Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@03:58:09 GMT

شب ثانیه‌ها در فوتبال اروپا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۰۵۰

شب ثانیه‌ها در فوتبال اروپا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، برای آنهایی که بازی تیم‌های محبوب خود را دنبال می‌کنند، یکشنبه شب پر از استرس و هیجان بود. ویژگی مشترکی که در بازی‌های یکشنبه شب در لیگ‌های مخالف اروپایی وجود داشت، تغییر سرنوشت تیم‌ها در عرض چند ثانیه بود. در یک چشم برهم‌زدنی، بعضی از هواداران رویای قهرمانی تیم‌شان را در ذهن مرور کردند و بعضی هم چنین رویاهایی را برای چند لحظه از دست رفته دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به چند مورد مهم از این اتفاقات اشاره می‌کنیم.

 فرشته‌ای به نام آلیسون

لیورپول بعد از چند هفته ناموفقی که در لیگ جزیره داشت، حالا روی نوار برد افتاده و امیدهایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل بعد زنده شده است. شاگردان کلوپ بعد از شکست‌دادن منچستر به مصاف وست برومویچ رفتند و به خیال هواداران‌شان کار راحتی برای کسب 3 امتیاز داشتند؛ اما همه چیز آن طور که آنها تصورش را می‌کردند پیش نرفت.

بازی تا دقیقه 95 با تساوی یک‌بر یک در جریان بود تا این‌که در ثانیه‌های پایانی یک ضربه کرنر نصیب قرمزهای آنفیلد شد. ناگهان دوربین‌های تلویزیونی روی آلیسون بکر ( گلر برزیلی لیورپول ) زوم کردند که دروازه را رها کرده و به امید گلزنی وارد محوطه جریمه وست بروم شده بود. چند ثانیه بعد بکر کاری کرد که در تاریخ 129ساله باشگاه لیورپول سابقه نداشته است. او روی کرنر ارسالی الکساندر آرنولد گل دوم تیمش را زد تا به تنها دروازه‌بان لیورپول تبدیل شود که برای تیمش گلزنی می‌کند.  آخرین باری که یک دروازه‌بان در لیگ برتر گلزنی کردسال 2013 بود که آسمیر بگوویچ توانست برای چلسی گلزنی کند. علاوه بر این، نام او در کنار گلرهایی همچون پیتر اشمایکل، برد فریدل، پل رابینسون، تیم هاوارد و بگوویچ قرار گرفت که موفق به گلزنی شده‌اند. البته بکر تنها دروازه‌بانی است که با سر برای تیمش گل زده است.

 اوج هیجان در لالیگا

تا حدود دوسه ماه پیش، اتلتیکو مادرید در صدر جدول لالیگا آنقدر فاصله‌اش را با دیگر تیم‌ها زیاد کرده بود که همه این تیم را قهرمان این فصل فوتبال اسپانیا می‌دانستند. اما امتیاز از دست‌دادن مداوم شاگردان سیمئونه از یک طرف و بازی عالی شاگردان زیدان در رئال باعث شد تا هواداران فوتبال برای تعیین قهرمان این فصل لالیگا، یک هفته دیگر هم صبر کنند.

یکشنبه شب اتلتیکو در خانه میزبان اوساسونا بود و تب و تاب زیادی برای گلزنی داشت. اما این تیم مهمان بود که در دقیقه 76 به گل رسید. درست در همان لحظات، رئال هم با یک گل از اتلتیک بیلبائو پیش افتاد تا عملا به صدر جدول برود. اما لودی و سوارز در 10 دقیقه پایانی تیم سیمئونه را برنده بازی کردند تا هفته 38 لالیگا قهرمان این فصل را معرفی کند؛ هفته‌ای که رئال پذیرای ویارئال است و اتلتیکو در خانه وایادولید به میدان می‌رود.

بارسا هم در ادامه نتایج عجیب خود، 2 بر یک به سلتاویگو باخت تا علاوه بر از بین رفتن رویای قهرمانی، شایعه اخراج رونالد کومان هم بیش از همیشه در حوالی این باشگاه شنیده شود.

 پاری‌سن ژرمن امیدوار ماند

یکی از شگفتی‌های این فصل اروپا این است که پاری‌سن ژرمن بر خلاف سال‌های گذشته کار راحتی در لیگ نداشته است. تیم لیل به قدری در این فصل لوشامپیونه عالی بازی کرده که سرنوشت قهرمانی این فصل را آنها تعیین می‌کنند. قبل از بازی‌های یکشنبه شب، تیم لیل با 3 امتیاز بیشتر نسبت به PSG در صدر بود. اما در بازی هفته 37 در خانه مقابل سن‌اتین به تساوی بدون گل رسید تا پیروزی 4 بر صفر پاری‌سن ژرمن مقابل رنس باعث شود فاصله دو تیم به یک امتیاز برسد. حالا در هفته آخر لیل باید به مصاف آنژه برود و پاریسی‌ها هم باید با برس بازی کنند.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اروپا جهان تیم یکشنبه شب تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: آلومینیوم و نساجی همیشه رقابت خوبی داشته‌اند/ دیگر درباره داوری صحبت نمی‌کنم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: آلومینیوم و نساجی مازندران همیشه رقابت خوبی با هم داشته‌اند و هر دو تیم دنبال فوتبال بازی کردن هستند - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال آلومینیوم اراک مقابل نساجی مازندران در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی آخرمان در سال جاری است و زمان خیلی کافی در اختیار نداشتیم. سعی کردیم بازیکنان را به لحاظ ریکاوری آماده کنیم. امیدوارم از بازی‌های گذشته درس گرفته باشیم. آلومینیوم و نساجی همیشه رقابت خوبی با هم داشتند و هر دو تیم دنبال فوتبال بازی کردن هستند و امیدوارم در دیداری بی‌حاشیه و تماشاگرپسند بازی خوب همراه با نتیجه کسب کنیم.

حسینی: درگیر بی‌تجربگی و اشتباهات فردی شدیم

وی در مورد داوری دیدار هفته گذشته تصریح کرد: ما دیگر لب خط اعتراضی نمی‌کنیم و در کنفرانس‌ها نیز صحبتی انجام نمی‌دهم. تنها کاری که انجام می‌دهیم، شکایت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. طبق صحبتی که با حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی داشتم قرار شد اگر موردی از داوری پیش آمد با مستندات از داور شکایت کنیم. دیگر دنبال حرف زدن نیستیم و سراغ قانون می‌رویم. این عزیزان آدم‌های مصلحی هستند و قضیه را بررسی می‌کنند تا حقی ضایع نشود. امسال چالش‌های زیادی بابت داوری داشتیم. در مورد داور دیدار هفته قبل صد در صد مستندات را در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌دهیم چون واقعا چالش‌های داوری خیلی به ما ضربه زده است.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در خصوص حساسیت‌های دیدارهای گذشته نساجی و آلومینیوم گفت: نساجی شرایط سختی در جدول دارد و ما هم بابت نتایج بد هفته‌های گذشته شرایط خوبی نداریم. هر دو تیم دنبال بهتر کردن شرایط‌شان هستند. امیدوارم بازی بی‌حاشیه باشد و قضاوت خوب داور به برگزاری خوب بازی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر
  • یک عراقی در فوتبال انگلیس غوغا کرد؛ علی الحمادی کیست؟
  • اشپیتیم آرفی: هرچه به دهن مربی‌‌شان آمد گفتند
  • اوضاع عجیب فوق‌ستاره فوتبال ایران در اروپا!
  • نبض آخرین فوتبال سال در تهران می‌تپد/ ۱۶ تیم به دنبال پایان خوش
  • آرسنال-بایرن مونیخ: نمی‌توانیم برای تماشا صبر کنیم
  • سرمربی آلومینیوم اراک: دیگر درباره داوری صحبت نمی کنم
  • مجتبی حسینی: دیگر نه لب خط اعتراض می‌کنم، نه درباره داوری حرف می‌زنم
  • حسینی: آلومینیوم و نساجی همیشه رقابت خوبی داشته‌اند/ دیگر درباره داوری صحبت نمی‌کنم
  • کار سخت داور جوان در بازی حساس هفته