Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@23:46:31 GMT

توزیع گوشت بی کیفیت در فروشگاه‌های شهروند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۱۰۱

توزیع گوشت بی کیفیت در فروشگاه‌های شهروند

اعضای شورای شهر تهران به دلیل توزیع گوشت بی کیفیت در فروشگاه‌های شهروند، موضوع موزه‌ها در پایتخت و ضرورت ایجاد سازمان گردشگری در پایتخت به حناچی تذکر دادند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دویست و نود و پنجمین جلسه صحن شورای شهر تهران امروز با حضور اکثر اعضای شورای شهر برگزار شد و اعضای شورا تذکراتی را به مدیران شهری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در ابتدای جلسه پیشنهاد افتتاح موزه تهران را از طریق آزادسازی فضا‌های در اختیار نهاد‌ها به ویژه فضا‌های در اختیار وزارت کشور داد و گفت:‌بیش از ۱۵۰ موزه ثبت شده و ۵۰ موزه ثبت نشده در تهران داریم یکی از مهمترین موزه‌ها سردر باغ‌ملی است که محوطه آن در اختیار وزارت امور خارجه بوده و عملاً در اختیار شهروندان نیست.

وی گفت: ۱۵۰۰ متر فضا نیز به عنوان موزه در کنار برج طغرل داریم که می‌توانیم موزه ری را نیز ایجاد کنیم لذا با توجه به وجود امکان شرایط لازم می‌توانیم برخی از فضا‌های در اختیار دستگاه‌ها را تبدیل به موزه کنیم.

این عضو شورای شهر تهران گفت: کاخ مرمر با کمک آستان قدس مورد ترمیم و مرمت قرار گرفت و این موزه برای مردم بوده و موزه قرآن محسوب می‌شود.

مسجدجامعی گفت: پیشنهاد می‌دهم به مناسبت سال ۱۴۰۰ موزه تهران را افتتاح کنیم البته مصوبه شورا را برای راه‌اندازی موزه‌ها نیاز داریم.

توزیع گوشت بی کیفیت در فروشگاه‌های شهروند

در ادامه افشین حبیب‌زاده در تذکری به شهردار تهران گفت: به دنبال شکایات شهروندان مبنی بر توزیع گوشت قرمز بی کیفیت در شعب فروشگاه شهروند، موضوع براساس بند ۱۸ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های کشور و انتخاب شهرداران که یکی از وظایف شورا را نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر عنوان کرده، در دستورکار معاونت نظارت و پیگیری شورا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان شورا با حضور در برخی از شعب فروشگاه شهروند ضمن بررسی محصولات ارائه شده در این فروشگاه، به این نتیجه رسیدند که کیفیت برخی از گوشت‌های قرمز توزیع شده در حد مطلوب نیست.

حبیب زاده گفت: با توجه به اهمیت مساله سلامت مردم و لزوم توزیع کالا‌های با کیفیت، ضروری است شهردار تهران در اسرع وقت موضوع را از طریق کارشناسان بهداشتی بررسی کرده و نسبت به نظارت بیشتر بر کیفیت مواد پروتئینی بویژه گوشت قرمز عرضه شده با تاکید بر بررسی تاریخ انقضای واقعی، نحوه نگهداری این محصولات و نحوه کشتار در فروشگاه شهروند اقدام کند.

ضرورت ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران هم در ادامه در مورد موزه‌های پایتخت اظهارداشت:شهرداری تهران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، حدود ۸۸ بنای واجد ارزش ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یا املاک ثبت نشده، اما دارای ارزش‌های فرهنگی-تاریخی- مکان رویدادی را تملک کرده و به آن‌ها کاربری موزه، خانه-موزه و در مواردی معدود کاربری اداری یا فرهنگی همچون فرهنگسرا، کتابخانه و ... را داده است. اقدامی که در راستای بند ۲۲ماده ۵۵قانون شهرداری‌ها انجام شده و همچنین مصوباتی مثل برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز مقوم آن بوده‌است. این اقدام با توجه به اینکه در راستای حفط هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر بوده، قابل تقدیر است.

نظری گفت:، اما متاسفانه برای اداره این خانه‌موزه‌ها و موزه‌ها برنامه درست و منسجم و متولی مشخصی وجود ندارد و شاهد آن هستیم که مجموعه شهرداری تهران، اداره هر موزه یا خانه موزه را به عهده یک معاونت، سازمان، شرکت و ... سپرده و همین موضوع سبب شده تا مدیریت یکپارچه‌ای برای اداره موزه‌های شهرداری تهران وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه سبب اعمال مدیریت سلیقه‌ای در فعالیت‌ها و حتی اقداماتی نظیر بازسازی و احیای این بنا‌ها شده و از طرف دیگر، ظرفیت عظیم این فضا‌ها نیز مغفول مانده است. چرا که حتی امکان اجرای برنامه‌های یکسان تبلیغی برای معرفی و بازدید از این بنا‌ها برای شهروندان نیز وجود ندارد و هر بخشی به سلیقه و دلخواه خود بنا‌ها را تملک، مرمت و احیا کرده مدیریت می‌کند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همین موضوع باعث شده که آنچنان که باید و شاید به موزه‌ها در شهرداری پایتخت پرداخته نشود و تبلیغی برای آن‌ها صورت نگیرد؛ از سوی دیگر حتی از این ظرفیت و پتانسیل مهم گردشگری تهران نیز در سایه همین مدیریت چند تکه مورد غفلت واقع شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در مجموعه شهرداری تهران دو معاونت معماری و شهرسازی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باید به این موضوع ورود کنند، اما سازوکار موجود تاکنون نتوانسته است نیاز‌های امروز شهر تهران را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برآورده کند. در همین راستا شورای پنجم شهر تهران، شهرداری را ملزم به ارائه لایحه تاسیس سازمان گردشگری کرد.

نظری یادآور شد: با پایان یافتن کرونا و اتمام محدودیت‌های ناشی از آن، وجود چنین سازمانی با اختیارات کافی، فرصتی عظیم برای کسب درآمد پایدار از سوی مدیریت شهری و نیز ارتقا هویت فرهنگی و تاریخی شهر تهران خواهد شد که متاسفانه با گذشت بیش از سه سال از تصویب برنامه سوم پنج‌ساله توسعه شهر تهران، همچنان شهرداری هنوز از ارائه این لایحه خودداری کرده است.

وی گفت: امروز هم زمزمه‌هایی مبنی بر ادغام شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی و ستاد گردشگری و ایجاد شرکت فضا‌های فرهنگی و گردشگری و شورای عالی گردشگری شهرداری تهران شنیده می‌شود که با توجه به فرصت کم باقی‌مانده از عمر مدیریت شهری پنجم، باید گفت که گویا اراده‌ای در شهرداری برای ایجاد سازمان گردشگری وجود ندارد.

وی بیان داشت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که در این حوزه اقدامی سریع انجام دهد تا نبود سازمان گردشگری و وجود مالکان متعدد در شهرداری، بیش از این به هویت شهر آسیب نزند. وجود یک سازمان مشخص با عنوان سازمان گردشگری و اعمال سیاست و مدیریت یکپارچه در شهر تهران سبب خواهدشد تا سازوکار و ضوابطی مشخص برای دریافت بلیط موزه‌ها، برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروشگاه شهروند شهر شورای شهر باغ ملی عضو شورای شهر تهران سازمان گردشگری شهرداری تهران بی کیفیت توزیع گوشت موزه ها فضا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پردیس با شاخص ۱۷۳، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۷، باغستان شهریار با شاخص ۵۸، باقرشهر با شاخص ۶۶، پاسداران با شاخص ۵۸، پاکدشت با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۸، پیشوا با شاخص ۶۷، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۵۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۳، دانشگاه تهران با شاخص ۵۸، دماوند با شاخص ۷۳، رباط‌کریم با شاخص ۶۴، ژئوفیزیک با شاخص ۵۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۵۲، سلامت با شاخص ۷۷، شریف منطقه دو با شاخص ۶۴، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۱، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۵۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۱، ملارد با شاخص ۶۴، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۱، ورامین با شاخص ۵۷ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۶۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۲۷، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۰، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۳۵، امام خمینی با شاخص ۲۸، پارک رازی با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۵۰، چشمه با شاخص ۳۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۳۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۴۶، قرچک با شاخص ۳۱، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 739854

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • ۱۸فروردین؛ آخرین مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تأمین مایحتاج هیئات‌ مذهبی استان تهران در شب‌های قدر
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین
  • مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیک تا چندم فروردین است؟
  • مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟
  • شمیران گردی مسافران نوروزی