Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@21:20:36 GMT

از شائبه مهندسی انتخابات هیئت اسکیت تا پاسخ مدیرکل ورزش

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۱۰۶

از شائبه مهندسی انتخابات هیئت اسکیت تا پاسخ مدیرکل ورزش

روز گذشته مجمع انتخاباتی هیئت اسکیت استان اصفهان برگزار شد، اما حواشی این انتخابات بسیار بیشتر از متن بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته مجمع انتخاباتی هیئت اسکیت استان اصفهان با حضور بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت و محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد؛ در پایان انتخابات وحید کرم پور با کسب ۱۱ رأی از ۱۵ رأی به عنوان رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود برگزاری انتخابات و معرفی رئیس این هیئت، برخی پیشکسوتان و افراد صاحب نام این رشته نسبت به ترکیب مجمع انتخاباتی اعتراضاتی را مطرح کرده و شائبه مهندسی انتخابات را عنوان کردند.

در همین خصوص مرتضی زائریان، مربی و پیشکسوت ورزش اسکیت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه انتخابات مجمع با وجود تخلفاتی که شاهد آن بودیم روز گذشته برگزار شد. به نظر می‌رسد از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان در این انتخابات دخالت‌هایی شده است. در واقع شخصی که از آشنایان رئیس فدراسیون بود برای کسب آرای مجمع تلاش کرد، اما همانطور که می‌دانیم طبق آئین نامه هیئت‌های ورزشی استان مصوبه معاونت ریاست جمهوری باید بهترین‌ها در ترکیب مجمع قرار بگیرند در حالی که این مورد را شاهد نبودیم.

وی ادعا کرد: چند بند این مصوبه باعث شده شائبه این مهندسی بیش از پیش در هیئت اسکیت و مجمع برگزار شده مورد توجه قرار بگیرد. جای تأسف دارد که آئین نامه مذکور در این مجمع هرگز اجرا نشد. به طور مثال در ماده ۵ اساسنامه به دو نفر از داوران فعال رشته برای حضور در ترکیب مجمع اشاره شده است در حالی که در هیئت اسکیت یکی از نماینده داوران حاضر در مجمع تا ۲۰ روز گذشته کارآموز بوده و کارت رسمی داوری نداشته است. شنیده‌ها حاکی است که این شخص در ۲۰ فروردین برایش کارت صادر شده و روزهای اخیر به دست وی رسیده است.

داوری تازه کار در مجمع شرکت کرده است

مربی و پیشکسوت ورزش اسکیت افزود: اگر بخواهید در خصوص داوران رسمی در استان پرس و جو کنید می‌توانید حتی مدرس فدراسیون و افراد صاحب نامی را برای انتخاب به عنوان نماینده داوران در مجمع انتخاب کنید، اما داوری تازه کار برای همان اهداف مورد نظر در مجمع شرکت کرده است. مورد دیگر در خصوص ماده ۱۰ اساسنامه است و مربوط به حضور رؤسای هیئت‌های شهرستان در مجمع است.

زائری تصریح کرد: در همین ماده نیز باید هیئت‌های فعال در شهرستان که تعداد آنها ۱۲ شهر است با دبیر هیئت تشکیل جلسه داده و نماینده آنها در مجمع رأی بدهد اما شنیده‌ها حاکی بوده که دبیر هیئت استان تنها ۲ یا ۳ هیئت جلسه داشته تا با هماهنگی قبلی شخص مورد نظر انتخاب شود. با این تفاسیر آیا شائبه مهندسی انتخابات بیش از پیش مطرح نمی‌شود؟

از طرف فدراسیون و اداره ورزش و جوانان مهندسی صورت گرفته است

وی با اشاره به دخالت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان افزود: نمی‌گویم شخص مدیر کل ورزش و جوانان استان در نتیجه این انتخابات دخالت دارد اما به نظر می‌رسد فدراسیون و افرادی که در اداره کل هستند این مهندسی‌ها را انجام داده‌اند.

مربی هیئت اسکیت در خصوص تخلف دبیر هیئت اسکیت گفت: مورد دیگری که باید به آن اشاره کنم در خصوص دبیر هیئت است. این شخص با توجه به اساسنامه در مجمع حق رأی ندارد، اما همین فرد خود را به عنوان نماینده داوران استان معرفی کرده و به گونه‌ای قانون را دور زده است تا رأی خود را هم به سبد آرا اضافه کند.

باید نفرات بهتری برای ترکیب مجمع انتخاب می‌شدند

مجتبی کاظمی، داور اسکیت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وضعیت هیئت در یکی دو ماه اخیر که سرپرست‌های جدید آن را اداره می‌کردند مشکلی نداشته و با توجه به برنامه‌های کمی که بوده، اداره شده است اما در خصوص انتخابات حواشی زیادی پیش آمده که می‌شد نفرات بهتری برای ترکیب مجمع انتخاب شوند.

وی ادامه داد: در واقع افراد صاحب نامی در استان حضور داشتند و مشخص نیست چگونه افراد معرفی شده انتخاب شده‌اند. در این مدت در جریان انتخاب افراد مجمع نبوده‌ام اما بعد از اعلام نفرات نمایندگان داوران نسبت به انتظاراتی که داشته‌ام تفاوت فاحشی وجود داشت که آن را به گوش مسئولان هیئت رساندم.

این داور اسکیت در خصوص شائبه مهندسی انتخابات از سوی اداره ورزش و جوانان، افزود: از کم و کیف ماجرا بی‌خبرم. این مسائل همیشه وجود داشته است اما در خصوص هیئت اسکیت و اداره کل ورزش و جوانان نمی‌توانم به طور قطع نظری بدهم چرا که هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارم.

به تخلفات یکی از نامزدها رسیدگی می‌شود

محمد طباطبایی، مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مقرر شده بود که ظرف سه ماه مجمع هیئت اسکیت برگزار شود، اما به دلیل استعلام‌ها و دیگر روند اداری بعد از حدود ۴ ماه روز گذشته ۲۷ اردیبهشت ماه این اتفاق افتاد. ۴ نفر برای ریاست هیئت اسکیت ثبت نام کرده بودند که در مجمع تنها دو نفر حضور پیدا کردند و روند انتخابات انجام شد. در نهایت پس از رأی‌گیری آقای کرم پور برای ۴ سال رئیس هیئت اسکیت شد.

وی در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر وجود تخلفات قبل از شروع مجمع، ادامه داد: همانطور که در جلسه مجمع از سوی آقای محمد رضایی ریاست فدراسیون مطرح شد به نظر می‌رسد از جانب یکی از کاندیداها تخلفاتی صورت گرفته و قرار است به زودی حراست فدراسیون و بازرسی اداره ورزش و جوانان در این ماجرا ورود کرده و از سوی کمیته انضباطی فدراسیون احکامی صادر شود.

بهترین نفرات برای مجمع انتخاب شدند

مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص مهندسی انتخابات، افزود: با توجه به شاخه‌های مختلف اسکیت سعی شد نمایندگانی از همه این جامعه برای مجمع انتخاب و لیست آنان به فدراسیون ارسال شود. این لیست مورد تأیید فدراسیون قرار گرفت و اگر مشکلاتی در این قضیه وجود داشت، فدراسیون اسکیت آن را به ما گوشزد می‌کرد. در واقع این افراد از لحاظ سوابق، جایگاه و قهرمانی افراد از بهترین‌ها بودند و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

وی در خصوص حواشی که برای دو نفر از اعضای مجمع که به عنوان نمایندگان داوران پیش آمده، تصریح کرد: در دوره ریاست قبل هیئت، دبیر هیئت اکبری بوده است که در حال حاضر سمتی نداشته و به دلیل سابقه خوب این شخص در عرصه داوری به عنوان یکی از دو نماینده داوران در مجمع حضور پیدا کرده و این روند کاملاً قانونی است. مورد دیگر خانم علیپور است که به عنوان نماینده بانوان داور در مجمع حضور داشته و این موضوع مطرح شده است که وی به تازگی مدرک داوری خود را دریافت کرده است در حالی که این موضوع صحت ندارد و ایشان در تاریخ ۲۰ فروردین مدرک داوری درجه ۳ خود را که در سال ۹۵ دریافت کرده است تمدید شده و به تازگی صاحب مدرک نشده است و در اصل این فرد نیز از داوران با سابقه است که در مسابقات مختلف کشوری ابلاغیه‌های مختلفی دریافت کرده و در همگی حاضر شده است.

کد خبر 494131

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هیئت اسکیت وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان وزیر ورزش و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان شائبه مهندسی انتخابات مهندسی انتخابات مهندسی انتخابات ورزشی مهندسی انتخابات هیئت های ورزشی سید محمد طباطبائی فدراسیون اسکیت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل ورزش و جوانان شائبه مهندسی انتخابات نماینده داوران خبرنگار ایمنا استان اصفهان مجمع انتخاب ترکیب مجمع هیئت اسکیت دبیر هیئت برگزار شد روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی: پدرم مطمئن بود در هانگژو تاریخ‌سازی می‌کنم

بانوی ملی‌پوش اسکیت گفت: شب قبل از مسابقه در هانگژو پدرم کلیپی فرستاد و در آن صحبت کرده و گفته بود مطمئن است فردا تاریخ‌سازی می‌کنم. - اخبار ورزشی -

ترانه احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: از سال 95 تاکنون عضو تیم ملی هستم. در کارنامه ورزشی‌ام اولین مدال جهانی را در 2017 به دست آوردم که تا امسال تنها طلای جهان بوده است. همچنین سه مدال برنز و یک نقره جهانی و اولین و تنها مدال بازی‌های آسیایی در اسکیت را به رنگ نقره به دست آوردم.

هنرجو: حضور عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی اسکیت در ایران ما را به آینده امیدوار کرد

وی افزود: در سال 1402 اتفاقات عجیبی برای من افتاد و مهم‌ترین اعزام و مسابقه ورزشی‌ام انجام شد. اولین سال بود که رشته ما وارد بازی‌های آسیایی شده بود و توانستم اولین و تنها مدال را به دست آورم و تاریخ‌ساز اسکیت ایران شدم و از این بابت خیلی خوشحالم. قبل از آن خرداد ماه در ایتالیا مدال برنز گرفتم. از تیم ملی خط خورده بودم و خوشبختانه در مدت کمتر از یک ماه مجدداً به اردو برگشتم. سهمیه حضور در هانگژو را به دست آوردم و با کسب مدال در بازی‌های آسیایی ثابت کردم که حقم حضور در تیم ملی و کسب مدال بوده است.

ملی‌پوش اسکیت یادآور شد: در سال 1403 دو مسابقه مهم در پیش داریم که یکی از آنها المپیک اسکیت (رولر گیمز) در شهریور ماه به میزبانی ایتالیاست. در دوره گذشته این بازی‌ها مدال طلا به دست آوردم و امیدوارم باز هم طلا بگیرم. رویداد دوم نیز بازی‌های آسیایی داخل سالن است که دست‌کمی از بازی‌های آسیایی ندارد و اهمیت زیادی برای من دارد و از الان برای کسب موفقیت در آن تلاش می‌کنم.

احمدی عنوان کرد: بهترین اتفاق در سال 1402 مسابقات ایتالیا بود که از تیم ملی خط خوردم و باعث شد خیلی چیزها را به دست بیاورم و به خودم بیشتر نزدیک شوم. در واقع شوکی به من وارد شد تا روحیه جنگندگی‌ام بیدار شود و بتوانم در بازی‌های آسیایی مدال بیاورم. با اینکه در آن زمان ضربه شدیدی به من وارد شد، اما باعث شد در مسابقات بعدی عملکرد خیلی خوبی داشته باشم. در مسابقات فرانسه نیز بهترین بازیکن ایران و نفر اول تیم ملی شدم و بعد از آن نقره هانگژو را گرفتم که یک مدال تاریخی بود.

وی گفت: در سال 1402 آنچه برای من صددرصد محقق نشد، کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی بود. مطمئن بودم در هانگژو طلا می‌گیرم، ولی متأسفانه در شروع حرکت به مشکل خوردم. این رویداد با بقیه مسابقات متفاوت بود. اولین بار بود که مسابقات با تپانچه آغاز می‌شد و برای من ناآشنا بود و نتوانستم عکس‌العمل سریع داشته باشم و به همین دلیل نقره گرفتم. این مدال می‌توانست طلا باشد، ولی باز هم خوشحالم که نقره گرفتم.

احمدی درباره بهترین اتفاق سال گذشته گفت: بهترین اتفاق روزی بود که در مسابقات فرانسه سهمیه حضور در هانگژو را گرفتم و خیلی خوشحال بودم و دومی زمانی‌ که در هانگژو حضور داشتم. شب قبل از مسابقه پدرم کلیپی برایم فرستاد و در آن صحبت کرده و گفته بود که مطمئن است فردا تاریخ‌سازی می‌کنم. این برای من خیلی عجیب بود که دقیقاً همان اتفاق افتاد و آن کلیپ به من حس خوبی داد.

ملی‌پوش اسکیت خاطرنشان کرد: تلخ‌ترین اتفاق نیز زمانی رخ داد که در ایتالیا از تیم ملی خط خوردم. مربی به این فکر می‌کرد که کسی را بهتر از ترانه احمدی ندارد و من هم فقط در ایتالیا عملکرد خوبی نداشتم. وقتی تمرین می‌کردم و مربی می‌دانست که اعزام نمی‌شوم، اشک در چشمانش جمع می‌شد و می‌گفت «چطوری ترانه را اعزام نکنم؟». به او قول دادم که دیگر اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد.

وی گفت: آرزویم در سال 1403 رسیدن به هدف‌هایم یعنی کسب موفقیت در رویدادهایی است که اشاره کردم. در کنار آنها آرزو می‌کنم از نظر مالی پیشرفت کرده باشم و بتوانم کار و شغل خود را در وزارتخانه فراهم کنم و شرایط خانواده خود را تغییر دهم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدی: پدرم مطمئن بود در هانگژو تاریخ‌سازی می‌کنم
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • هادیزاده، سرپرست انجمن دو و میدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • پاسخ یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • پاسخ گل‌محمدی و مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!