Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:09:18 GMT

بلینکن: آمریکا قصد خرید گرینلند را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۸۵۰

بلینکن: آمریکا قصد خرید گرینلند را ندارد

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا  روز دوشنبه اعلام کرد دولت بایدن برنامه‌ای برای خرید گرینلند از دانمارک را ندارد.

او  اذعان کرد که واشنگتن قصد ندارد گرینلند را از دانمارک خریداری کند. این اظهارنظر در حالی صورت گرفت که وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر به دانمارک، ایسلند و گرینلند و رایزنی با محوریت تقویت مشارکت دو جانبه و چشم انداز همکاری در قطب شمال در منطقه به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرینلند، سرزمینی خودمختار در پادشاهی دانمارک است که تاکنون چندین بار چشم طمع آمریکا را برای خرید یا الحاق آن گرفته است. اولین موارد آن به سال ۱۸۶۷ برمی گردد و آخرین پیشنهاد خرید گرینلند از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ارائه شد.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک در واکنش به طمع ورزی ترامپ پیشنهاد وی را «پوچ» خواند و تاکید کرد این جزیره فروشی نیست. واکنش ترامپ هم در خور توجه بود. رئیس جمهور پیشین آمریکا رد پیشنهادش را با لغو سفر به کپنهاگ پاسخ داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن دونالد ترامپ جزیره گرینلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان

 سیدحسینی گفت:  خوشبختانه با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت جهادکشاورزی و مشارکت کشاورزان ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در استان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت:خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته اند.
وی ادامه داد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان داشت:نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزارریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد