Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد را قبرستان‌های طایفه‌ای تسخیر کرده و علی‌رغم اینکه شهر دارای قبرستان عمومی است اما رشد قبرستان‌های طایفه‌ای مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نستهن مقدم شهردار یاسوج با اشاره به اینکه قبل از احداث آرامستان مرکزی، ارامستان‌های طایفه‌ای وجود داشت و طی سال‌های اخیر معاون پیشگیری و شهرداری به جد به این موضوع ورود  کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در جلسه‌ای با ریش‌سفیدان طوایف مختلف برگزار کردیم تکالیفی برای محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد کرد و چنانچه منابع طبیعی از تصرف اراضی ملی برای قبرستان‌های طایفه‌ای جلوگیری کند شهرداری هم اقداماتی را در دستور کار دارد.
این مسئول با بیان اینکه همچنان خاکسپاری در قبرستان‌های طایفه‌ای ادامه دارد، گفت: تصمیم گرفته شد آرامستان جدیدی به غیر از آرامستان شرف آباد  در جاده یاسوج_ شیراز، یا جاده اقلید جانمایی شد.
وی بیان کرد: در  آخرین جلسه معتمدین قرار شد از سخت‌گیری‌ها شهرداری و دادگستری تا اتخاذ اقدامات لازم جلوگیری شود .
مقدم خاطرنشان کرد: به محض اینکه آرامستان جدید در مرکز کهگیلویه و بویراحمد جانمایی شود ما برای آرامستان جدید امکانات خواهیم داد.
وی بیان کرد: در اطراف آرامستان مرکزی شهر یاسوج سکونتگاه ایجاد  شده و لازم است سکونتگاه جدید ایجاد  شود.
احد جمالی هم در سخنانی کوتاه گفت: باید برای قبرستان‌های طایفه‌ای اطراف شهر یاسوج فکر اساسی شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست یاسوج کهگیلویه و بویراحمد قبرستان های طایفه ای قبرستان های طایفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

  رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این هشدار برای شهرستان‌های گرمسیری و سردسیری استان صادر شده است.   ولی بهره‌مند افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بر اثر فعالیت این سامانه رگبار باران، تگرگ و گاهی تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده است.   وی بیان کرد:آبگرفتگی معابر، کاهش دید، امکان سقوط سنگ از ارتفاعات و احتمال خسارت به نهال‌ها و درختان آسیب پذیر از ویژگی‌های این سامانه است.   بهره‌مند تصریح کرد: احتیاط در تردد بین شهری، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، پناه گرفتن کشاورزان و دامپروران در مکان‌های امن هنگام بروز رعد و برق و خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع از نکاتی است که شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی باید در زمان فعالیت این سامانه رعایت کنند.   هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می‌شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفر‌ها در برخی نقاط ایجاد شود. در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند   به کار‌های روزمره خود ادامه دهند، اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند؛ بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افرادمی‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است. مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.   رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:میانگین بارندگی‌های سال آبی جاری در استان به ۵۶۰ میلیمتر رسیده که بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۸.۱درصد از بارندگی‌ها نسبت به دوره بلند مدت در استان محقق شده است.   بهره‌مند افزود: میانگین بارش‌های بلند مدت کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۳ میلیمتر است.   یک سال آبی در ایران از اول مهر شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.   وی با اشاره به اینکه میانگین بلندمدت بارندگی‌های استان تا به این وقت از سال (فروردین ماه) ۵۴۹ میلیمتر است، تاکید کرد: میزان بارندگی‌های امسال بیشتر از میانگین بلند مدت برآورد می‌شود.   رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه سال آبی گذشته تا به این وقت از سال (فروردین) به طور میانگین ۶۸۱ میلی متر باران در ایستگاه‌های هواشناسی استان ثبت شده بود، تصریح کرد: میانگین بارندگی‌های امسال نسبت به مدت مشابه ۱۳۰ میلیمتر کاهش یافته است.   بهره‌مند عنوان کرد: ایستگاه‌های لنده و یاسوج با ثبت ۷۳۷ و ۶۴۴میلی متر باران در سال آبی جاری رکوردار بارندگی‌های امسال هستند.   وی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ تاکنون همچنین در سی سخت ۵۶۰، دوگنبدان ۴۷۰، مارگون ۵۷۳، دهدشت ۵۴۲ و لیکک ۴۰۹ و امامزاده جعفر ۴۹۰میلی متر باران گزارش شده است.   رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلی متر است.

دیگر خبرها

  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳
  • خوشحالی مردم یاسوج از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • برگزیدگان مسابقه فیلم مستند «روایت راه» در یاسوج معرفی شدند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • جمع آوری انواع شیرینی تاریخ مصرف گذشته در یاسوج
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدا