Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتور‌های ساخت ایران آماده بهره برداری است و این موضوع برای نیرو‌های مسلح و کشور بسیار مایه‌ فخر و مباهات است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از خط تولید موتور ملی اوج بازدید و در جریان آخرین پیشرفت‌ها و دستاورد‌های متخصصین صنعت هوایی وزارت دفاع در حوزه موتور‌های هوایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باقری پس از بازدید از مجموعه‌های مختلف سازمان صنایع هوایی از جمله صنعت ساخت و طراحی موتور‌های هوایی، با حضور در جمع مدیران ارشد این سازمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای سازمان صنایع هوایی، از تلاش‌های این مجموعه در راستای اعتلای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی قدردانی کرد.   موتور‌های محصولات هوایی، گلوگاهی حساس به لحاظ فناوری
وی با بیان اهمیت موتور به عنوان یک موضوع حیاتی و بسیار مهم در حوزه هواگرد‌ها و موشک‌ها، گفت: موتور‌های محصولات هوایی جزء مهم‌ترین بخش و به عنوان گلوگاهی حساس به لحاظ فناوری هستند که در جهان کشور‌های معدود و انگشت شماری قادر به تولید آن هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود به بلوغی رسیده است که توانسته است با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس و اتکا به ظرفیت‌های داخلی به حوزه خطیر طراحی و تولید موتور‌های هوایی پیشرفته وارد شده و هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتور‌های ساخت ایران آماده بهره برداری نماید و این موضوع برای نیرو‌های مسلح و کشور بسیار مایه‌ی فخر و مباهات است.

باقری با آروزی فتح قله‌های پیشرفت توسط متخصصین صنعت دفاعی به ویژه متخصصان صنعت طراحی و ساخت موتور‌های هوایی، گفت: همان‌گونه که تدبیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا تأکید بر «قوی شدن» است؛ بی تردید افزایش قدرت دفاعی کشور مولفه‌ی اصلی «قوی شدن» و صنعت طراحی و تولید موتور‌های هوایی نیز از اجزای اصلی این مهم به شمار می‌رود.

باقری با بیان اینکه تولید موتور در کنار ارزش دفاعی از ارزش افزوده اقتصادی نیز برخوردار است، اضافه کرد: تمامی هواگردها، موشک‌ها و ... به مسئله موتور وابسته هستند و این موضوع مهم توجه هر چه بیشتر به این بخش را افزوده است.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله تحریم‌های نظام استکباری، تصریح کرد: همه‌ی پیشرفت‌های دفاعی به برکت تحریم‌های ظالمانه به نتیجه رسیده است، چرا که این محدودیت‌ها، شکوفایی و خلق فرصت‌های ارزشمند را برای دانشمندان دفاعی ما به ارمغان آورد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به مسئله سرمایه انسانی به عنوان یک موضوع مهم و مورد تأکید فرمانده کل قوا، اظهار داشت: بر اساس این رهنمود، مهم‌تر از ساخت محصول، جوانانی هستند که محصول را طراحی و ساخته اند، باید نسل به نسل دانشمندان مومن، متدین و متخصص به این مجموعه‌ها اضافه شده تا علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های کارآمد، دانش جدید نیز به مجموعه‌های دفاعی منتقل شود.   بیشتربخوانید: حسین دهقان به اتفاق همسرش در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد + سوابق و تصاویر سامانه یاور؛ شکارچی موشک‌های ضد رادار دشمن سپاه؛ از بسط عمق استراتژیک ایران تا نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن شهید حق‌بین در آیینه فرزند؛ از درایت در حل مسائل تا توصیه به ولایتمداری
اعلام آمادگی سپاه برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سرلشکرباقری قدرت موشک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرلشکرباقری قدرت موشک رئیس ستاد کل نیرو های مسلح موتور های هوایی تولید موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح چند منظوره «اومااویا» در کشور سریلانکا، اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

وی ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاورد‌ها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صد‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت. پروژه اومااویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وی با اشاره به روسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند، گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به‌صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو ادامه داد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: و امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به رؤسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند و سایرین گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان بیان کرد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین