Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:25:01 GMT

اردوغان: بایدن با حمایت از اسراییل دستش را به خون آلوده کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۲۵۶

اردوغان: بایدن با حمایت از اسراییل دستش را به خون آلوده کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه با انتقاد از قدرت‌های غربی بابت عدم واکنش به خشونت میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، به اتریش و ایالات متحده اشاره کرد و گفت آنها با دستان خونین تاریخ می‌نویسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که از مدافعان سرسخت فلسطین است، پس از نشست کابینه از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بابت تایید فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شما در این حادثه که یک حمله جدی نامتناسب به غزه است و منجر به شهادت صدها هزار تن می‌شود، با دستان آغشته به خون خود تاریخ می‌نویسید. شما مرا وادار کردید که این را بگویم. ما نمی‌توانیم به عقب گام برداریم.

به گفته منابع مطلع در کنگره آمریکا، دولت بایدن روز دوشنبه فروش بالقوه ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات هدایت شونده به رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: امروز ما شاهد امضای بایدن بر فروش تسلیحاتی به اسرائیل بودیم. اراضی فلسطینی مملو از شکنجه، درد و رنج و خون است، مثل دیگر اراضی که پس از پایان عثمانی صلح را از دست دادند. و شما از آن حمایت می‌کنید.

رجب طیب اردوغان در ادامه صحبت‌هایش به اروپا اشاره کرده و اتریش را بابت نمایش پرچم رژیم صهیونیستی در روز جمعه بر فراز دفتر صدراعظم اتریش در وین محکوم کرد. اردوغان گفت: کشور اتریش در تلاش است تا مسلمانان بابت یهودیانی که خودش هدف نسل‌کشی قرار داد، بها بدهند.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش که از مدافعان تل‌آویو است، این اقدام را راهی برای نشان دادن همبستگی در بحبوحه درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی دانسته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله به غزه رجب طیب اردوغان جو بایدن رژیم صهیونیستی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  و به نقل از اسپوتنیک، یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در رژیم صهیونیستی به پست ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم درباره تحولات اصفهان در فضای مجازی واکنش نشان داد.
وی در پلتفرم ایکس نوشت: بن گویر با انتشار پست خود در فضای مجازی موفق شد اسراییل را به تمسخر بگیرد. وی تل آویو را از تهران گرفته تا واشنگتن رسوا کرد.
لازم به ذکر است که بامداد امروز هدف قرار گرفتن سه ریزپرنده در اصفهان که یک حادثه در مقیاس بسیار کوچک محسوب می‌شود، به طور گسترده از سوی رسانه‌های صهیونیستی پوشش داده شد.
برخی از این رسانه‌ها این رخداد که طی آن چند ریز پرنده به آسمان پرانده شده بود را به عنوان «حمله اسراییل علیه ایران» توصیف کردند! موضوعی که حتی از سوی مقامات صهیونیست نیز مورد تمسخر قرار گرفت.
ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این اخبار، ضمن تأیید تلویحی اقدام مذکور از سوی اسراییل، آن را ضعیف و مسخره توصیف کرد.
دوایر امنیتی رژیم صهیونیستی، اما ضمن ابراز نگرانی درباره اظهارات بن گویر، از اینکه وی مسئولیت این رخداد را برعهده تل‌آویو دانسته به شدت ابراز نگرانی کردند.
در همین رابطه، میکی لوی رئیس سابق و عضو فعلی کنست رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر وزیر امنیت داخلی نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسئولیت «وزارت شکست ملی» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید!

دیگر خبرها

  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس
  • ایران با شدت بیشتری به هر گونه خطای محاسباتی اسراییل پاسخ می‌دهد
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در کرج
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • تجمع دانشگاهیان ایلام در حمایت از عملیات وعده صادق
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل