Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودزاده معاون وزیر راه گفت: پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: مبلغ این تسهیلات توسط شورای پول‌واعتبار تعیین می‌شود و وزارت راه و شهرسازی جدولی تهیه کرده که براساس آن میزان تسهیلات در شهر‌ها و روستا‌ها تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمودزاده در خصوص سقف تسهیلات ساخت اعلام کرد: این موضوع هم اکنون در شورای پول و اعتبار در دست بررسی است که بر اساس سیستم بانکی باید این چهارچوب تعیین شود. بانک مرکزی تاکنون جدول سهمیه بانک‌ها را اعلام کرده است، اما مبلغ آن در یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

او یادآور شد: بر اساس قانون همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مشمول اجرای این طرح هستند و ابلاغیه سهمیه‌هایی که باید به تسهیلات ساخت مسکن اختصاص دهند، دریافت کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهمیه بانک‌ها، در ارائه تسهیلات ساخت مسکن متفاوت است، افزود: این تسهیلات قابل انتقال و واگذاری به خریداران است و مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است.

به گفته این مقام مسئول با پرداخت این تسهیلات در حوزه مسکن شاهد ایجاد رونق در این بازار و افزایش تولید خواهیم بود.

محمودزاده با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های عمرانی و مسکن را به بانک‌ها معرفی می‌کند، گفت: در پرداخت این تسهیلات هیچ محدودیتی نداریم و تمامی سازندگان واحد‌های مسکونی و حتی ساکنان بافت‌های فرسوده هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از جمله واحد‌های مسکونی شهری و روستایی، مقرر است تا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند که از این تعداد ۴۰۰ هزار واحد برای واحد‌های مسکونی روستایی و ۸۰۰ هزار واحد هم برای واحد‌های مسکونی شهری در نظر گرفته شده است.

محمودزاده با بیان اینکه هدف از افزایش تسهیلات ساخت و ابلاغ آن به بانک‌ها، رونق و افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن است، گفت: امید است، تمامی واحد‌های نیمه‌تمام یا واحد‌هایی که تازه شروع شده‌اند سهم تامین مالی بهتری را برای تکمیل داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه مالکان خصوصی، خود مالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده به بانک‌ها مراجعه و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را اعلام می‌کنند، افزود: بر اساس شاخص بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحد‌های متوسط و ارزان‌ قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته، به واحد‌های گران‌قیمت تعلق نمی‌گیرد و این بخشی از قوانین وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تسهیلات ساخت مسکن واحد های مسکونی پرداخت تسهیلات بانک ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد

تین نیوز

مراسم معارفه مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری هرمزگان و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، محمد علی زهره ای در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: تا دوماه آینده ۱۰ هزار مسکن به مردم در استان هرمزگان تحویل داده می شود.

زهره ای افزود: استان هرمزگان از استان های برتر در طرح نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان ۱۰ هزار قطعه زمین به مردم در شهرستان های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت واگذار شده است.

آیت الله محسن ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به آیات قرآن گفت: براساس آیات و روایات، مبارک بودن وجود افراد به معنای سودمندی است.

ابراهیمی ادامه داد: محبوب ترین انسان ها نزد خدا افرادی هستند که برای مردم خدمت بهتری ارائه دهد و خدمت گزاری به بندگان خدا آن هم در جامعه اسلامی افتخار بزرگی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلمات قصار امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: خدمت به مردم کار با ارزشی است و ارزش و قیمت انسان به این است که کارهای خوب را به خوبی انجام دهد.

محمد مرودی معاون عمرانی استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: در دو سال گذشته شاهد تلاش های شبانه روزی در حوزه راه و شهرسازی بودیم و اتفاقات خوبی رقم خورد.

مرودی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در استان های برتر حوزه ساخت مسکن و تلاش مسئولان در این حوزه عنوان کرد: در حوزه مسکن تکلیف ما ساخت ۶۶ هزار واحد مسکونی بود که تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد تحویل داده شده و مراحل ساخت مابقی آن ها هم کلید خورده و بخش هایی از آن در مرحله نازک کاری قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به توانایی های مسئول جدید خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید هم از چهره های فنی و تخصصی است و سابقه فرمانداری به نگاه و عملکرد تخصصی او کمک کرده است.

عباس کمالی مدیرکل پیشین نیزدراین مراسم از زحمات همکاران خود در دوره خدمت قدردانی کرد و گفت: در دو سالی که توفیق حضور داشتم سعی کردم تکمیل زیرساخت های استان را به پیش ببرم.

کمالی افزود: در راس هرم فعالیت ها، اجرایی شدن تعهد دولت برای تحقق وعده نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفت و ۶۶ هزار واحد مسکن سهم استان هرمزگان تمام آن اجرایی شد.

وی ادامه داد: تامین زمین برای ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، واگذاری زمین برای احداث و صدور پروانه ۳۷ هزار واحد انجام شد و تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار واحد فونداسیون در بخش خود مالک، بافت فرسوده و حمایتی نهضت ملی به اتمام رسیده است.

عباس کمالی گفت: با تلاش مستمر و کسب مجوزهای قانونی در شهرستان های استان به میزان ۳۶ هزارهکتار جهت ساخت مسکن زمین تامین شد و بحث کمبود زمین در استان حل و فصل شد.

مجید سلحشور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نهضت ملی مسکن گفت: مردم به نهضت ملی اعتماد دارند، سهمیه استان ۶۶ هزار واحد است اما بیش از ۱۷۴ هزار نفر ثبت نام کرده اند که نشان دهنده نیاز مردم از یک سو و اعتماد آن ها از سوی دیگر است.

وی ادامه داد: مردم باور دارند که دولت می تواند مشکلات حوزه مسکن را به حداقل برساند، بیشتر از ۸۸ درصد افرادی که افتتاح حساب داشته اند آورده اولیه را تامین کرده اند و باید تلاش کنیم تا به اعتماد ارزشمند مردم پاسخ دهیم.

مجید سلحشور، هرمزگان را دارای نقش برجسته ای دانست و عنوان کرد: در حوزه های مختلف زیرساختی و آمایش سرزمینی به توجه ویژه نیاز داریم، ۴۵.۵ درصد جمعیت ما روستایی است و باید به مسکن در این حوزه توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: ایجاد نگاه جدید در حوزه آمایش سرزمینی و پهنه بندی های جدید ضرورت دارد، در همین راستا ایجاد شهرهای جدید در استان طراحی شده است.

در پایان مراسم مجید سلحشور به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی معرفی و از زحمات عباس کمالی قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی