Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نشست با مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: به منظور آموزش و تولید نیروی انسانی ماهر برای صنایع استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی مهارت‌افزایی را راهی مهم برای تقویت اشتغال در جامعه دانست و اضافه کرد: رویکرد آموزش‌های مهارتی تقاضا محوری است و تنها با مشارکت، می‌توان نیاز واقعی واحدهای تولیدی را تأمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: شناسایی و ذائقه واحدهای تولیدی در جهت جذب به آموزش و قرار دادن آن در سبد تولیدی‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

وی یکی از برنامه‌های شاخص سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری را موضوع آموزش شاغلین و توانمندسازی نیروی کار دانست و افزود: برای ایجاد هزار و ۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کل کشور برنامه ریزی شده است.

دراهکی به راه اندازی ۲۳ مرکز جوار کارگاهی در سال جاری در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: آموزش در این مراکز بیشتر در کارگاه‌های عملی و خط‌های تولید انجام می‌شود و نیروها در روند تخصصی شغل مربوطه آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه مجوز مراکز آموزش جوار کارگاهی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که بیش از ۵۰ نیرو داشته باشند داده می‌شود، بیان داشت: صنایع بیشترین حجم اشتغال استان را دارند و باید زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلین در این صنایع با همکاری و تعامل صنعت با آموزش فنی و حرفه‌ای محیا شود.

کد خبر 5214728

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا انتخابات 1400 چالش شایستگی بوشهر عید سعید فطر آمار کرونا کرمانشاه گرگان نماز عید سعید فطر شیوع کرونا اردبیل عکس استانها زلزله جوار کارگاهی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • امنیت مراکز هسته‌ای به صورت کامل برقرار است/ هیچ چالشی نداریم
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان