Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@22:04:16 GMT

درگیری هواداران تیم زندی با 1100 پلیس آلمانی!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۴۱۳

درگیری هواداران تیم زندی با 1100 پلیس آلمانی!

هواداران تیم فوتبال دینامودرسدن پس از صعود به بوندس لیگای 2، با برپایی تجمع در مقابل استادیوم خانگی خود، با پلیس درسدن به شدت درگیر شدند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال دینامودرسدن موفق شد در هفته ما قبل پایانی بوندس لیگای سه، با برتری 4 بر صفر در برابر تیم ترکگوچو مونیخ، صدرنشینی خود را تثبیت کرده و راهی بوندس لیگای دو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن صعودی که هواداران این تیم در بیرون از استادیوم محل انجام بازی برگزار کردند، به آشوب کشیده شد.


وب سایت آلمانی welt.de در مطلبی در این خصوص نوشته است: در حالی که دینامو درسدن صعود خود را در استادیوم خانگی اش قطعی کرد، صحنه های وحشیانه ای مقابل ورزشگاه به وجود آمد. هواداران این تیم به پلیس حمله کردند و آنها بعد از ظهر پر حادثه و وحشتناکی را رقم زدند.


در حالی که پلیس خارج از استادیوم توسط هواداران درسدن مورد حمله قرار گرفت، بازیکنان این تیم در حال برگزاری جشن صعود بودند. بطری ها، سنگ ها و مواد آتش زا به سمت مأمورانی که از آب پاش علیه مهاجمان استفاده می کردند، پرتاب شد. با گسترش شورش هواداران در اطراف ورزشگاه، مارکو هارتمن بازیکن دینامودرسدن از طریق توییتر پیامی برای هواداران تیمش ارسال کرد و از آنها خواست دست از تجمع بردارند. او نوشت: "من فقط از شما می خواهم آرامش خود را حفظ کنید، لطفاً به خانه بروید."

 


اما به نظر می رسد این خبر به دست هواداران دینامو نرسید. بیش از 4000 نفر در طول برگزاری بازی در خارج از استادیوم جمع شده بودند. قبل از سوت پایان، لیدرهای افراطی دینامو با به آتش درآوردن مواد آتش زا، پیروزی را جشن گرفتند. پلیس بارها از هواداران درخواست کرد تا محل تجمع را ترک کنند ولی این اتفاق رخ نداد.


حوالی ساعت 3:30 بعد از ظهر اوضاع تغییر کرد. هواداران با مواد آتش بازی به نیروهای پلیس حمله کردند و سعی کردند از موانع موجود در مسیر ورزشگاه عبور کنند. خشونت بیشتر شد و علاوه بر مواد آتش زا، طرفداران با بطری و سنگ به پلیس حمله کردند. پلیس نیز سعی داشت مهاجمان را با اسپری فلفل و آب پاش به عقب براند. علاوه بر افسران پلیس، نمایندگان رسانه ها و عکاسان نیز مورد حمله قرار گرفتند. 


در مجموع 1100 افسر پلیس برای مقابله با هواداران دینامودرسدن در مقابل استادیوم حاضر شدند. پلیس تعداد افسران زخمی را 185 نفر اعلام کرد. مصدومیت اکثر قریب به اتفاق آنها، ناشی از پرتاب بطری، سنگ و مواد آتش زا بود. 155 نفر از نیروهای پلیس مرخص شده و 30 نفر دیگر هنوز تحت مداوا قرار دارند. پلیس همچنین اعلام کرد که آنها 40 نفر از اغتشاشگران را که رنج سنی 18 تا 69 سال داشتند، دستگیر و سپس آنها را آزاد کرده است.
تیم فوتبال دینامودرسدن که فریدون زندی را به عنوان یکی از اعضای کادرفنی در اختیار دارد، در فاصله یک هفته تا پایان این فصل از رقابت های بوندس لیگا 3، با برتری در دیدار خانگی، صعود خود به دومین سطح از فوتبال آلمان قطعی کرد.

 

 

 

 

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مواد آتش زا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس پیشگیری مازندران از افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در فروردین ماه خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین سال جاری موفق به  دستگیری 297 خرده فروش مواد مخدر شدند.

وی با اشاره به افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزود: در این مدت با تلاش همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها بیش از 27کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح مازندران از این افراد کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون شاهد افزایش 38درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، از شهروندان خواست در راستای ارتقای امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • طعنه هواداران چلسی به آرسنال؛ جام لیگ قهرمانان در استادیوم امارات رؤیت شد! + عکس
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو