Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@11:42:44 GMT

هشدار رئیسی: واکسن روی کرونای آفریقایی اثر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۱۹۸

هشدار رئیسی: واکسن روی کرونای آفریقایی اثر ندارد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه صورت می‌گیرد و خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند و مصاحبه نزدیک با افراد انجام می‌دهند در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند و انجمن و نهادهای متولی باید لیست خبرنگاران در معرض خطر را به ما اعلام کنند تا این خبرنگاران در فهرست واکسیناسیون فاز سه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رییسی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مدیران تخلف کنند و اسامی افرادی خارج از لیست و خبرنگاران دورکار را که در معرض خطر نیستند، در فهرست قرار دهند اما نباید اسم این خبرنگاران هم ردیف افراد پرخطر اعلام شود.

جزئیات شناسایی مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی در ایران

رییسی در ادامه درباره شناسایی موارد ابتلا به کرونای جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در کشور بیان کرد: یک سری کارگر و مسافرهندی در جنوب شناسایی شدند و نیروهای بهداشت در گشت شهری یک سری اتباع هندی مشاهده و بررسی کردند که ۱۸ نفر در یک هتل اسکان دارند که ۴ نفر آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از این گروه مشخص شد که این اتباع به کرونا مبتلا هستند و بعد این افراد قرنطینه شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در پارسیان و عسلویه در هرمزگان و آذربایجان غربی موارد ابتلا به کروناهای جهش یافته همین گونه رصد شد و همه مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند و خوشبختانه این دوره در رصد و پایش اتباع خارجی مشکوک دانشگاه های علوم پزشکی به سرعت عمل کردند و افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شدند و از آنها تست گرفته شد.

هیچکدام از مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی بستری نشده‌اند

رییسی با تاکید بر قرنطینه سریع مبتلایان به کرونای جهش یافته و اطرافیان این افراد گفت: خیلی سریع مبتلایان و تمام اطرافیان آنها در این دوره سفت و سخت قرنطینه شدند و نکته جالب این بود که تاکنون از 40 تا 50 نفری که به کرونای هندی و آفریقای جنوبی مبتلا شده اند، کسی بستری نشده است.

احتمال جهش ویروس کرونا در ایران

وی با اشاره به احتمال جهش کرونا در ایران گفت: ما نباید فکر کنیم قرار است ویروس از هند، آفریقای جنوبی و برزیل به ایران بیاید و این احتمال وجود دارد که در ایران ویروس کرونا جهش پیدا کند البته باید توجه داشت زمانی می گوییم کرونای ایرانی داریم که ویروس جهش یافته ای در کشور شناسایی کنیم که سوش غالب باشد؛ ویروس انگلیسی و هندی و آفریقای جنوبی چون سوش غالب این کشورها بودند به کرونای انگلیسی و هندی مشهور شدند و باید دانست که ما هنوز چیزی به نام کرونای ایرانی نداریم و سوش غالب کشور کرونای انگلیسی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما نگران کرونای آفریقای جنوبی هستیم چرا که واکسن‌گریز است و این می تواند خطرناک باشد و باید دانست که ویروس هندی قدرت سرایت بالاتری دارد و به طور کلی جهش در ویروس کرونا قدرت چسبندگی و نفوذپذیری آن به سلول را بالا می برد و می تواند میزان کشندگی ویروس افزایش پیدا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه ستاد مقابله با کرونا آفریقای جنوبی واکسن کرونا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه هندی و آفریقای جنوبی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا

اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در خصوص بارش‌های سیل آسا در استان کرمان بویژه بخش‌های جنوبی این استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در خصوص بارش‌های سیل آسا در استان کرمان بویژه بخش‌های جنوبی این استان هشدار داد.

متن کامل پیام هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان کرمان به شرح زیر است:

توصیف سامانه: از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد. 

بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلی متر در این مناطق به ویژه حومه شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، کهنوج قلعه گنج منوجان رودبار جنوب، جیرفت عنبرآباد فاریاب، بم، نرماشیر و فهرج می‌باشد.

با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آبگرفتگی معابر جاری شدن، روان آب طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل می‌باشد. 

زمان شروع: شب دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ 

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ 

منطقه اثر: مناطق مرکزی و نیمه جنوبی به ویژه شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بم، جیرفت، رابر، راین، رودبارجنوب، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، منوجان، نرماشیر 

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل ها، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی 

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون شهری، بازگشایی دهانه پلها، اجتناب از سفر‌های برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی، خروج شهروندان از تفرج گاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه ها، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف 
اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان 
آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تمهیدات لازم تمیهدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی

دیگر خبرها

  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا
  • هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ ها | سیلاب در راه است | هشدار به ساکنان نواحی جنوبی ؛ سدهای منطقه پر هستند! | ببینید
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این ۱۷ استان
  • بیانیه کشور‌های آفریقایی برای خویشتن داری ایران و اسرائیل
  • هشدار رئیسی به اسرائیل؛ هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر مواجه خواهد شد
  • هلال احمر در ۶ استان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی