوم سفارش ساخت ماشین‌آلات موردنیاز معادن به این شرکت تاکید و اقدامات انجام‌شده و پیگیری مدیرعامل هپکو و معاونین وزیر صمت در این زمینه مطرح شد و نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم وضعیت کنونی و مشکلات موجود هپکو را تشریح کردند.

علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص این جلسه گفت: با توجه به دستور وزیر صمت، صالحی نیا مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان مسئول اصلی انجام هماهنگی‌های لازم بین معاونین وزیر صمت در این زمینه شد.

کریمی افزود: مقرر شد مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رونق تولید در شرکت هپکو و پیگیری لازم برای فعال شدن مجدد این شرکت را پیگیری کند و سایر معاونین وزیر صمت هم موظف به همکاری با ایشان شدند.

او اضافه کرد: همچنین مقرر شد از واردات ماشین‌آلات راهسازی و عمرانی مستعمل که قابلیت تولید آن‌ها در شرکت هپکو وجود دارد، جلوگیری شود و پیگیری‌های قبلی سفارش تولید برای معادن تا حصول نتیجه ادامه یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد با مساعدت‌های سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سهامدار عمده شرکت هپکو و پیگیری جدی وزیر صمت و معاونانش، سرمایه در گردش هپکو تقویت شده و مشکلات مالی و پرداخت حقوق معوقه کارکنان این شرکت حل و تولید در شرکت هپکو مجدد فعال شود.

این جلسه با حضور رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون امور صنعتی و معاون امور معدنی او، مدیران عامل سازمان ایمیدرو و سازمان گسترش صنایع، علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و محمد حسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در دفتر وزیر صمت برگزار شد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هپکو اراک وزیرصنعت مجلس شورای اسلامی گسترش و نوسازی صنایع معاونین وزیر صمت کمیجان و خنداب سازمان گسترش شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود

وزیر کشور، گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مهم است، زیرا راه زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک، اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و برطرف خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وزیر کشور افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به‌ زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، لذا باید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم.

وی در پایان از تلاش همه دست‌اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسئولان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم