Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – نخستین نشست خبری ولادیمیر آلکنو، سرمربی روسی تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۰ امروز (سه‌شنبه) با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در محل فدراسیون والیبال برگزار شد.

آلکنو ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این نشست خبری اظهار داشت: می‌دانم در ایران اخبار ورزشی جایگاه مهمی دارد؛ بنابراین ترجیح دادم گفت‌وگوی زنده با خبرنگاران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجازه می‌دهم هر سوالی خواستید بپرسید.

وی ادامه داد: همیشه فکر می‌کردم مربی که قول کسب سکو می‌دهد شارلاتان است؛ وقتی من را دعوت کردند هدف رفتن روی سکو بود. گفتم هر چه در توان دارم می‌گذارم تا این هدف تحقق پیدا کند. سعی خواهیم کرد این آرزو را تحقق ببخشیم. این تیم در حال حاضر تلاش خواهد کرد این اتحاد را تحقق ببخشد. در طول ۲۵ سال از دوران سرمربیگری‌ام هیچ بار قولی ندادم.

*چرا تندروان نباشد؟

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: قبل از شروع به کار با تیم ملی، با داورزنی و خوش‌خبر صحبت کردم و به من اجازه داده شد شخصاً تصمیمات را خودم بگیرم. با ۶ مربی کار می می کنم و همه مربیان برای من یکسان هستند.

آلکنو درخصوص خط زدن نام پیمان اکبری از بین مربیان حاضر در کادر فنی و انتخاب محمدرضا تندروان به عنوان دستیار ایرانی در کنار تیم ملی خاطرنشان کرد: اکبری رزومه درخشانی دارد، اما اینکه چرا تندروان را انتخاب کردم به این خاطر است که آینده‌دار است. سوال من این است که چرا تندروان نباشد؟ روزگاری بوده که اکبری هم تجربه نداشته و فرصت به او داده شده که باتجربه شود. اگر بعد از من یک مربی به جامعه والیبال معرفی شود اتفاق خوبی است.

*برای اینکه چهارمین المپیکم را تجربه کنم، ایران را انتخاب کردم

وی درباره تفاوت بین والیبال روسیه و ایران گفت: به جای کار فیزیکی با بازیکنان تیم ملی، سعی کردیم روی ذهنیت آن‌ها کار کنم. از نظر تکنیکی و سرعتی در وضعیت بسیار خوبی هستیم. اگر بتوانم ذهنیت بازیکنان را به گونه‌ای تغییر بدهیم که مقابل بازیکنان فیزیکی بتوانند خوب بازی کنند، عالی خواهد بود.

این مربی پرافتخار جهان والیبال درخصوص دلایلش برای انتخاب ایران اظهار کرد: من با سعید معروف کار کرده‌ام و با او برای آمدن به ایران مشورت کردم. سال‌ها پیش و در سال ۱۹۸۸ به ایران آمده بودم. در تیم روسیه بارها مقابل تیم ایران بازی کردم و حتی مقابل ایران هم شکست خوردم. ایران تیمی است که از هیچ تیمی ترس ندارد و آماده مبارزه با هر تیمی در جهان است.

وی تصریح کرد: از فرهنگ ایران شناخت دارم و سعی می کنم به آن احترام بگذارم. در سالن فقط به مسائل فرهنگی فکر می‌کنم. درباره اینکه چرا ایران را انتخاب کردم برای این بود که چهارمین المپیکم را تجربه کنم. ضمن اینکه مسئولان فدراسیون والیبال درک کردند که باید کارم را در تیم زنیت کازان به پایان برسانم و پس از آن به ایران بیایم.

*مشکل فیزیکی مهم‌ترین ضعف والیبال ایران است

این سرمربی روس افزود: درباره تصمیماتم اینگونه فکر نکنید که من فرد تنگ‌نظری هستم چراکه نسبت به تاکتیک‌های تیم تفکراتم تغییر خواهد کرد. با معروف در زنیت همکاری خوبی داشتیم و باید دید در لیگ ملت‌ها وضعیت به چه شکل خواهد بود.

وی عنوان کرد: مشکل فیزیکی مهمترین ضعف والیبال ایران است. ما نه روسیه هستیم نه لهستان و نه آمریکا، اما اگر بتوانیم از نظر ذهنی آماده شویم شاید بتوانیم مقابل این تیم‌ها پیروز شویم. من لیگ ایران و به خصوص دیدارهای مرحله پلی‌آف را دیدم و به نظرم مشکل اصلی این بود که سرویس‌ها هدفمند زده می‌شوند در حالی که در دنیا سرویس‌های قدرتی و پرشی می‌زنند.

*در شأن والیبال ایران نیست بازیکن با اضافه وزن به اردو بیاید

آلکنو درمورد دلیل حذف جواد کریمی از لیست تیم ملی گفت: بدون شک کریمی آینده درخشانی خواهد داشت، اما روزی که به اردو آمد اضافه وزن داشت. در شأن تیم ملی ایران نیست که بازیکن با اضافه وزن به اردو بیاید. کریمی باید در تفکراتش بازنگری کند. کریمی در بلژیک نیمکت نشین بود و برای من مهم است که بازیکن در ترکیب اصلی باشد. البته نیمکت نشینی او در بلژیک به خاطر مصدومیت بود. البته کریمی آینده درخشانی خواهد داشت به شرط اینکه در تفکراتش تجدیدنظر کند.

وی درباره حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال و اینکه ۸ بازی ایران در این مسابقات، صبح برگزار می‌شود و آیا نمی‌شد اعتراض کرد، اظهار داشت: فقط تیم ایتالیا با ترکیب اصلی نمی‌آید، اما موضع فدراسیون جهانی این است که تیم‌ها با ترکیب اصلی در لیگ ملت‌ها شرکت کنند. از نظر زمانی مناسب نیست، اما باید دنبال نکات مثبت بود و نباید درگیر اعتراض به این موضوع شد. ضمن اینکه از نظر زمانی با المپیک همزمان است و می‌تواند مفید هم باشد، اما قبول دارم این موضوع یک تبعیض است.

*نمی‌توانم حساب کنم چقدر شانس موفقیت در المپیک داریم

سرمربی روس تیم ملی والیبال ایران درباره خداحافظی از والیبال پس از المپیک گفت: خداحافظی با رشته‌ای که ۴۲ سال با آن زندگی کرده‌ام سخت است. نمی‌توانم با نصف انرژی برای کاری که دوست دارم فعالیت کنم. پیشنهاد‌های زیادی به من شده، اما می‌خواهم بعد از المپیک برای مدتی استراحت کنم.

آلکنو درباره وجود بازیکن سالاری در ادوار گذشته تیم ملی تصریح کرد: نمی‌دانم قبل از من چه اتفاقاتی افتاده، اما من هرگز اجازه نمی‌دهم کسی دیگر جای من تصمیم بگیرد.

وی درخصوص میزان شانس موفقیت والیبال ایران در المپیک گفت: امیدوارم هر چه به المپیک نزدیک می‌شویم شرایط بهتری پیدا کنیم، اما همانطور که گفتم نمی‌توانم بنشینم و حساب کنم که چقدر شانس موفقیت داریم.

  بیشتر بخوانید: شیرکوند: شهرداری ارومیه باعث افزایش بیش از حد قیمت بازیکنان شده‌ است/ اجازه نمی‌دهیم یک تیم خاص این کار‌ها را با والیبال انجام دهد

ادامه دارد …

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ولادیمیر آلکنو فدراسیون والیبال والیبال ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رای منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت نمود.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی نمود و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان کرد که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسراییل است.

وی تاکید کرد ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند.

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از دکتر امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه ها و تشریح مواضع کشورمان، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران در خصوص مساله فلسطین شد و عنوان کرد که ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی که در غزه رخ می دهد را فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.
طرفین برخی موضوعات دوجانبه را مورد توجه و رایزنی قرار دادند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895914

دیگر خبرها

  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • اردن: هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود
  • تصاویری جدید از آتش سوزی ساختمان بورس (فیلم)
  • امیرعبداللهیان: هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است