Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخستین نشست شورای راهبردی علم، فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور در ستادکل نیروهای مسلح برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این جلسه به ریاست سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و باحضور فرماندهان ­کل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، رییس سازمان بسیج مستضعفین ، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، وزیر اطلاعات، وزیر صنعت، وزیر علوم و وزیر دفاع ، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر­شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شورا به منظور اجرای سند جامع علمی فناوریِ دفاعی امنیتی کشور تشکیل شده است.

تلاش برای هم افزایی علمی بخش های نظامی و غیرنظامی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شورای راهبردی علمی، فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور برای هم افزایی بخش های نظامی و غیر نظامی در زمینه علم و فناوری کار خود را آغاز کرده است.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری عصر دیروز بعد از جلسه شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی افزود: نیروهای مسلح ما همواره در سال های گذشته به ارزش علم و توسعه فناوری برای ارتقای قدرت دفاعی داشته اند.
وی گفت: به ویژه در سال های اخیر با تاکید مقام معظم رهبری این روند سرعت بیشتری گرفت و ارتقای بیشتری یافت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بخشی از نمود آن را مردم عزیزمان در موشک های زمین به زمین، پهپاد، ماهواره برها و برخی بخش های دیگر شاهد هستند.
سرلشکر باقری گفت: بخش های زیادی هم در منظر عموم قرار نمی گیرد و در موقع خودش بروز و ظهور خواهد کرد.
وی افزود: در نقشه جامع علمی کشور، پیش بینی شده بود که بخش دفاعی امنیتی کشور، سند و شورای خاصی داشته باشد که این سند پیشنهادی را نیروهای مسلح با یک کار چند ساله تهیه کرد و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه اسفند 99 شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شورای راهبردی علمی و فناوری بخش دفاعی امنیتی کشور بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت پیدا و کارش را آغاز کرد که امروز جلسه اول این شورای راهبردی را برگزار کردیم.
سرلشکر باقری اضافه کرد: در این جلسه بخش زیادی از آیین نامه این شورا تصویب شد و ابعاد مختلف سند هم مورد بررسی قرار گرفت و بخشی از اولویت و مسیر کار آینده هم تعیین شد.
وی گفت: این جلسه هر دو ماه یکبار تشکیل خواهد شد و کار ویژه این سند، هم افزایی کارهای علمی و تحقیقات و پژوهش های بخش نظامی و بخش غیر نظامی کشور در جهت توسعه قدرت دفاعی کشور و نیز سرریز علوم و فناوری نیروهای مسلح برای توسعه علمی بخش کشوری خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این چارچوب بخش های نظامی و غیر نظامی کشور در دانش و فناوری به هم کمک خواهند کرد که در جهت ارتقای علمی و فناوری و افزایش قدرت کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت که این کارکرد این شورا است.

تاکید سرلشکر باقری بر اهمیت سندجامع علمی و فناوری دفاعی امنیتی کشور
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح, نیروهای مسلح را از ارکان قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و سند جامع علمی و فناوری دفاعی امنیتی کشور را گامی بلند در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در توسعه علم و فناوری در حوزه دفاعی، امنیتی را توصیف کرد.
سردار سرلشکر محمد باقری دیروز درنخستین نشست شورای راهبردی علم، فناوری و نوآوری دفاعی و امنیتی با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، که با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرماندهان کل ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و وزرای علوم، اطلاعات، صمت، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا درستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد افزود:از جمله اقدامات اساسی طی سال های اخیر تهیه سند توسعه هم افزایی بین بخش های گوناگون نیروهای مسلح و مجموعه های علم و فناوری کشور است که منجر به تهیه ,تصویب و ابلاغ سند جامع علم و فناوری در حوزه دفاعی، امنیتی جمهوری اسلامی ایران شد.
وی افزود: در این سند سیاستگذاری یکپارچه و منسجم در اکتساب علوم و فناوری های دفاعی قدرت ساز, اولویت دارد و توسعه متوازن زیر ساخت ها و تقویت حرکت هدفمند نیروهای مسلح برای دستیابی به آنها را تقویت می کند و نیل به تراز علمی جهانی با تاکید بر نقش موثر بخش دفاع را در پیش رانی قدرت علمی کشور دنبال می کند.
سرلشکر باقری با قدردانی از نقش آفرینی و هم افزایی بخش های کشوری و لشکری در چارچوب طراحی، پیگیری و تحقق سند افزود: امیدواریم با همت، باور و انگیزه اعضای شورا و با پیاده سازی سند جامع علمی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران , انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و الزامات قوی شدن برای رویارویی با حوادث بزرگ و تهدیدات متعدد فراروی کشور عملیاتی و چشم انداز تبدیل ایران به یکی از قدرت های برتر علمی و فناوری در حوزه دفاعی، امنیتی جهان محقق شود.
اعضای شورای راهبردی هم در این جلسه به ارائه دیدگاه ها و راهکارهای لازم برای هماهنگی و نحوه نقش پذیری ها به منظورتحقق سند جامع پرداختند.

 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فناوری نوآوری دفاعی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شورای عالی انقلاب فرهنگی فناوری و نوآوری دفاعی دفاعی امنیتی کشور شورای راهبردی علم علمی و فناوری سرلشکر باقری سند جامع علم علم و فناوری جامع علمی هم افزایی کل قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش گفت: امروز توان و قدرت بالای نیروهای مسلح کشورمان بر همگان عیان شده و این رژه گوشه‌ای از توان نظامی و دفاعی نیروهای مسلح بود که به دنیا مخابره شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر سرتیپ سیدعلی نباتی پیش از ظهر امروز ‌در مراسم رژه روز ارتش در اردبیل اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح با اقتدار و صلابت از جلوی جایگاه رژه رفتند و حرکات رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با تبریک 29 فرودین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه نیروهای مسلح را نمایشی از اقتدار ایران در مقابل دیدگان کشورهای منطقه دانست و خاطرنشان کرد: امروز توان و قدرت بالای نیروهای مسلح کشورمان بر همگان عیان شده و این رژه گوشه‌ای از توان نظامی و دفاعی نیروهای مسلح بود که به دنیا مخابره شد.

فرمانده تیپ 40 متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام این رژه برای دشمنان ناامیدی و ترس و برای دوستان و ملت ایران امید و غرورآفرین بود.

نباتی تصریح کرد: روز به روز بر اقتدار وعظمت نیروهای مسلح افزوده می‌شود و این قدرت و نفوذ همگی نشات گرفته از درایت فرمانده کل قوا در راس نیروهای مسلح است.

.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است