Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@21:39:53 GMT

توصیه "قالیباف" به "رزم‌حسینی" درباره گرانی کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۵۴۵۵

توصیه 'قالیباف' به 'رزم‌حسینی' درباره گرانی کالاهای اساسی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت) قوه مقننه و پس از بررسی سؤالات محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس از رزم‌حسینی، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از ناراحتی‌ها و دغدغه‌های این روزهای مردم که از طریق فضاهای مجازی و رسانه‌ها به گوش رسیده، افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی است؛ کنترل قیمت در حوزه مسئولیت وزارت صمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: در حوزه کالاهای اساسی یارانه‌ای اختصاص یافته است، از وزارت می‌خواهیم نظارت درستی بر این موضوع داشته باشد و این نظارت به‌معنای تحت فشار قراردادن تولیدکنندگان نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه 8 میلیارد دلار یارانه برای کالاهای اساسی دیده شد تا نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده متضرر شوند، این موضوع به‌عهده دولت و وزارت صمت است و انتظار می‌رود در حوزه کنترل قیمت و گرانی‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: الف

کلیدواژه: کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است

امتداد - با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند، نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی تاثیر منفی بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، خسرو ابراهیمی‌نیا؛ نایب رئیس اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص عدم افزایش نرخ اقلام اساسی و تخصیص ارز دولتی به واردات کالای اساسی گفت: خوشبختانه با مدیریت درست دولت شاهد نوسان قیمتی در نرخ کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم نیستیم چرا که با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی جامعه تاثیرات منفی قیمتی به جا بگذارند.

وی در این باره یادآور شد: خوشبختانه نظارت بر قیمت گذاری‌ها و فروش در فروشندگان تحت نظر اصناف به روال سابق انجام می‌شود و فروشندگان اقلام اساسی جامعه اعم از خرده فروش یا عمده فروش کمترین تحرکی در راستای گرانفروشی به مردم انجام نداده اند.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: خرده فروش و عمده فروش برحسب سودی که روی کالایی که به مشتری عرضه می‌کند رفتار می‌کند؛ چرا که سود از پیش تعیین شده و تعرفه‌ها مشخص است؛ بنابراین در چنین چارچوبی عمل می‌کند و در واقع کاسبانی که تحت نظارت اتاق اصناف هستند گرانفروشی نخواهند داشت.

نایب رئیس اتاق اصناف در ادامه بحث توضیح داد: همانطور که دولت اعلام کرد مبنای تولید، توزیع و واردات براساس تخصیص ارز‌های دولتی است به همین دلیل قیمت‌های کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم مشخص است و افزایش چندانی نداشته است؛ بنابراین اگر افزایش قیمت در برخی کالا‌ها دیده می‌شود مربوط به کالا‌های قاچاق است نه کالا‌هایی که درداخل تحت نظارت تولید می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: تولید کننده گان تحت نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری مشخصی دارند لذا هیچگاه در گرداب گرانفروشی نمی‌افتند.

وی افزود: باوجود اینکه نرخ ارز در هفته‌های گذشته نوساناتی داشت، اما تمامی کالا‌های اساسی براساس فاکتور رسمی و زیر نظر مراجع ذی صلاح در دسترس عامه مردم قرار داده می‌شود؛ بنابراین خرده فروش و عمده فروش کالا‌های ضروری جامعه را با درصد قانونی به فروش می‌رساند، در نتیجه می‌توان گفت تامین کالا‌های اساسی مردم تابع نوسان گیری‌های دلالان در بازار ارز نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است