Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت داروسازی لرستان، ظرفیتی برای توسعه است، وجود سه واحد داروسازی سبب شده تا استان یکی از قطب های داروسازی کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، استان لرستان سرشار از پتانسیل و ظرفیت هایی است که توجه جدی به هر کدام می تواند گلستانی از آبادانی را در این استان ایجاد کند، ظرفیت های بالقوه ای که به جرات می توان گفت در کل کشور بی نظیر است و تنها کافیست برنامه ریزی لازم و سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ظرفیت های مهم استان وجود واحدهای بزرگ داروسازی است که سبب شده تا ۳۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط این واحدها تولید شود، این در حالییست که طرح توسعه در این واحدها می تواند شرایط را برای تولید داروی بیشتر و استفاده از این داروها نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای خارجی بیشتر شود.

تولید ۵۰۰ قلم دارو در لرستان

امروزه کشور ایران جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه تولید داروست، داروهایی که توسط نخبگان، پزشکان و دانشمندان این سرزمین تولید می شوند و توجه بیشتر در این امر سبب شده تا نیازی به ورود بسیاری از داروها از کشورهای دیگر نباشد به طوری که امروز بیش از ۹۶ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازی های داخلی تهیه و عرضه می شود.

داروسازی اکسیر، زاگرس فارمد و بایر افلاک در استان لرستان از جمله واحدهایی هستند که سالانه بالغ بر ۵۰۰ قلم داروی مورد نیاز را تولید می کنند.

در این واحدهای داروسازی حدود هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند و سالانه حجم صادرات این واحدها بیش از ۷۶ میلیارد تومان است که این نشان می دهد با توسعه بیشتر می توان، شرایط را در قطب تولید دارو بیشتر مهیا کرد.

فعالیت ۳ داروسازی بزرگ کشور در لرستان

محمدحسین جناب مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در استان سه واحد داروسازی اکسیر، زاگرس فارمد و بایر افلاک فعالیت دارند که از جمله واحدهای داروسازی بزرگ کشور محسوب می شوند.

وی افزود: داروسازی اکسیر در شهرستان بروجرد از جمله پرسودترین داروسازی های کشور است و به عنوان صادرکننده نمونه شناخته شده است به طوری که حدود ۲۰۰ قلم دارو در این واحد تولید می شود که همه تولیدات این واحد در بخش داروهای انسانی است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان لرستان تصریح کرد: از دیگر واحدهای داروسازی استان زاگرس فارمد است که ۱۰۰ قلم داروی انسانی و دامی تولید می کند و طی سال های اخیر با فعالیت و پشتکار از جمله موفق ترین داروسازی های کشور شده است.

اجرای طرح توسعه در اکسیر و زاگرس فارمد

جناب با اشاره به اجرای طرح توسعه در دو واحد داروسازی گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد، طرح توسعه در این دو واحد در دستور کار قرار دارد که در حال اجراست و با راه اندازی این بخش ها علاوه بر افزایش تولید، اشتغالزایی را نیز به دنبال دارد.

وی بیان کرد: داروسازی بایر افلاک یکی دیگر از واحدهای تولید دارو در استان است که در سه فاز تولید داروی انسانی، دامی و تولید مواد اولیه دارو ایجاد شد که فاز تولید داروی دامی در سال ۹۴ به بهره برداری رسید و با توجه به اینکه ظرفیت این فاز بیش از ۲۵۰ قلم است، هم اکنون با ظرفیت تولید ۱۲۱ قلم فعالیت دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان تصریح کرد: فاز تولید داروی انسانی این واحد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توانایی تولید ۵۰۰ قلم دارو را دارد که حجم سرمایه گذاری در این بخش بیش از هزار میلیارد تومان است.

جناب عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به حجم تولیدات داروهای انسانی و دامی در استان، لرستان به عنوان قطب تولید دارو شناخته شده که با راه اندازی همه ظرفیت داروسازی بایر افلاک و همچنین راه اندازی طرح های توسعه اکسیر و زاگرس فارمد حجم تولید چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه لرستان در داروسازی گیاهی هم موفق بوده است، بیان کرد: به دلیل وسعت حجم گیاهان دارویی و اینکه برخی از این گیاهان مختص استان هستند، استان در حوزه داروسازی گیاهی هم موفق عمل کرده است.

تولید ۲۳۰ قلم دارو در داروسازی اکسیر بروجرد

محسن کردی مدیر عامل داروسازی اکسیر بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: کارخانه داروسازی اکسیر در زمینی با وسعت ۳۶ هکتار با زیر بنای معادل ۶۰هزار متر مربع در شهرستان بروجرد واقع شده است که این کارخانه از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور در عرصه تولید داروهای انسانی است که با تکنولوژی پیشرفته خطوط تولید و مجموعه ای مجزا از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پرسنل کارآزموده و متخصص، هم اکنون بیش از ۲۳۰ نوع فرآورده دارویی در دوزها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می نماید.

وی افزود: شرکت داروسازی اکسیر  در حال حاضر با تولید بیش از ۲۳۰ قلم اشکال گوناگون دارویی (قرص، شربت، استریل پریفیلد و انواع سوسپانسیون های خوراکی) در زمره بزرگترین شرکت های داروسازی کشور است که در کنار این حجم از تولیدات تخصصی، واردات و تولید داروهای انحصاری، تحت لیسانس و فرآورده های بیوتکنولوژی از دیگر محصولات شرکت می باشد.

مدیر عامل داروسازی اکسیر بروجرد تصریح کرد: شرکت داروسازی اکسیر به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تولیدکنندگان دارویی کشور است.

کردی عنوان کرد: در این شرکت از یک سامانه ارزشیابی کامل و استاندارد برای نظارت بر کیفیت استفاده می شود که در این سامانه کنترل های دقیق و مستمر در کلیه مراحل از زمان ورود مواد اولیه تا محصول نهایی در آزمایشگاه های کنترل کیفیت و واحد تضمین کیفیت شرکت صورت می پذیرد که یکی از آزمایشگاه های رفرنس و مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

اکسیر، جزء برترین صادرکنندگان صنعت دارویی کشور

وی بیان کرد: بهره برداری از فناوری های جدید و دانش روز در شرکت اکسیر این امکان را برای شرکت فراهم کرده است که ضمن دستیابی به کیفیت برتر در تولید محصولات خود قیمت های رقابتی مناسب را در قراردادهای تجاری و خرید محصولات دارویی در داخل و خارج کشور در اختیار مشتریان خود قراردهد، این شرکت علاوه بر تولید حدود چهار درصد کل داروی مورد نیاز کشور و تامین ۹۰ درصدی داروی استراتژیک انسولین جزء برترین صادرکنندگان صنعت دارویی کشور نیز به شمار می رود.

مدیر عامل داروسازی اکسیر بروجرد خاطرنشان کرد: اکسیر محصولات خود را به بیش از ۱۹ کشور دنیا صادر می کند که کشور های عراق، افعانستان ،اکراین، سوریه، ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، ونزوئلا، یمن، سومالی، ارمنستان، فیلیپین، اوگاندا از جمله این مقصدهای صادراتی به شمار می روند.

اشتغال ۹۰۰ نفر در داروسازی اکسیر

کردی با اشاره به اشتغالزایی این واحد داروسازی اظهار داشت: این شرکت با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۰۰ نفر در سال ۹۸ برای چندمین بار متوالی کارفرمایی نمونه کشوری شده است.

وی تصریح کرد: شرکت داروسازی اکسیر به منظور حضور فعال در سطح جهانی ضمن پای بندی به اخلاق حرفه ای، قوانین و استاندارد های بین المللی و رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی به عنوان منتخب برگزیده صنعت سبز تلاش می کند با تکیه بر دانش، نوآوری و خلاقیت کارکنان و بهره مندی از نظرات جامعه پزشکی، پشتوانه ای اطمینان بخش برای کارکنان، ذینفعان و همه مصرف کنندگان باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: داروسازی اکسیر بروجرد واحد داروسازی سرمایه گذاری ۵۰۰ قلم دارو طرح توسعه تولید داروی زاگرس فارمد قلم دارو بایر افلاک تولید دارو مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان از دیدار ۴۶ کارگر استان با رهبر انقلاب خبر داد و گفت: همایش تجلیل از کارگران و کارخانجات نمونه به‌جهت ارج نهادن به زحمات آنان و توسعه فرهنگ کار و کارگری در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار عباس اسکندری امروز در نشست خبری سازمان بسیج کارگری در سالن جلسات ستاد تخصصی اقشار بسیج ضمن تبریک هفته بسیج کار و‌ کارگر به تمامی تلاشگران عرصه تولید و صنعت اظهار داشت: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه با نگاه امید به آینده درخشان و خدمت‌رسانی به مردم، با تمام توان و ظرفیت در راستای تحقق شعار سال تلاش خواهد کرد تا در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی با مشارکت مردم‌ پیروز میدان باشیم‌.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان با اشاره به علت تعیین شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تعیین راهبرد اساسی کشور و تلاش برای جهش تولید با مشارکت مردم علتِ این نامگذاری است از طرفی راهبرد اساسی دشمن نیز فروپاشی اقتصاد کشورمان است و لذا "جهش تولید" راه‌حل جلوگیری از فروپاشی اقتصاد است و این مهم با مشارکت مردم میسر می‌شود و مشارکت مردم هم زمانی رقم می‌خورد که همت و سرمایه و ابتکار مردم پای کار باشد.

اسکندری با بیان اینکه ایمان و امید و اتحاد و همبستگی ملی 3 محور مورد تاکید در سخنان رهبر معظم انقلاب بوده است افزود: با توجه به تاکیدات رهبری، برنامه‌های اجرایی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه در هفته مبارک کار و کارگر حول 3 محور مذکور با نگاه امیدآفرینی و نگاه امیدوارانه به آینده و خدمت‌رسانی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به قدرت کمک‌کننده بسیج در تحقق اهداف و برنامه‌ها خاطرنشان کرد: قدرت بسیج نقش موثری در تقویت وفاق و هم‌افزایی جامعه کار و تولید دارد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان از اجرای 31 عنوان برنامه به‌مناسبت هفته بسیج کارگری در سطح استان از تاریخ 5 الی 12 اردیبهشت ماه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: سردار شهید عبدالحسین برونسی که 9 اردیبهشت ماه سالروز شهادت ایشان است، و هفته بسیج کارگری به نام این شهید گرانقدر مزین شده است؛ رهبر معظم انقلاب از ایشان به‌عنوان "بنای عارف" یاد کردند.

اسکندری با بیان اینکه شهید مدافع حرم اسدالله عباسی نیز به عنوان شهید شاخص جامعه کارگر و تولید امسال معرفی شده است افزود: برنامه‌های هفته بسیج کارگری در استان گیلان با رویکرد تبیینی، امیدآفرینی، خدمت‌رسانی و کارخانه‌محور در سطح استان، شهرستان، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اجرا می‌شود و اهداف برنامه‌ها نیز شامل معرفی دستاوردها و عملکرد جامعه کار و تولید و تعمیق و توسعه و گفتمان‌سازی فرمایشات رهبری و همچنین تبیین نقش جامعه کار و تولید در تحقق شعار سال خواهد بود.

وی دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: دیدار 46 نفر از کارگران منتخب گیلان با رهبر انقلاب، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و سرکشی از خانواده شهدای کارگر، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با حضور اعضای هئیت‌اندیشه‌ورز و برگزاری میز خدمت تخصصی حول 2 محور رفع مشکلات و رسیدگی به امور کارگران و رفع موانع تولید با حضور متولیان کار و تولید استان در شهرک‌های صنعتی و کارخانجات از جمله‌ برنامه‌های این هفته خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان از برگزاری یادواره شهدای کارگری در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: همایش تجلیل از کارگران و کارخانجات نمونه به‌جهت ارج نهادن به زحمات آنان و توسعه فرهنگ کار و کارگری در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

اسکندری تکریم زنان کارگر و کارآفرین را نیز جزو برنامه‌های هفته بسیج کارگری برشمرد و عنوان کرد: برگزاری اردوی‌ راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان در شهرک‌های صنعتی و کارخانجات که منجر به فرهنگ‌سازی تولید داخلی و آشنایی جوانان با پیشرفت‌های استان خواهد شد نیز در این هفته دنبال می‌شود.

وی از توزیع بسته‌های کمک مومنانه و رزمایش شیفت ایثار با حضور گروه‌های جهادی و اردوی راویان پیشرفت با حضور اصحاب رسانه خبر داد و بیان کرد: همایش اعطای نشان اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه در سطح استان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این ایام است.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند